اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7978
تاریخ انتشار: 1394/09/19 21:23
با حضور رییس ستاد انتخابات کشور،
با حضور رییس ستاد انتخابات کشور،همایش آموزشی و توجیهی فرمانداران و بخشداران استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان و به نقل از سایت وزارت کشور، همایش آموزشی و توجیهی منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، اعضای ستاد انتخابات کشور، فرمانداران و بخشداران استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در اهواز برگزار شد.

مقیمی در این همایش اظهار کرد: تشکیل ستاد انتخابات برای استفاده امکانات بهتر و همه امکانات ستاد انتخابات در مرکز و هم در استان‌ها امری ضروری‌ است.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: این ستاد، هر دو هفته یکبار باید برای رفع کمبودها و کاستی‌ها جلسه‌ای برگزار کند و موارد از سوی فرمانداران در استان‌ها باید رفع و رجوع شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: اگر مسائل از طریق ستاد استانی قابل حل نبود به ستاد انتخابات کشور منعکس و در مواردی که نیاز است از بحث کارشناسی بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: لازم و ضروری‌ است که پیگیری جدی برای مصوبات استانی ستاد انتخابات صورت پذیرد و در این زمینه همه مسئولان مکلف به اجرای آن هستند.

مقیمی در ادامه به اهمیت بحث امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: مسئولیت امنیت انتخابات بر عهده وزارت کشور، شورای امنیت ملی و در استان‌ها شورای تامین به ریاست استانداران است.

وی با اشاره به حضور 960 هزار نفر در هیات های اجرایی انتخابات افزود: توجه به مسائل حقوقی، حراست و نگهداری از اسناد، و آسیب شناسی انتخابات های گذشته از مسائلی است که باید به آن توجه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی، در عین حال ایجاد آرامش در جامعه هستیم، اظهار کرد: تمام گروه های سیاسی شناسنامه دار کشور می توانند در چارچوب قانون فعالیت سیاسی داشته باشد و وظیفه ما نیز حمایت از فعالیت سیاسی آنهاست اما باید به این مساله توجه داشت که فعالیت سیاسی با تبلیغات و فعالیت انتخاباتی متفاوت است.

مقیمی، یکی از چالش های هیات های اجرایی را رد صلاحیت ها دانست و اضافه کرد: برای جلوگیری از تضییع حقوق نامزدهای انتخاباتی، فرمانداران باید آنها را برای رجوع به مراجع بالاتر راهنمایی کنند.

تنظیم کننده خبر:ناصر حکیمی


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*