اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7989
تاریخ انتشار: 1394/09/20 20:58
صلواتی با بیان اینکه کسانی که در گذشته رد صلاحیت شدند این دفعه هم رد خواهند شد، عنوان کرد: مردم روی نامزدهایی که دور قبل رد صلاحیت شدند حساب باز نکنند و اینها به دنبال اهداف شومی هستند

عصرجهان:حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست به یکی دیگر از عوامل گناه که گناه کفران نعمت است اشاره و تصریح کرد: کفران نعمت باعث زایل شدن نعمت و موجب عذاب دردناک می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه اعضا و جوارح نعمت‌های خداست، یادآور شد: هر اندازه نعمت مهم‌تر و بزرگ‌تر و اثرش بیشتر باشد عقوبت کفران آن نعمت سخت‌تر، بیشتر و گناهش بزرگ‌تر است و از هر نعمتی بالاتر و مهم نعمت ولایت محمد (ص) و آل محمد است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه کفران نعمت ولایت محمد (ص) و آل محمد بسیار سخت است، افزود: کفران نعمت ولایت به این است که کسی ولایت ایشان را منکر شود یا آن ذرات مقدس را فراموش کند یا به اوامر و نواهی آنها توجه نکند.

صلواتی با بیان اینکه اساس همه نعمت‌ها همین نعمت ولایت است، بیان کرد: عدم توجه به امر ولی فقیه و در مقابل ولایت فقیه ایستادن این نیز کفر و کفران نعمت ولایت است.

وی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به شهادت علی بن موسی‌الرضا اشاره و گفت: ما ایرانیان باید امام رضا (ع) را الگوی زندگی خود قرار دهیم و باید به وجود بارگاه ملکوتی این امام همام افتخار کنیم.

صلواتی به روز چهارشنبه ۲۵ آذر روز پژوهش اشاره و اذعان داشت: پایه و زیر بنای اقتدار هر کشوری در قدرت علمی است که همین قدرت علم سبب ایجاد ثروت، قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی می‌شود و منشأ علمی است.

وی بیان کرد: امروز نقشه مهم دشمن متوقف کردن حرکت علمی در کشور و این کار علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی است و باید پژوهش هدفمند شود.

صلواتی در ادامه به روز حمل و نقل اشاره و گفت: دولت با سیاست‌هایش باید به حمل و نقل رونق دهد و مردم را تشویق کند که با وسایل عمومی مسافرت کنند اما اقدام به گرانی بلیت‌های هواپیما و قطار نکند.

وی در ادامه به انتخابات مهم اسفند ماه اشاره و اضافه کرد: مجلس راس و آبروی نظام جمهوری اسلامی است و مردم باید در انتخاب کردن فردی ولایت‌مدار و کسی که با مشکلات مردم آشنا باشد را انتخاب کنند.

صلواتی با بیان اینکه کسانی که در گذشته رد صلاحیت شدند این دفعه هم رد خواهند شد، عنوان کرد: مردم روی نامزدهایی که دور قبل رد صلاحیت شدند حساب باز نکنند و اینها به دنبال اهداف شومی هستند./فارس

بخش "قلعه رئیسی" از توابع شهرستان "کهگیلویه" استان کهگیلویه و بویراحمد است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*