اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8377
تاریخ انتشار: 1394/10/07 15:35
تا چند سال پيش در اين منطقه زندگي مي کرديم، اما طبق توصيه پزشک معالج فرزندانم را که نسبت به آلودگي و بوي تند نفت و گاز آلرژي داشتند، از "سي برنچ" خارج کرديم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، هوشنگ فرجي در زوزنامه ایران نوشت:

بوي تند نفت و گاز در مناطق ناامن مسجدسليمان و  بروز بيماري هاي تنفسي در مناطقي چون "کوي نفت خيز"، "پشت برج" و "سي برنچ" سال هاست که تبديل به يک مشکل اساسي براي حدود 5 هزار خانوار ساکن در اين محله ها شده است.

"اشرف سلطاني" فرهنگي و ساکن قبلي "سي برنچ" به "ايران" مي گويد: تا چند سال پيش در اين منطقه زندگي مي کرديم، اما طبق توصيه پزشک معالج فرزندانم را که نسبت به آلودگي و بوي تند نفت و گاز آلرژي داشتند، از "سي برنچ" خارج کرديم.

"درويشعلي شهبازی" راننده تاکسي سرويس هم که يکي از ساکنان "سي برنچ" است، مي گويد: درسال 86 کارشناسان نفتي به ما ابلاغ کردند که محل سکونت مان ناامن و غير قابل زندگي است و بايد آنجا تخليه شود، اما با وجود درآمد کم و داشتن کودکي 4ساله که به بيماري خوني مبتلاشده توان انتقال خانواده ام را به منطقه امن تر ندارم. "فاطمه اکبری" دانش آموز کلاس چهارم دبستان نيز مي گويد: هر شب در خواب دچار تنگي نفس مي شوم و هر هفته بايد به پزشک مراجعه کنم.

"بهارآقا اکبری" 55ساله هم مي گويد: منزلم دچار ترک خوردگي شده و شهرداري نيز به دليل اينکه "سي برنچ" جزو مناطق آلوده است اجازه تعميرات نمي دهند. يکي از مديران و کارشناسان ارشد نفتي نيز که نخواست نامش ذکر شود، با اعلام اين مطلب که حق با مردم ساکن در مناطق ناامن است، مي گويد: در سال 85 در مناطقي چون "کوي نفت خيز"، "پشت برج" و "سي برنچ" اعتباراتي حدود 2 تا 3 ميليارد توماني که در چند نوبت انگشت شمار اعطا شد حدود 440 واحد مسکوني در اين مناطق خريداري، تخريب و تسطيح شد.اين کارشناس نفت مي افزايد: پس از جلسات مکرر بين استانداري و شرکت نفت تصويب شد استانداري به عنوان متولي امر، سازمان مسکن و شهرسازي به عنوان نماينده و بنياد مسکن به عنوان مجري طرح و با نظارت استانداري خوزستان کار ساخت 5 هزار واحد مسکوني عملياتي و پس از اتمام اين واحدها توسط شرکت نفت به ساکنان شناسايي شده تحويل شود که متعاقب اين مصوبه از سال 86 شروع و تاکنون نيز 300 واحد از منازل بلوک هاي نيمه تمام "هوانيروز" در ورودي شهر مسجدسليمان که براي فاز اول اين امر در نظر گرفته شده بود بهسازي و تعمير اختصاص يافت.

اما متاسفانه 4 هزار و 700واحد مسکوني که جزو مطالبات مناطق آلوده بود از دستور کار سازمان مسکن و شهرسازي خارج و از آن هنگام تاکنون 120ميليارد تومان تزريقي وزارت نفت به استانداري خوزستان در پرده اي از ابهام باقي مانده است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*