اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8421
تاریخ انتشار: 1394/10/10 10:47
گزارش عملکرد کمیته امداد امام خمینی ماهشهر
.

به گزارش جلال کاووسی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره )شهرستان ماهشهر گفت: کمیته امداد نشأت گرفته از تفکرات دینی و فقهی امام خمینی (ره )است.وی افزود 'کمیته امداد دارای ویژگی های اسلامی است که مقام معظم رهبری این نهاد را تشکیلات الهی دانسته اند.

محمدرضا حیدری در ادامه ایثار،اعتماد سازی و عطوفت و تکریم ارباب رجوع را از ویژگی های مددکاران دانست و گفت :مسؤلان باید در میدان عمل خود را ثابت کنند و مددجویان باید بر توانایی خدمتگزارانشان در کمیته امداد مهر تأیید بزنند.

حیدری مردم را سرمایه اجتماعی خواند و خاطر نشان کرد: تکریم مردم موجب حفظ سرمایه اجتماعی می شود‌.

وی در ادامه تصریح کرد کمیته امداد با داشتن بیش از ۴۰سرفصل کاری در حال حاضر دو رویکرد مهم را دنبال می کند که یکی از رویکردها شامل توانمندسازی خانواده ها با ابعاد مختلف از جمله فرهنگی, اشتغال و خودکفایی مددجویان و مقوله دیگر توسعه مشارکتهای مردمی به منظور جلب کمک ها و حمایت های بیشتر خیرین در جهت ارائه خدمات بهتر به نیازمندان آبرومند جامعه است.

حیدری مدیر این نهاد حمایتی در ادامه با اشاره به حمایت از بیش از ۴۰۰۰خانواده نیازمند شهرستان در حوزه های درمان, کمک معیشت, فرهنگی, اشتغال و خودکفایی, عمران اشاره کرد و گفت: این نهاد با حمایت از خانواده های دچار فوت سرپرست که ۳۵درصد از کل مددجویان را شامل می شود ماهانه رقمی بالغ بر ۶۰۰میلیون تومان کمک هزینه معیشت پرداخت می نماید.

مدیر کمیته امداد ماهشهر با بیان اینکه صدقات مردمی در مباحثی مانند درمان, مسکن و ازدواج نیازمندان مورد استفاده قرار میگیرد افزود:حسابرسی و نظارت بر فعالیت های کمیته امداد به مراتب بیشتر از سایر دستگاههای اجرایی است و به شدت در هزینه کرد کمک های مردمی در نیات مورد نظر آنها دقت و نظارت می شود.

حیدری در ادامه از حرکت این نهاد در حوزه های مختلف به سمت تخصصی شدن فعالیت ها خبر داد و گفت: در بخشهای مختلف این نهاد با نگاه پژوهش محور کارشناسان حوزه های این نهاد سعی در رسیدن به اهداف والای فقر زدایی داریم که در این راستا هر کدام از مددکاران با در اختیار داشتن بیش از ۵۰۰پرونده خدمات مورد نیاز خانواده ها را ارائه می نمایند.

ایشان با اشاره به تأثیر طرحهای کارآفرینی و اشتغالزایی گفت: به نظر می رسد با تعامل واحد فرهنگی و مشاوره شغلی در دو واحد مذکور شاهد نتایج مؤثرتری خواهیم بود.

وی در ادامه افزود با توجه به توافقنامه‌ کمیته امداد با فنی حرفه ایی ۱۵۰نفر از مددجویان به مراکز فنی و حرفه ایی جهت مهارت آموزی معرفی شده و در قالب دوره های کوتاه مدت و بلند مدت به آموزش حرفه مورد علاقه خود پرداختند که این مهم نیز به صورت کاملا به صورت رایگان برای مددجویان انجام می پذیرد.

محمدرضا حیدری  در ادامه با تأکید مجدد بر رعایت کرامت انسانی مددجویان در کمیته امداد اظهار داشت: پرداخت مستمری, اجرای طرح اکرام یا وصول اقساط تسهیلات به صورت الکترونیکی یا اقداماتی نظیر پرداخت صدقه ازطریق دستگاههای خودپرداز یا تلفن همراه از جمله اقدامات صورت گرفته برای رعایت کرامت انسانی و لحاظ  عزت نفس به مددجویان این نهاد می باشد.

حیدری در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی این نهاد و تأکید مقام معظم رهبری مدظله العالی از کمیته امداد در رابطه با پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد, بی سوادی و... به فعالیتهای اخیر این واحد پرداخت و گفت واحد غوفرهنگی با حضور آموزش خانواده و کانون فرهنگی به شناسایی و کشف استعدادها و توانایی های مددجویان در راستای توانمندسازی تلاش می نماید.

حیدری در پایان گفت: بسیاری از اقدامات مؤثر کمیته امداد در رابطه با حمایت ها و توانمندسازی افراد نیازمند جامعه تنها به دلیل حفظ کرامت انسانی مددجویان قابل انعکاس نیست و معمولا در این رابطه با شرایط ویژه ایی روبرو هستیم

حیدری در پایان ضمن دعوت مردم خیر, مسؤلان و صنایع و سایر شرکتها در یاری رسانی به نهاد مقدس کمیته امداد گفت فرصت را غنیمت شمرده از همکاری آحاد مردم شریف وهمیشه  سرافراز و مسؤلان دلسوز که همواره یاری رسان این نهاد مقدس بوده اند سپاسگذاری می نماییم و برای طول عمر همراه با سلامتی رهبر فرزانمان و توفیقات روزافزون مردم و مسؤلان نیکوکار از خداوند منان دعای خیر مسئولت می نماییم.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*