اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8428
تاریخ انتشار: 1394/10/10 17:32
در حضور آیت الله ملک حسینی مطرح شد:
آیا سهم منطقه ای ما از چینش مدیریت های استانی فقط یک مدیرکل است؟

به گزارش فرهاد معصومی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان از شهرستان بهمئی، همایش بزرگ علما، معتمدین و ریش سفیدان شهرستان بهمئی با حضور آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد وبا حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان بهمئی و مسئولین کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی برگزار شد.

در این همایش محمد رضا نیک بین یکی از معتمدان شهرستان اظهار داشت: حضرت آیت الله ملک حسینی، چرا با وجود نیروهای انسانی مستعد و تحصیل کرده شهرستان بهمئی فقط  دکتر رضا دهبانی پور بعنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بکار گرفته شدند؟ آیا سهم منطقه ای ما از چینش مدیریت های استانی فقط یک مدیرکل است؟

حضرت آقا در تخصیص منابع اعتباری هم در حق شهرستان بهمئی تبعیض روا داشته می شود.

لذا این تبعیضات مکرر و مداوم مردم بهمئی را به این نتیجه می رساند که شاید ما وصله ناجوری برای استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم بنابراین به شکل های مختلفی خواهان انتزاع از استان کهگیلویه و بویراحمد و الحاق به استان خوزستان می شوند.

حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه دراستان کهگیلویه  و بویراحمد در پاسخ به ایشان بیان داشتند: سهم خواهی منطقه ای در چینش مدیران استانی موضوعی پسندیده نیست و پذیرش سهم خواهی به معنای پذیرش وضعیت موجود است. چرا که، اگر مبنا سهم خواهی شود هرکه زور بیشتری دارد سهم بیشتری می گیرد.

اما چینش مدیران استانی باید براساس شایستگی و لیاقت باشد که در آن صورت مردم بهمئی مدیران شایسته و لایقی دارند.

ایشان ادامه دادند: در خصوص تبعیض در تخصیص منابع گاهی قانون تخصیص ایراد و اشکال دارد که باید قانونگذاران قانون را اصلاح نمایند.ولی تخصیص غیر تبعیض آمیز منابع به شهرستان بهمئی را بر اساس قوانین موجود، پیگیری می نمایم. تا تبعیضی روا نگردد.

وی در پایان اظهار داشتند: شاید الحاق بهمئی به استان خوزستان هم وصله ناجوری باشد.

شایان ذکر است:

  • شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به مرکزیت یاسوج است. بهمئی با یاسوج 263 کلیومتر فاصله با جاده های کوهستانی دارد در حالیکه با اهواز مرکز استان خوزستان209 فاصله با جاده ای صاف و هموار دارد.
  • شهرستان بهمئی دارای 78 حلقه چاه نفت فعال در میدان نفتی پارسی کلاستر و پرنج و یونیت های پارسی کلاستر- 700- 400 است.تاسیسات یاد شده، از توابع شرکت نفت و گاز آغاجری هستند. گفته می شود تولید روزانه از منابع نفتی 180 هزار بشکه است.
  • شهرستان بهمئی دارای معادن غنی و با خلوص بالای سیلستن، اولین آثاز تاریخی ثبتی استان(نقوش برجسته تنگ سولک) منابع عظیم جنگلی و مناظر طبعی ههانند دریاچه برم الوان است.
  •  مردمان بهمئی در استان های خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان های رامهرمز، اميديه، آقاجاري، باغملك، بهبهان، صيدون، گناوه، ديلم و شهرستان بهمئي گسترده اند.

 

برخی مناظر شهرستان بهمئی

 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*