اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8471
تاریخ انتشار: 1394/10/13 22:45
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج:
دکتر فریبرز نیکدل خواستار تعریف علمی و تفسیر دقیقی از موضوع آسیب شبکه های اجتماعی شد و ادامه داد: باید علت دقیق تمایل افراد به سمت این شبکه ها واکاوی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، نخستین کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته با حضور جمعی از نخبگان و اساتید دانشگاهی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

فریبرز نیکدل عضو هیئت علمی و معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج در این نشست، گفت: شبکه های اجتماعی اکنون وارد زندگی مردم جامعه شده که در وهله نخست باید شناسایی دقیقی در این زمینه صورت گیرد.

وی با ذکر سئوالی مبنی بر اینکه باید بررسی شود که چرا حدود ٩٠ درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند افزود: تحقیقات در این زمینه باید به صورت علمی تعریف و بررسی شود.

نیکدل اظهار داشت: در برخی از موارد، بسیاری از افراد جامعه با فضای مجازی ارتباط داشته و به شکل اصولی و مطلوب از آن استفاده می کنند .

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه آسیب ها به شکلی که در نشست ها مطرح می شود نیست، عنوان کرد: اگر در برخی از موارد آسیب هایی وجود دارد، به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح در این زمینه است.

وی خواستار تعریف علمی و تفسیر دقیقی از موضوع آسیب شبکه های اجتماعی شد و ادامه داد: باید علت دقیق تمایل افراد به سمت این شبکه ها واکاوی شود.

نیکدل یادآور شد: وقتی اعضای خانواده ها نتوانند با یکدیگر ارتباط اصولی و عاطفی برقرار کنند، فرزندان خود به خود به سمت فضای مجازی کشیده می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج گفت: باید محبوبیت فضای مجازی و علت گرایش مردم به این سمت با روش های علمی و اصولی برررسی و در این زمینه کار کارشناسی صورت گیرد.

در نخستین نشست کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد دیگر اعضای شرکت کننده نظرات خود را پیرامون شبکه های مجازی و اثرات مخرب آن بیان کردند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*