اخبار عمومی
اعلام وصول 2
84768
تاریخ انتشار: 1395/08/27 20:09
یاداشتی خطاب به مدیران منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر/
چرا شهری که در اقتصاد و صنعت دنیا، حرف برای گفتن دارد 1 زمین چمن مناسب نداشته باشد؟چرا باید تیم شهرداری ماهشهر برای برگزاری مسابقه فوتبال در مقابل حریف تبریزی آواره این شهر و آن شهر گردد؟

عصرجهان/محسن بابادی

ماهشهر ، شهری تمام صنعتی است که به جرات میتوان گفت بزرگترین قطب اقتصادی کشور در زمینه صنایع پتروشیمی است  . مهمترین دستاورد صنعت پتروشیمی برای مردم مهربان و مهمان نواز ماهشهر و هندیجان و بندر امام ، آلودگی های زیست محیطی، بر هم خوردن آرامش روحی روانی و انواع بیماریهای مهلک است . آن هم مردمی که سالهاست از مدیران پروازی، به امید روزی که این مدیران نیم نگاهی به جوانان بیکار و تحصیلکرده ماهشهر که اکثرا در گرایشهای مختلف برق و شیمی و پلیمر و پتروشیمی و پالایش تحصیل نموده اند بیفتد، با سخاوت تمام مهمان نوازی می کنند و خم به ابرو نمی آورند .مردم خونگرم ماهشهر، بندر امام و هندیجان که مهربانیشان همچون آبهای گرم خلیج فارس زبانزد خاص و عام و رفاقت هایشان همانند شرجی در عمق پوست، گوشت و استخوان انسان نفوذ می کند ، سالهاست که در بیکاری و آن آب و هوای آلوده ای که حتی تا فواصل دوردست مردم جراحی و ممکو و هندیجان را با بیماریهای عدیده ای مواجه کرده، دست و پنجه نرم می کنند و تنها دلخوشیشان ورزش است و فقط ورزش است که جسم و جان خسته مردم ماهشهر و آلودگی ها و شرجی طاقت فرسا که امکان زندگی را از هر جنبنده ای گرفته را از یادشان میبرد تا در آن شرایط دشوار در آنجا بمانند، مهاجرت نکنند و بتوانند بیش از پیش از مهمانان غیر ماهشهری مهمان نوازی کنند تا چرخ اقتصاد کشور از حرکت نایستد.
در این بین ورزش فوتبال و خصوصا تیم شهرداری، طی سالهای اخیر بخشی از دلخوشی و مرحمی بر بیکاری جوانان غیرتمند بندر ماهشهر، سربندر و هندیجان بوده است .
تیم شهرداری طی این سالها علیرغم بی مهری مسولان ماهشهری به تنهایی و مظلومانه سرپای خویش استوار و پا برجای ایستاد و اجازه نداد در برابر رقبای قدرتمند و پر از عده و عده خویش ، قامتش خمیده شود.


آری صحبت از تیمی است که اسمش شهرداری است ولی متعلق به تمام مردم ماهشهر، بندر امام و هندیون است . تیمی که همچون کویری تشنه در شرجی های جانفرسای ماهشهر تشنه قطره ای آب است. تیمی که از کمبود بودجه و امکانات ورزشی و مهمتر از همه زمین چمن که اصلی ترین و پیش پا افتاده ترین امکانات 1 تیم فوتبال است می نالد . تیمی که اگر حمایت مردم عزیز این 3 شهر و همکاری مسولان محترم شهرداری، تربیت بدنی و سایر مسئولان زحمتکش ماهشهر نبود، الان منحل شده بود. ولی این تیم تا کی میتواند علیرغم تمام مشکلات سرپای خود بایستد و در برابر حریفان بزرگی که آوازه نام هرکدامشان تیمهای لیگ 1 و 2 را می لرزاند اینگونه قد علم کند؟ تا کی می بایست این تیم را در حسرت اندک امکانات به حال خویش رها کرد؟ متاسفانه بخاطر کم لطفی های فراوان، حال که این تیم ریشه دار و مردمی، با شهامت و تلاشی ستودنی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی حضور دارد و تیم تا دندان مسلح و شناخته شده گسترش فولاد تبریز را پیش رو دارد، بعلت مشکلات فوق و نامناسب بودن زمین، می بایست در شهر امیدیه میزبان تبریزی ها باشد. آنچه مسلم است مردم و جوانان عزیز امیدیه این تیم ماهشهری را تنها نخواهند گذاشت و با حمایت و تشویق های بی شائبه خود، تا جان در بدن دارند همانند جوانان هندیجان و سویره و خیط و چم خلف و شهر زهره و مردم فاز 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و ناحیه صنعتی و محشور کهنه، خیابان سعیدی و منتظری و شهرک طالقانی و منازل شرکتی ماهشهر و زمینها و بلوکیا و شهرک مقداد و صدوقی و کمپ A و B در سربندر و سایر مردم  دوست داشتنی این 3 شهر، ثانیه به ثانیه بازی، بازیکنان را تشویق خواهند نمود .
اما آیا مشکل برای همیشه حل خواهد شد ؟ آیا برای 1 بار هم که شده دندان این معظل کشیده خواهد شد؟
چرا می بایست شهری که در اقتصاد و صنعت  جهان ، حرف برای گفتن دارد 1 زمین چمن مناسب نداشته باشد تا بتواند در چنین رویداد مهمی که می بایست همان سکوهای سیمانی و قدیمی ورزشگاه شهدا پر از تماشاگر می شد، حالا در زمینی دیگر مقابل این تیم پر مهره به میدان برود؟
فارغ از نتیجه این بازی که ان شاالله با بازی در خور تحسین نماینده محشور به اتمام خواهد رسید برای آینده چه فکری کرده اید؟
مخاطب و روی سخن من با مدیرانی است که نان و نمک ماهشهر را خورده اند . از آنان انتظار دارم که حق نمک را بجا آورند و با رایزنی با مسئولان ارشد پتروشیمی کشور و تشکیل جلسه ای فوق العاده و همکاری تمام پتروشیمی ها با اختصاص تنها یک هزارم بودجه این پتروشیمی ها ( و نه بیشتر )به بخش ورزش این 3 شهر، شاهد شکوفایی ورزش این شهرها باشیم و کلنگ 1 ورزشگاه 20000 تا 30000 نفری مجهز در منطقه ای مابین ماهشهر، ممکو و جراحی و یا مابین سربندر و ماهشهر را بزنند تا تیم ها و مردم این مناطق در آینده اینقدر مظلوم واقع نشوند و حداقل 1 ورزشگاه پیشرفته فوتبال در این منطقه در شان نام و افتخارات این 3 شهر  که حق آنهاست احداث شود تا همه ببینیم و درک کنیم که با آمدن صنایع پتروشیمی به این دیار، حداقل در بحث ورزش این موقعیت جغرافیایی خوزستان  تغییراتی حاصل شده، نه اینکه همان ورزشگاه قدیمی شهدا نیز فرسوده تر، ورزشکاران کمتر و بیماران بیشتر شده باشند .
پس تا دیر نشده آستین همت را بالا بزنید و همانگونه که این حقیر در طی تحصیل در دانشگاه آزاد ماهشهر و همزمان کارکردن در پتروشیمی های مارون و تندگویان و.... شاهد زحمات شما مدیران عزیز بوده ام، در زمینه ورزش این زادبوم نیز با همان عزم و اراده صنعتی خویش، کلاه ایمنی و لباس فرم را بر تن نموده و با گماردن نیروهای متخصص صنعتی، با شاد کردن دل مردم بزرگوار ماهشهر، قدری از درد بیکاری و آلودگی هوا و شرجی های نفس گیر آنجا بکاهید. قطعا این اقدام، اگر از کار صنعتی و گرداندن صنایع پتروشیمی پر ارزشتر نباشد، ارج و قرب کمتری نیز نخواهد داشت .
پس از همین شنبه صبح با اولویت قرار دادن این مسئله، با همکاری تربیت بدنی این 3 شهر، جلسات فوق العاده ای را تشکیل دهید و همانگونه که از سایت 1 منطقه ویژه پتروشیمی: اروند، کارون، مارون تا فجر و فن آوران و خوزستان، تندگویان و امیرکبیر تا سایت 5 و پتروشیمی بندرامام، اداره بندر و اسکله و کشتیرانی و...با عملکرد قابل تحسینتان در آن تحریمهای وحشتناک سالهای قبل، با روشن نگه داشتن چرخ صنعت، خود و تواناییهایتان را به جهانیان ثابت نموده اید، این بار نیز با وقت گذاشتن برای مقوله مهم ورزش و ایجاد امکانات ورزشی و بررسی های کارشناسی مناسب در ایجاد فضای سبز مناسب در جهت کاهش دمای این 3 شهر که مهمترین دلیل این مشکلات وجود صنعت است ، اثرات مخرب زیست محیطی این مناطق را کمتر نموده و دل مردم و جوانان این 3 شهر را روشن و به آینده امیدوارشان کنید .
و در آخر به فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره ) اشاره کنم که فرمودند: خوزستان دین خود را به اسلام و کشور ادا نمود .
فارغ التحصیل مهندسی شیمی ( صنایع پالایش ) دانشگاه آزاد ماهشهر....مربی و کارشناس فوتبال کشور....محسن بابادی



کانال تلگرام عصر جهان


نیما
|
Iran
|
1395/12/11 17:30
  +0

  -0
پاسخ
مردم امیدیه هیچ وقت تیم های ماهشهری رو تشویق نمیکنن.چونکه به اندازه کافی از ماهشهری ها ضربه خورده اند.بیمارستان امام رضا امیدیه در زمان ساخت قرار بود که بیمارستان مدرنی باشد.ولی همین ماهشهری ها نگذاشتند که بطور کامل ساخته شود و اکثر قسمت ها را از این بیمارستان حذف کردند.ماهشهر نه نفت دارد و نه گاز...پتروشیمی های ماهشهر را امیدیه تغذیه میکند.اگر مردم امیدیه شیر های نفت و گاز را که بسمت ماهشهر میرود ببندند کل پتروشیمی های ماهشهر تعطیل میشود.ما فقط تیمهای خودمون رو تشویق میکنیم.فقط نفت امیدیه

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*