اخبار عمومی
اعلام وصول 2
84802
تاریخ انتشار: 1395/08/30 23:59
یاداشت دریافتی از پرویز دیوید خسروی/
باید از دستگاه عریض و طویل حراست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و نظام پزشکی خوزستان پرسید در این چند سال طبابت پزشک قلابی کجا بودید؟ خوابید یا بیدار که کسی با هویت جعلی سال ها به طبات می پردازد؟

عصرجهان/پرویز دیوید خسروی
در خبر های هفته گذشته خبری مبنی بر دستگیری یک پزشک قلابی با هویت جعلی دکتر "علیرضا دیدار" درج و منتشر گردید.گفته شد این فرد نه تنها پزشک نیست بلکه یک دانش آموخته مقطع فوق دیپلم با نام "ن-ن» است که در کنار «دکتر علیرضا دیدار» به عنوان پرستار همکاری کرده است و پس از فوت او به دلیل شباهتی که به هم داشتند با مدارک و عنوان پزشک فوت شده از سال 1393 تا کنون چه در بیمارستان و چه در مطب خصوصی مشغول به فعالیت شده است.
سرهنگ کارآگاه "علی حسینی" در تشریح این خبر گفت:(لینک خبر) با وقوع یک فقره فوت مشکوک، مامورین پلیس آگاهی با تشکیل تیم ویژه ایی از کارآگاهان زبده نسبت به بررسی موضوع پرداخته و طی تحقیق صورت گرفته مشخص شد متوفی چند روز قبل ازفوت به یکی از بیمارستان های شهرستان جهت درمان انتقال داده شده و این امر نگاه تیزبین پلیس را به نوع درمان پزشک معالج معطوف نمود.
وی افزود:مامورین اعزامی با انجام تحقیقات کامل و فنی از کارکنان بیمارستان موصوف،پس از هماهنگی قضایی نسبت به احضار پزشک معالج متوفی به عنوان مطلع و انجام تحقیقات کارشناسانه در خصوص وی اقدام نموده تا اینکه با شگردهای خاص خودمتوجه عدم انطباق هویت اصلی پزشک با مدارک وی گردیده و با ادامه تحقیقات معلوم گردید هویت این پزشک جعلی و هویت کاذب که قبلا پزشک بوده است چند سال قبل فوت شده و این فرد جاعل از مدارک وی سوء استفاده و به طبابت پرداخته است.
پرویز دیوید خسروی صاحب نظر در حوزه سلامت مسجد سلیمان و کنشگر اجتماعی به تحلیل نقادانه این رخداد تلخ حوزه سلامت خوزستان پرداخت و نوشت: کاردان پرستاری در مسجدسلیمان سال ها بجای پزشک کار می کرد!!!!
این کنشگر اجتماعی در خصوص جزئیات این رسوائی ادامه داد:دکتر علیرضا (د) سالها در شیراز فوت می کند و به جای وی آقای (ن.ن) خود را پزشک معرفی و مردم ما را مداوا می کرد.
جالب است بدانید این پزشک قلابی طرح خدمت پزشکان و پیرا پزشکان در مناطق محروم را هم جنابشان به عنوان پزشک در شهر لالی گذرانده اند.
خبر خیلی زود در رسانه ها و شبکه های اجتماعی پیچید ولی آن مسئولی که بایستی به مردم پاسخ منطقی و قانع کننده ای می داد بی تفاوت ماند؛ به نظر می رسد در حوزه بهداشت و درمان اراده ای برای پاسخگویی وجود ندارد. شاید هم چنین رسم و قاعده و روال و اعتنایی وجود ندارد.
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم سر به زیر برف و دولا دولا شاه سلطان حسین خانی بی تفاوت از موضوع گذشتند.
انگار اتفاقی نیفتاده، البته قبول داشته باشیم و بپذیریم آنها خوب می دانند در درمان مردم مهم، دیدن پزشک است که بیمار می بیند، مردم پول می دهند تا پزشک بینند. حالا من هم اگر جای پزشک باشم ارجاع نخودی آزمایش و اسکن و آزمایش مجدد و برو بیا و… تا بیمار بخت برگشته و نگون بخت خود به خود خوب خواهد شد. حالا چه دکتر (د) متوفی چه (ن) آقا پزشک حاذق قلابی…
در دول خارجه اگر حتی برادری به برادر خود قرص ساده ای از باب دلسوزی و قرابت بدهد پیگیری قضایی می شود، در کشور ما چون در مراجعه به پزشکان به نتیجه ای نمی رسیم از دوستان و تجربیات آنها برای مداوا استفاده می کنیم.
سالها با پدیده مذموم دریافت پول زور در نظام بی سروسامان پزشکی توسط قسم خوران سقراط مواجه بودیم و هستیم و این روش سرکیسه کردن مردم زیر میزی نام گذاشته شد.
اینجانب می توانم با سند ادعا کنم تنها کسی بودم که طی مقاله ای این رخداد شوم و ناپسند را در جامعه پزشکی ناشایست و غیر قانونی اعلام کردم و در جراید آنزمان درج گردید.
طرح این مطالب برای پرداخت به موضوع دیگری است
همان گونه که می دانید دانشگاه علوم پزشکی اهواز بایستی از مردم عذر خواهی می کرد، نماینده و وکیل مردم بایستی در مجلس رئیس دانشگاه علوم پزشکی را بخواهد تا از مردم عذر خواهی کند.
البته شاید از نظر آنان دلیلی برای عذر خواهی نیست؟ چرا عذر خواهی کنند مگر چه شده است؟
شاید حقوق شهروندی در حوزه نظام سلامت برای این آقایان مهم نباشد لذا لازم نمی بینند که برای این موضوع عذر خواهی نمایند
آنچه در پس این مقدمات مطمع نظر است اشاره به چرایی بروز چنین اتفاقاتی در حوزه سلامت در گوشه ای از کشور است که مسئولیت آن راسا متوجه اداره ای است بنام حراست که این حراست در همه نهادها و ادارات کشور وجود دارد.
حال باید از دستگاه عریض و طویل حراست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و نظام پزشکی خوزستان پرسید در این چند سال طبابت پزشک قلابی کجا بودید؟ خوابید یا بیدار که کسی با هویت جعلی خود را پزشک جا می زند و در بیمارستان های دولتی لالی و مسجد سلیمان نه تنها طرحش را می گذراند بلکه قسمنامه سقراط را بر دیوار اتاقش آویزان می کند رسما به طبات می پردازد؟
پس شما کارتان چیست؟اگر نیروی انتظامی متوجه موضوع نمی شد جناب آقای دکتر(قلابی) تا سال های سال باید دل و روده این مردم مستضعف را بیرون می ریخت؟
لذا مسئولان دانشگاه جندی شاپور اهواز تا دیر نشده است باید در مقابل مردم مسجدسلیمان و لالی شرمگینانه تعظیم کنند و از محضر این مردم طلب عفو و بخشش نمایند.
در پایان لازم است از نگاه تیز بینانه افسران نیروی انتظامی و قضات شریف دستگاه قضائی در کشف این رسوائی نظام سلامت خوزستان به جد و به صورت ویژه تقدیر و تشکر نمود



کانال تلگرام عصر جهان


sirous ghorbani
|
Iran
|
1395/08/29 23:11
  +0

  -0
پاسخ
سلام.تشکر ویژه داریم از تیم نیروی انتظامی و دستگاه قضایی

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*