اخبار عمومی
اعلام وصول 2
84837
تاریخ انتشار: 1395/09/01 20:39
فرهاد وفایی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و نگارنده چندین مقاله بین المللی و ملی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین الملل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان ، مقاله فرهاد وفایی با عنوان(بحران سوریه؛نقش مولفه های داخلی،منطقه ای و بین المللی در ادامه بحران)در دانشگاه علامه پذیرفته شد.
این همایش در 1و2 اذر با حضور حسام الدین اشنا معاون ریس جمهور و امیرعبداللهیان مسئول امور بین المل مجلس شورای اسلامی برگزار میشود.
چکیده مقاله به گزارش سایت همایش بین المللی نظام بین الملل، تحولات منطقه ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران


چکیده :بحران سیاسی سوریه از سال2011 آغاز شده است .هدف این پژوهش به نقش مولفه های داخلی، منطقه ای و بین المللی در ادامه بحران سوریه اشاره دارد.سوال اصلی این است که بازیگران داخلی، منطقه ای و بین المللی به دنبال چه اهدافی در ادامه بحران سیاسی سوریه می باشند.به نظر می رسد دو بازیگر اصلی در بحران سیاسی سوریه نقش ایفا می کنند.یکی محور غربی و عربی به رهبری آمریکا و عربستان و هم پیمانانش که به دنبال استیلای هژمونی خود و هم چنین جلوگیری از رشد روز افزون ژئوپلتیک ایران و ایجاد چتر حفاظتی و امنیتی برای رژم صهیونیستی در خاورمیانه میباشند و دیگری محور مقاومت به رهبری ایران و متحدانش به دنبال حفظ توازن منطقه ای و احترام به رای و نظر مردم سوریه و جلوگیری از رشد و توسعه گروهای تروریستی سلفی و تکفیری حامی غرب و ارتجاع عرب در خاورمیانه می باشد.از آنجای که کشور سوریه در خط مقدم محور مقاومت قرار دارد و تنها کشور عربی متحد ایران محسوب می شود مخدوش شدن امنیت و جایگاه آن تاثیر مستقیمی برامنیت ملی و سیاست خارجی ایران خواهد داشت.این پژوهش به روش توصیفی و تحلیلی به بیان دلایل ادامه بحران سوریه با استفاده از منابع کتابخانه ای و اینترنتی اشاره می کند.
شایان است فرهاد وفایی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و نگارنده چندین مقاله بین المللی و ملی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین الملل است.



کانال تلگرام عصر جهان


خوب نژاد
|
Iran
|
1395/09/01 21:58
  +1

  -0
پاسخ
دوست عزیز جناب وفایی تبریک می گویم.
امیدوارم که موفق و سربلند باشید
ایلیا
|
Iran
|
1395/09/02 00:28
  +1

  -0
پاسخ
ارزوی موفقیت روزافزون براتون دارم
24
|
Iran
|
1395/09/02 07:32
  +0

  -0
پاسخ
درود عالی بود ارزوی موفقیت جنا اقای وفایی
علی
|
Iran
|
1395/09/02 08:07
  +0

  -0
پاسخ
جناب اقای دکترفرهاد وفایی
شهرستان بهمئی و جامعه دانشگاهی به وجود شما افتخار می کند

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*