اخبار عمومی
اعلام وصول 2
84839
تاریخ انتشار: 1395/09/01 22:57
آنجلینا جولی بازیگر و کارگردان آمریکایی با انتشار ویدیوی جدیدی خواستار این شد تا حقوق کودکان در سراسر جهان مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

به گزارش بانی فیلم به نقل از هافینگتون پست، این چهره هالیوودی از دادگاه‌های جنایی بین‌المللی خواست تا از زندگی کودکان در سراسر جهان حمایت کنند. این بازیگر که در دو ماه اخیر به خاطر جدال قانونی برای سرپرستی فرزندانش با همسر سابقش برد پیت بسیار زیر نظر رسانه‌ها بود، با ارسال این ویدیو تلاش کرده است تا به فعالیت‌های سابقش بازگردد.
به عنوان فرستاده ویژه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، جولی به مدت یک دهه برای حقوق کودکان در مناطق جنگی مانند سوریه و افغانستان حمایت کرده است.
در ویدیوی جدید این بازیگر که روز شنبه منتشر شد جولی دادگاه جنایی بین‌المللی (ICC) را تحسین و سیاست‌های جدید آن را در تمرکز بر پیگرد قانونی برای جرایم سازمان‌یافته علیه کودکان ستود.


وی گفت: پیگرد قانونی موفق و معیاهای جدید قانونی چه در دادگاه جنایی بین‌المللی یا هر جای دیگر، بخشی از تلاش‌های طولانی و حیاتی است. باور دارم سیاست جدید این دادگاه نوری بر سیاست‌های مربوط به کودکان تابانده و این تلاش باید دیده شود. جولی افزود: من به شخصه به این تعهد که شامل مقابله با جنایت‌های سازمان یافته علیه کودکان در هر کجای دنیا می‌شود خوشامد می‌گویم و به این دفتر، دادستان کل و تمام کسانی که برای این سیاست تلاش کردند تبریک می‌گویم.
جولی پس از ماجرای جدایی‌اش از پیت در اواخر سپتامبر در هیچ برنامه عمومی ظاهر نشده است. در نتیجه مذاکرات طلاق این زوج، جولی موفق شد تا سرپرستی ۶ فرزنشان مدوکس ۱۵ ساله، پکس ۱۳ ساله، زارا ۱۱ ساله، شیلون ۱۰ ساله و ماکس و ویوین دوقلوی ۸ ساله را در اختیار بگیرد.
پس از تقاضای طلاق جولی دفتر حمایت از کودکان و خانواده لس‌آنجلس شروع به بررسی قانوی درباره احتمال خشونت برد پیت علیه فرزندان شان را به عمل آورد که در نهایت او از هر نوع تخلفی تبرئه شد.
یک نماینده جولی گفته بود وی این نتایج موجب تسلی جولی شد چون وی بیش از هر چیز به منافع فرزندانش فکر می‌کند. وی گفته بود کار دفتر حمایت از کودکان و خانواده بررسی همین مسایل است و این زوج در نهایت توافق‌نامه‌ای برای رسیدن به بهترین منافع برای فرزندان‌شان را امضا کردند.
جولی یکی از کمپینرهای فعال حامی پناهجویان نیز هست و مخصوصا بر این تمرکز دارد که کشورهای ثروتمند باید به درخواست‌های کمک کسانی که از سوریه فرار می‌کنند، توجه بیشتری نشان دهند. او چندی پیش گفته بود: مشتاق بحثی مشترک هستم که در آن صدای دو طرف شنیده ‌شود و می‌توان به راه‌حل‌های طولانی‌مدت اشاره و آن‌ها را شناسایی کرد.

برچسب ها:
آنجلینا جولی ؛ برد پیت ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*