اخبار عمومی
اعلام وصول 2
84915
تاریخ انتشار: 1395/09/05 20:52
در گفتگوی اختصاصی با سرمربی نفت و گاز گچساران عنوان شد؛
داریوش یزدی:اعتقاد راسخ دارم استان کهگیلویه و بویراحمد باید در سطح رده های بالاتر فوتبال نماینده داشته باشد

داریوش یزدی سرمربی نفت و گاز گچساران سابقه بازی در تیم استقلال تهران و سرمربیگری تیم های استقلال اهواز،شاهین اهواز،ملی حفاری،نفت مسجدسلیمان، مدرک مربیگری Aآسیا، مدرس رسمی AFC و.......را کارنامه دارد.
داریوش یزدی توانست با تیم دسته دومی نفت و گاز گچساران تیم های استقلال خوزستان، فولاد خوزستان، قشقائی شیراز(قاتل پرسپولیس) را در مسابقات جام حذفی فوتبال کشور شکست دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،سرمربی نفت و گاز گچساران که در مراسم یادبود زندیاد منصور پورحیدری در مسجد صاحب الزمان شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی حضور یافته بود.در گفتگوی اختصاصی به سئوالات خبرنگار ما پاسخ دادند.
در ابتدا سرمربی نفت و گاز گچساران اظهار داشتند زنده یاد منصور پورحیدری از معدود افراد امروزی بودند که با تکیه بر ارزش های اخلاقی سالم زندگی کردند.
مرحوم پورحیدری سالها در تیم ملی، باشگاه استقلال و سایر تیم ها مسئولیت فنی و یا مدیریتی داشتند اما هیچ گاه دچار حاشیه منفی نشدند به همین جهت بزرگان فوتبال ما از جمله علی پروین،علی دائی منصورخان را ستودند.
لذا اینجانب بعنوان شاگرد منصور پورحیدری خوشحالم که در جمع مردم بهمئی حضور یافتم و از کانون هواداران استقلال بهمئی و بانیان برپائی این مراسم تشکر ویژه دارم.امیدواریم روزی از بزرگانمان در زمان حیاتشان تجلیل نمائیم.
🔻عصرجهان:جناب آقای یزدی در ابتدای حضور شما در تیم نفت و گاز گچساران تضاد هائی وجود داشت اما با حضور شما در این تیم،نفت و گاز گچساران روند بسیار رو به پیشرفتی را در پیش گرفت-چه شده است که جنابعالی به تیم نفت و گاز گچساران پیوستید؟
🔸داریوش یزدی: تیم نفت و گاز گچساران به مدیریت آقایان حبیبی و غلامی 3 الی 4 سال بود که به دنبال آن بودند که بنده در این تیم حضور یابم.اما در طی سال های گذشته و فصل جاری قصد نداشتم که در لیگ دسته 2 فعالیت نمایم چرا که در لیگ دسته 2 اتفاقاتی خارج از ضوابط فوتبالی صورت می گیرد.البته در سایر لیگ ها هم چنین اتفاقات غیر فوتبالی رخ می دهد اما در لیگ دسته دوم چون نگاه نظارتی رسانه ها کم رنگ است معمولا پی گیری این اتفاقات غیر فوتبالی منتج به نتیجه نمی شود.
اما پیگیری این دوستان نتیجه داد و من در تیم نفت و گاز گچساران در سطح لیگ دسته 2 بعنوان سرمربی حضور یافتم.
لذا با حضور در تیم نفت نگاه من به فوتبال کهگیلویه و بویراحمد متحول و عمیق تر شد و خوشبختانه با وجود مجموعه هماهنگ نفت و گاز گچساران نه تنها این تیم روند خوبی را در سطح لیگ دسته دوم و جام حذفی دنبال می نماید بلکه بسیاری از استعداد های فوتبالی کشف و در شرف شکوفائی هستند.
و ما به دنبال این هستم که در راستای یک حرکت رو به جلو فعالیت نمائیم و اعتقاد راسخ دارم استان کهگیلویه و بویراحمد باید در سطح رده های بالاتر فوتبال نماینده داشته باشد.
وی ادامه داد اعتقاد دارم استان کهگیلویه و بویراحمد استعداد های فراوانی دارد که باید شکوفا شود بعنوان مثال می توانیم به آرمان فرهمندیان دروازه بان گچسارانی نفت اشاره نمود ایشان 19 تا 20 سال دارند اما توانست 3 پنالتی را در مصاف با فولاد مهار نمایند
🔻عصرجهان:جناب آقای یزدی شما به اتفاقات غیر فوتبالی در سطح لیگ دسته دوم اشاره داشتید اگر ممکن است در این خصوص توضیحات بیشتری ارائه نمائید؟
🔸داریوش یزدی:من قبلا گفتم که در همه لیگ ها بعضا اتفاقات غیر فوتبالی رخ می دهد اما در لیگ دسته 2 به دلیل حضور کم رنگ رسانه های این اتفاقات از نگاه ناظران و مردم مخفی می ماند لذا پیگیری این اتفاقات منتج به نتیجه نمی شود
 بعنوان مثال دو هفته از مسابقات لیگ دسته دوم گذشت به ناگاه یک تیم به گروه A لیگ افزوده می شود و بعدا کاشف بعمل می آید که این تیم منتسب به یکی از افراد مطرح در فدراسیون فوتبال هست.
چه اتفاقی رخ داد که فدراسیون فوتبال دست به این اقدام بزند خیلی توضیح نمی دهم
سازمان لیگ هر 4 یا 5 روز یک دیدار را برای ما برنامه ریزی می کند که بهم فشردگی مسابقات را به دنبال دارد و افزایش فشار به فوتبالیست ها نتیجه این روند است. لذا ما از فدراسیون و سازمان تخصصی وابسته آن درخواست نمودیم که 1 روز دیدار ما با فولاد را به عقب بیاندازند اما با این درخواست ما موافتت ننمودند.
ولی دیدار نفت و گاز گچساران با برق شیراز برای 3 آذرماه برنامه ریزی گردید از فدراسیون زنگ زدند که دیدار نفت گچساران و برق شیراز یک روز به تعویق افتاد ما مخالفت نمودیم ولی مقام تماس گیرنده از فدراسیون اظهار داشتند اگر شما هم موافق نباشید سازمان لیگ راساً این کار را انجام می دهد.خوب باید پرسید وقتی ما اختیار مخالفت نداریم چرا تماس می گیرد؟دستورات را ابلاغ کنید
چگونه با درخواست ما جهت تعویق یک روزه دیدار با فولاد موافقت نمی شود؟ولی با درخواست برق شیراز موافقت می گردد؟
آیا تیمی که توانائی تغییر در زمانبدی مسابقات را دارد، توانائی کارهای غیر فوتبالی را ندارد؟
امیدوارم استنباط ما اشتباه باشد اما واقعیت ها نشان از اتفاقات غیر فوتبالی دارد
🔻عصرجهان:جناب آقای یزدی شما چه شناختی از بهمئی و فوتبال بهمئی دارید؟
🔸داریوش یزدی:من از دلیری ها،شجاعت ها و سخاوت های مردم بهمئی بسیار زیاد شنیدم. و در طول دوران فوتبالی خود فوتبالیست های بسیاری دیدم که نه تنها اصالتا بهمئی بودند بلکه نام خانوادگی آنان هم بهمئی بود گرچه ممکن است این فوتبالیست خارج از شهرستان بهمئی ساکن باشند اما از بهمئی هستند و انشالله فرصتی پیش بیاید که بتوانیم از استعداد های فوتبالی بهمئی به نحو شایسته ای بهره بگیریم
🔻عصرجهان:جناب آقای یزدی جنابعالی اصالتا مسجدسلیمانی هستید و بخش بسیار زیادی از مخاطبان ما از شهروندان شریف و خونگرم مسجدسلیمانی هست.متاسفانه این روزها تیم نفت مسجد سلیمان(زرد پوشان بختیاری) حال روز خوشی ندارند در خصوص وضعیت جاری این تیم چه نگاه و نظری دارید؟
🔸داریوش یزدی:من از جزئیات تیم نفت مسجدسلیمان خبر ندارم اما همانگونه که شما گفتید این تیم حال روز خوشی ندارند و بنده بعنوان یک مسجدسلیمانی خود را عضو این باشگاه میدانم و از موفقیت های این تیم خوشحال و خرسند می شوم و از ناکامی این مجموعه افسرده و غمگین می گردم امیدوارم به سرعت اتفاقات خوبی در این مجموعه به وقوع بپیوندد و شاهد رویش لبخندی بر لبان مردم شریف این مرز و بوم باشیم.
اما به نظر می رسد بی تجربگی مجموعه کادر فنی به این تیم لطمه زد. مربی یا باید با قدرت به کارش ادامه دهد و در صورتیکه بنا به هر دلیلی امکان ایجاد تغییر و تحول رو به جلو در تیم برای سرمربی وجود ندارد از تیم جدا شود نه به قهر و آشتی ادامه دهد
قهر و آشتی برای یک مربی معنا ندارد مربی در مشکلات باید به خودش رجوع کند و با اقتداری که از خود به نمایش می گذارد مشکلات را حل نماید
مجددا امیدوارم که این تیم به سرعت متحول شود و به جایگاهی که در خور و شان شهروندان و فوتبالی های مسجدسلیمان هست دست یابد
🔻عصرجهان:جناب آقای یزدی ضمن تشکر از حضور شما و جناب آقایان فرازمند و نیک منش در این برنامه و گفتگو اگر سخن ناگفته ای هست منتظریم بشنویم
🔸داریوش یزدی:مرحوم پورحیدری زنده است به جهت اتصاف به صفات حسنه اخلاقی، امیدواریم مرحوم پورحیدی که متصف به صفات حسنه هستند الگوی نسل جوان باشند
امیدواریم روزی شهامت داشته باشیم از بزرگانمان در زمان حیاتشان تجلیل نمائیم نه پس از مرگشان
از همه شرکت کنندگان،کانون هواداران استقلال بهمئی،دست اندرکاران این برنامه از جمله آقای عینعلی حسنی جمال و دکتر اکبری مدیریت ورزش شهرستان و جنابعالی  تشکر ویژه دارم


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*