اخبار عمومی
اعلام وصول 2
84916
تاریخ انتشار: 1395/09/05 20:56
حجت الاسلام امینی:مطالبه مردم مسجدسلیمان این است که چرا مسئول نظام پزشکی شهر و استان و رئیس علوم پزشکی استان از مردم مسجدسلیمان یک عذر خواهی ساده نکرده است؟

عصرجهان-حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان ضمن تسلیت ایام معنوی رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت:خداوند در سوره توبه به پیامبر وعده داده است که اسلام همه عالم و آدم را دربر خواهد گرفت.
وی افزود:خوشا بحال کسانی که در این مسیر گام بر می دارند و درود بر شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم که به یاری مسلمانان سایر کشورها شتافتند.
امام جمعه مسجدسلیمان با انتقاد از برخی معضلات فرهنگی در شهرستان اظهار داشت:بنابر روایتی از امام موسی کاظم(ع) خداوند زمین و آسمان را برای بشر وقف کرد  اما میبینیم که برخی انسان ها خمس مال خود را پرداخت نمی کنند و از مالشان در راه خیر وقف نمی کنند.
وی ادامه داد:ثروتمندان منطقه باید از مالشان در امورات خیر وقف کنند.چرا در شهر ما وقف کم شده اما در مراسم های فاتحه خوانی اینقدر هزینه  و اسراف می کنیم؟ شهرداری و شورای شهر باید این بیلبوردهای میلیونی که برای مراسم های فاتحه خوانی در شهر نصب می شود را جمع آوری کند.از بزرگان طوایف انتظار داریم به این معضلات فرهنگی توجه کنند.
امام جمعه مسجدسلیمان یادآورشد: یکی ازچند دلیل عدم پیشرفت منطقه  مان این است که ما صدها خان داشتیم اما یک مجتهد و مرجع تقلید نداشتیم. مجتهد کسی است که در مقابل گلوله های طاغوت ایستادگی می کند و دزدها را به ملت نشان می دهد و اجازه نمی دهد دزدها بر مردم غلبه کنند.
حجت الاسلام امینی تصریح کرد:همین هفته گذشته بار دیگر یک بیمار بدلیل کمبود آمبولانس در بیمارستان شهرمان جانش را از دست داد,این پول هایی که در مراسم های فاتحه خوانی اسراف می کنیم را کمک کنید برای خرید آمبولانس که دیگر شاهد چنین مسائلی در شهرمان نباشیم.
نماینده ولی فقیه در مسجدسلیمان با اشاره به بیانات امام(ره) در رابطه با آیت الله مدرس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی آیت الله مدرس را الگوی خود در مبارزه با فساد و حقوق ها و املاک نجومی  قراردهند.چند ماه از مسئله حقوق های نجومی گذشته اما تاکنون مجلس تکلیف این حقوق ها را روشن نکرده است.رئیس مجلس شورای اسلامی به دفاع از لغو سخنرانی یک نماینده در مشهد  سخنرانی مفصلی کرده است اما چرا به دفاع از حقوق مردم فریاد نمی زنید؟
حجت الاسلام امینی با اشاره به ماجرای دستگیری پزشک قلابی در مسجدسلیمان عنوان داشت:در مسجدسلیمانی که انبوهی از مشکلات را دارد مواجه می شویم با پدیده زشت و کم نظیری به نام  پزشک قلابی  که چند سال در شهرمان فعالیت کرده است.
وی ضمن تشکر از دستگاه قضائی در پیگیری این پرونده گفت:یکی از روشهای غلط این است که وقتی با چنین مسائل ناخوشایندی مواجه می شویم می گوییم برای اینکه اعتماد مردم سلب نشود مسئله را بزرگ نکنیم,این حرف صحیح نیست چرا که اگر مسئله ای را برای مردم شفاف سازی کنیم و با خاطیان برخورد شود مردم راضی و قانع خواهند شد.
وی تاکید کرد:مطالبه مردم مسجدسلیمان این است که چرا مسئول نظام پزشکی شهر و استان و رئیس علوم پزشکی استان از مردم مسجدسلیمان یک عذر خواهی ساده نکرده است؟
حجت الاسلام امینی افزود:مسئول علوم پزشکی استان باید رسما در مسجدسلیمان از مردم عذر خواهی کند همانطور که رئیس وقت سازمان صدا و سیما در رابطه با سریال سرزمین کهن با حضور در جمع مردم مسجدسلیمان رسما از مردم عذر خواهی کرد و مردم هم پذیرفتند و قانع شدند.
وی اظهار داشت:به دفاع از جامعه پزشکی خدوم شهرمان و به دفاع از مردم مظلوم مسجدسلیمان و خانواده آن پزشک مرحوم می خواهیم که شجاعانه و معقولانه از مسئولان در رابطه با این مسئله پاسخ بخواهیم و اجازه نمی دهیم این مسائل فراموش شود مثل حقوق ها و املاک نجومی که به فراموشی سپرده شد.
امام جمعه مسجدسلیمان گفت:اگر بخواهیم محکومان اصلی این مسئله را پیدا کنیم به نظر من وزیر بهداشت,وزیر علوم و رئیس سازمان ثبت احوال کشور مقصران اصلی هستند.کدام دانشگاه بوده که این فرد متقلب توانسته به نام دکتر فوت شده مدارک دانشگاهی با عکس خودش را از آن دانشگاه بگیرد؟این مسئله موضوع کوچکی نیست و از کجا معلوم که صدها پزشک  متقلب دیگر با چنین کاری به جامعه خدوم پزشکی کشور خدشه وارد نکنند؟ این مسئله باید در سطح ملی پیگری شود.
وی ادامه داد:وزرای مربوطه و رئیس سازمان ثبت و احوال کشور باید ضمن عذر خواهی از مردم قوانین را بازبینی کنند و جلوی روزنه های اینگونه فسادها را در کشور بگیرند.
امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به سالروز هفته بسیج گفت :امام(ره) فرمودند اگر در کشوری تفکر بسیجی حکمرفا شد چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن کشور دور خواهد شد .
وی افزود:اگر بعد از جنگ دولت ها از راه و روش بسیج استفاده می کردند امروز مشکل اقتصاد ما حل شده بود.اقتصاد فعلی ما اقتصاد غربی است که راه را  برای دزدی و اختلاس باز کرده است.
حجت الاسلام امینی تاکید کرد:اختلاس و فساد های نجومی محصول عقب گرد نسبت به تفکر بسیجی است.

منبع/آسماری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*