اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85054
تاریخ انتشار: 1395/09/13 18:38
.

فیروز بیگلری/عصر جهان-گلابی زاده یکی از فعالان در حوزه بانوان گفت: امروز حضور بانوان درتغییر ساختار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان کارون می تواند دربهبود وضعیت این شهرستان نقش مهمی ایفاء کند.
این استاد دانشگاه افزود:نقش بانوان در کاهش آسیب اجتماعی و افزایش حضور بانوان در ارثه های مختلف این شهرستان باید جدی گرفته شود، امروز نقش بانوان شهرستان کارون در ساختار سیاسی، اجتماعی،  اقتصادی و فرهنگی وضعیت بهتری پیدا کرده است.
وی در ادامه حضور بانوان و مشارکت آنان را  در انتخابات آینده   مورد اشاره قرار داد  و گفت: واقعیت این است که در کشور های جهان سوم و در حال رشد و توسعه همچون  ایران به تناسب کشورهای توسعه یافته و پیشرفته نقش مشارکت بانوان در حوزه های سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی کمتر است.
گلابی زاده افزود :دلایل مختلفی می تواند برای عدم توسعه مشارکت بانوان در حوزه های مختلف از جمله انتخابات شورا ها متصور است که  شاید عدم  فراهم بودن بسترهای مناسب برای این مهم یکی از آن دلایل باشد و یا اینکه در دوره های مختلف نخبگان و یا خود بانوان نخبه وتحصیل کرده برای توسعه این مشارکت ها اقدامی انجام ندادند.
این مدرس دانشگاه، با بیان اینکه زنان در دین اسلام تکریم شده هستند ، گفت: برای پرداختن به موضوع توسعه نقش و مشارکت زنان در انتخابات شورای 96 نیاز به  راهکارهای عملیاتی داریم و بحثهای نظری در این بخش مشکلی را حل نمی کند و درعین حال باید مشکلات و مطالبات هم توسط بانوان مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: بسیاری از مسائل و مشکلات این بخش بایستی در سطح کلان شهر، استان وکشوری حل شود و قوانین سفت و سخت تری برای حمایت از زنان در حوزه ها توسعه مشارکت ها، تدوین شود، اگرچه رشد اندک و سرعت کم مشارکت بانوان در عرصه انتخابات شورا ها مورد انتظار نیست ولی معتقدیم توان سیاسی و اجتماعی در این شهرستان وجود دارد.
گلابی زاده افزود: به نظر می رسد جلسات کارگاهی با حضور بانوان برگزار و دردل های آنها مطرح شود و راهکارها لازم خواسته شود و اگر می خواهیم نقش مدیریتی زنان در حوزه های اجرایی بیشتر شود باید  تاثیر دیگر بخش ها همچون سمن ها، تشکل ها، مساجد، تکایا و ... بر این موضوع هم مورد مطالعه قرار دهیم تا در شهرستان کارون درزمینه رشد وتعالی بانوان در عرصه های مختلف شاهد این مدعا باشیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*