اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85068
تاریخ انتشار: 1395/09/15 00:05
یاداشت دریافتی از محسن بابادی/
مربیان مدارس فوتبال با دانستن شاخص های جسمانی و روانی می بایست هر هنرآمز را متناسب با سن و شرایطی که با تحقیق و بررسی به آن پی برده اند تحت تمرین و آموزش قرار دهند تا در افزایش بازده آموزشی مدرسه فوتبال موثر باشند

عصرجهان/محسن بابادی-کارشناس فوتبال و مربی رده های پایه کشور
حال که بواسطه پیشرفت علم و دانش و افزایش کیفیت کلاسهای آموزشی و نیز بالاتر رفتن امکانات موجود، برای فرزندان خانواده ها امکانی فراهم شده که بتوانند بهتر و موثرتر از قبل در ورزش و مدارس ورزشی حضور پیدا کنند، لزوم رعایت موارد ذیل توسط مدیران و مربیان مدارس فوتبال، جهت بهبود کیفیت کار و خدمت بهتر به فرزندان مردم که همچون امانتهایی گرانبها به دستشان سپرده شده امری ضروری به نظر میرسد و بهتر است در کنار سایر زحماتی که متحمل میشوند به نکات ذیل نیز توجه بیشتری داشته باشند.

زیرا دانستن این موضوع که آن هنر آموز چه ویژگیهای جسمی و روحی دارد، در افزایش بازده آموزشی هر مدرسه فوتبال در جهت خدمت رسانی بهتر، امری مهم و کلیدی قلمداد می شود.
و اما آن نکات که اینقدر پر اهمیت هستند چه مواردی را شامل میشوند؟
باید بدانیم که آن ورزشکار:
1 . روزانه چند ساعت می خوابد؟
2 . بجز فوتبال چه تفریحات دیگری دارد؟
3 . ساعت خواب شبانه و زمان بیداری وی ، از چه ساعتی تا چه ساعتی است؟
4 . آیا موقع ظهر نیز استراحت و خواب نیمروزی دارد یا خیر؟
5 . میزان شرکتش در فعالیتهای اجتماعی ، گروهی ، رقابتی و حضور بین دوستان چقدر است؟
6 . میزان اعتماد بنفسش در مواجه با بزرگترها هنگام صحبت و رفتار کردن چگونه است؟
7 . از بدو تولد تا به اینجای کار سابقه عمل جراحی ، شکستگی ، بیماری مزمن یا مشکلات پزشکی داشته یا خیر؟
8 . چه بیماریهایی داشته یا دارد؟
9 . بیماریهایش ارثی یا محیطی میباشد؟
10 . روزانه چند ساعت تلویزیون یا ماهواره نگاه میکند؟
11 . بیشتر متمایل به دیدن چه نوع فیلمهایی است؟
12 . میزان استفاده اش از فضای موبایل و اینترنت چقدر است؟
13 . نحوه استفاده اش از فضای مجازی به چه شکلی است؟
14 . ارتباطش با دوستان و اطرافیان بیشتر بصورت حقیقی است یا مجازی؟
15 . غذاهای مورد علاقه اش چیست؟
16 . آیا صبحانه میخورد یا خیر؟
17 . در برنامه غذایی اش چه مقدار میوه و سبزی وجود دارد؟
18 . از کدام مواد غذایی گریزان است؟
19 . آیا به فست فود علاقه دارد یا خیر؟
20 . به چه میزان و چند وعده در هفته فست فود مصرف میکند؟
21 . چند تا دوست دارد؟
22 . دوستانش چه اخلاقیاتی دارند؟
23 . در آپارتمان زندگی میکند یا در منزل ویلایی؟
24 . آیا انزوا ، گوشه گیری و حالات درونی ناشناخته ای دارد یا خیر؟
25 . آیا پررو ، کم رو یا متعادل است ؟
26 . داری نقص حرکتی و تیک عصبی خاصی است؟
27 . کودکی آرام ، منطقی و مودب است یا شرور، لجباز، و پرخاشگر است؟
28 . آیا پدر و مادرش اختلافات فاحشی دارند و فرزند طلاق است یا درخانواده ای آرام و بدون دغدغه زندگی میکند؟
29 . وزن و قد و ضربان قلبش چقدر است؟
30 . آیا قد، وزن و سایر شرایط رشد و سلامتی وی با استانداردهای موجود و سن وی همخوانی دارند یا خیر؟
31 . چندمین فرزند خانواده است؟
32 . فرزندان بزرگتر و یا کوچکتر از ایشان دختر هستند یا پسر؟
33 . تک پسر، یکی یک دانه یا آخرباری هست؟
34 . شغل پدرش چیست؟
35 . در خانواده ای مرفه رشد و نمو یافته یا در محرومیت و فقر بزرگ شده؟
36 .آیا به نظافت شخصی خویش توجه دارد یا خیر؟
37 . شخصیتی مستقل دارد یا وابسته به پدر و مادر است؟
38 . سابقه فوت عزیزانش را داشته یا خیر؟
39 . دچار شب ادراری ، شب بیداری ، بدخوابی و ترس موقع خواب و تاریکی یا تنهایی میشود یا خیر؟
40 . لباسهایش را خودش میشوید یا والدین؟
41 . خودش حمام میکند یا والدین این کار را برایش انجام میدهند؟
42 . چه کسی لباس تنش میپوشاند و بند کفشهایش را میبندد؟ خودش یا والدین؟
43 . روزانه چند ساعت مطالعه میکند؟
44 . وضعیت تحصیلی و درس وی چگونه است؟
45 . به چه داستانهایی بیشتر علاقمند است؟
و سوالاتی از این دست، تا بدانید شخصی که قرار است بعنوان مربی با وی کار کنید و در تربیت و آموزش اخلاقی و ورزشی وی سهمی ایفا کنید، چه خصوصیات، اخلاقیات و ویژگیهای جسمی و روحی دارد و در چه وضعیتی قرار دارد؟ تاکید میکنم: باید بخوبی وی را بشناسید تا بدانید مطابق چه الگوها و روشهایی با وی رفتار نموده و تمرینش دهید . ضمنا تمامی موارد فوق و موارد دیگری را که بنا به شرایط آن مدرسه فوتبال باشد ، میتوان روی 2 تابرگه  A4 بصورت تایپ شده و جدول بندی شده در محیط ((اکسل))، ((ورد))، ((اکسس)) یا سایر نرم افزارهای پیشرفته تر طراحی نمود و این ارزیابی ها را بهمراه مدارک پزشکی وی درون 1 عدد پوشه کاغذی یا پلاستیکی، بعنوان پرونده این شخص درون فایلهای مشخصی در محل نگهداری اسناد مدرسه فوتبال قرار داد.
 بجز این موارد، میبایست حتما مشخصات آن بازیکن را درون لپ تاب و بانک اطلاعاتی باشگاه نیز وارد نمایید تا در مواقع لزوم دسترسی به آن آسان باشد.
در پایان و ذیل این فرم اطلاعات فردی که در روی برگه A4 تایپ شده است ، میبایست حتما امضا و اثر انگشت والدین ثبت شده باشد.
 مربیان عزیز با دانستن شاخص های جسمانی و روانی و....که از طریق فرم بالا بدست آمد، با توجه به علم، تجربه و آموزشهایی که دیده اند ، میبایست فرد را متناسب با سن و شرایطی که با تحقیق و بررسی به آن پی برده اند (در حقیقت طبق  شناسنامه آن فرد در باشگاه)، تحت تمرین و آموزش قرار دهند. تاکید میکنم: این فرم حتما میبایست توسط والدین آن بازیکن و با اطلاع مدیران و مربیان مدرسه فوتبال پر شود و باید حتما بصورت پلمپ شده و کاملا محرمانه دست خانواده بازیکن برسد و بهیچوجه بازیکن از محتویات آن مطلع نبوده و به همان شکل محرمانه نیز بدست مدیران باشگاه یا مربی برسد. ***می بایست فقط و فقط این اشخاص و خانواده در جزئیات این اطلاعات قرار بگیرند ***
این نکته را هرگز فراموش نکنید که:
ارتباط 2 طرفه و تعامل صحیح مابین مدرسه فوتبال با خانواده آن بازیکن و بالعکس، در پیشرفت ورزشکاران تاثیر شگفت انگیزی دارد .
پس مدیران و مربیان مدارس فوتبال سعی کنند طبق اصول علمی و عملی خاصی به آموزش بپردازند و خانواده ها نیز این قضیه را جدی بگیرند .
نویسنده:محسن بابادی-کارشناس فوتبال و مربی رده های پایه کشور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*