اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85116
تاریخ انتشار: 1395/09/17 00:18
خبر محاکمه اشتری واکنش بسیاری از ایرانی‌ها را در سراسر جهان برانگیخت و سفارت ایران در هند با اعزام یک وکیل به جلسات دادگاه کوشید به خانم اشتری کمک کند.

عصرجهان-نرگس کلباسی اشتری، شهروند ایرانی-بریتانیایی به اتهام قتل غیرعمد در هند به تحمل زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.
دادگاهی در ایالت اودیشا (اوریسا) در شرق هند، خانم اشتری را به یک سال زندان و پرداخت ۳۰۰ هزار روپیه (۴۳۰۰ دلار) جریمه محکوم کرده است. اودیشا محل فعالیت‌های خانم اشتری در چند سال گذشته بوده است.
خانم اشتری ۲۸ ساله، در طول مدت اقامتش در هند، سه مرکز برای نگهداری کودکان معلول و بی‌سرپرست در یکی از نقاط دورافتاده آن کشور دایر کرده بود. اما پس از آنکه کودکی در جریان یک تور تفریحی با بقیه کودکان تحت سرپرستی وی غرق شد، پرونده‌ای با اتهام قتل غیرعمد علیه خانم اشتری به جریان افتاد. حکم دادگاه قابل تجدید نظر است.
خبر محاکمه اشتری واکنش بسیاری از ایرانی‌ها را در سراسر جهان برانگیخت و سفارت ایران در هند با اعزام یک وکیل به جلسات دادگاه کوشید به خانم اشتری کمک کند.
خانم اشتری پاسپورت بریتانیایی نیز دارد، اما سفارت آن کشور در هند کمک خاصی به او نکرده و گفته است که قادر به دخالت در روند قضایی کشوری دیگر نیست. با این حال در ایران تلاش زیادی برای برجسته کردن گرفتاری نرگس بعمل آمد تا جایی که روز شنبه (۳ دسامبر/۱۳ آذر) محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در سفرش به هند با خانم اشتری دیدار کرد. نرگس اشتری در اصفهان بدنیا آمد و در سنین کودکی پدر و مادر خود را از دست داد.
او در سن ۲۳ سالگی به هند و سریلانکا سفر کرد و تحت تاثیر وضعیت بغرنج کودکان بی‌سرپرست این کشورها قرار گرفت و تصمیم گرفت زندگی خود را وقف کمک به این کودکان کند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*