اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85121
تاریخ انتشار: 1395/09/17 13:04
مرحوم عبدلعلی صابری معلم بازنشسته سوقی ۶۱ ساله با اهدا عضو خود به یک بیمار زندگی دوباره بخشید-کهگیلویه و بویراحمد، رتبه نخست اهدای عضو را در سطح کشور دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، ساسان عباسی در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: با رضایت خانواده نوع دوست و با عاطفه مرحوم "عبدلعلی صابری معلم بازنشسته سوقی" یک عضو از اعضای بدن این مرحوم با تلاش تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و شیراز در بیمارستان امام شهید رجایی گچساران جدا و به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی با بیان اینکه مرحوم عبدلعلی صابری 61 ساله از اهالی شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه  به دلیل خونریزی مغزی ناشی فشار خون بالا دچار مرگ مغزی شده بود، افزود: از این بیمار مرگ مغزی کبد جدا و جهت پیوند به بیماران نیازمند به شیراز انتقال داده شد.
عباسی با بیان اینکه امسال این مورد بیستمین بیمار مرگ مغزی استان است که اعضای بدنش اهدا می‌شود، عنوان کرد: مرحوم "مرحوم عبدلعلی صابری معلم بازنشسته سوقی" که همه عمر خود را صرف تعلیم و تربیت کرده بود در پایان عمر خود رسم معلمی را به همه آموخت.
جام و جم به نقل از ساسان عباسی نوشت:مردمان خونگرم استان کهگیلویه و بویراحمد ـ که پیش از این در جایگاه نخست تقدیم بیشترین شهدای جنگ تحمیلی ایستاده و رتبه اول اهدای خون در کشور را از آن خود کرده بودند ـ امسال رتبه اول اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در کشور را نیز به دست آوردند؛ حرکتی که امروزه به فرهنگی عمومی در این استان تبدیل شده است.
عباسی افزود: 100 بیمار مرگ مغزی استان در چهار سال گذشته، 570 عضو خود را اهدا کردند که 95 درصد اعضا (550 عضو) پیوند شد و 5 درصد باقیمانده نیز به خاطر وجود مشکل در گیرنده عقیم ماند.
بخش سوق به مرکزیت شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*