اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85133
تاریخ انتشار: 1395/09/18 15:07
رئیس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان:
رئیس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان گفت: بنابر قانون، هر نهاد و اداره باید یک درصد ازاعتبارات خود را به توسعه ورزش اختصاص دهد که متاسفانه این امر تاکنون درشهرستان محقق نشده است.

عصرجهان-عبدالرضا صالحی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ابتدای ورود به اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان از تعداد ۳۸ هیئت ورزشی موجود در شهرستان، متاسفانه فقط ۱۰ هئیت ورزشی فعال بود که با تلاش و کوشش مجموعه ورزشی شهرستان این تعداد به ۳۰ هیئت ورزشی فعال افزایش یافت.
وی افزود: به منظور هم اندیشی و آگاهی از مشکلات و مسائل هیئت های ورزشی و استفاده بهتر از پتانسیل و ظرفیت های موجود در شهرستان جلسه ای با حضور روسا، نایب رئیسان و دبیران هیئت های ورزشی تشکیل شد که این اقدام در جهت استفاده از خردجمعی و برنامه ریزی برای بهبود وضعیت ورزش شهرستان بود و آثار مثبت زیادی را به همراه داشت.
رئیس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان ادامه داد: همچنین جلساتی با هیئت های ورزشی به صورت جداگانه برگزار شد و در این جلسات هیئت ها را نسبت به تکمیل چارت سازمانی آنها موظف کردیم.
صالحی بیان کرد: فعال کردن هیئت های ورزشی در دو ماه گذشته و به کارگیری افراد با تجربه و متعهد در راس هیئت ها در مسجدسلیمان باعث شده جذب ورزشکاران به میادین ورزشی ۴۰ درصد افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در شهرستان فعالیت می کردند که در حال حاضر این تعداد به هفت هزار و ۵۰۰ ورزشکار رسیده است.
کمبود اعتبارات مهمترین مشکل ورزش
رئیس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان، مهمترین مشکلات حوزه ورزش در این شهرستان را نبود اعتبارات کافی دانست و گفت: کمبود اعتبارات مهمترین مشکل هیئت‌های ورزشی مسجدسلیمان است که از اداره کل ورزش و جوانان خوزستان انتظار می رود نسبت به برطرف کردن مشکلات ورزشکاران در این شهرستان توجه بیشتری داشته باشد.
صالحی با بیان اینکه فضاهای ورزشی مسجدسلیمان زیبنده شهروندان و ورزشکاران این شهرستان نیست، عنوان کرد: فضاهای ورزشی مسجدسلیمان اغلب فرسوده و فاقد ایمنی کافی برای ورزشکاران شهرستان هستند و سال ها تعمیرات اساسی در این مکان های ورزشی صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: بنابر قانون مصوب مجلس هر نهاد و اداره باید یک درصد از اعتبارات خود را به توسعه ورزش اختصاص دهد که متاسفانه این امر تاکنون در این شهرستان محقق نشده است. قطعا اگر این مهم صورت پذیرد مشکلات ورزش مسجدسلیمان مرتفع می شود.
صالحی با بیان اینکه در همین دو ماه گذشته ورزشکاران مسجدسلیمانی موفق به کسب سه مقام جهانی و آسیایی شدند، افزود: «محسن اکبری» طلای جهانی رزمی سبک آزاد، «امیر قاسمی» مدال برنز کشتی دانشجویان جهان و «رحمان اورامه» برنز وزنه برداری آسیا را به دست آوردند که این امر نشان از استعداد سرشار و همت فرزندان ما دارد و به طور یقین با تزریق امکانات و برنامه ریزی دقیق می توانیم قهرمانی های بیشتر و بهتری را رقم بزنیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان با بیان اینکه پیشینه ورزش در این شهرستان از قدمت بالایی برخوردار است و برخی رشته ها برای اولین بار در کشور فعالیت خود را از مسجدسلیمان آغاز کرده اند، افزود: همه باید باور کنیم مسجدسلیمان دارای فرهنگ ورزشی بالایی است و یکی از راههای اصلی پیشرفت این شهر از راه توسعه ورزش است.

خبرنگار/پریسا طاهری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*