اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85139
تاریخ انتشار: 1395/09/19 02:37
امروزه دیگر در همه جای جهان همه می دانند که اگر می خواهند کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مخصوصا عربستان سعودی را مصطلحا "تیغ بزنند" باید از کلید واژه رمز "ایران" استفاده کنند.لذا ایرانی ها می دانند که سخنان نخست وزیر انگلیس فقط جهت "تیغ زدن" عرب ها است و به این دلیل فقط نظاره می کنند و پوزخند می زنند.

عصرجهان-طبق سنت-آداب و رسوم عرب ها مردان فقط مجاز هستند در رقص شمشیر شرکت داشته باشند و اگر زنی به میان آید شدید ترین نوع توهین به مردانگی حضار به حساب می آید.
 اما خانم ترزا می نخست وزیر انگلیس این سنت دیرینه اعراب را شکست و بابت کلاهی که سر آنها گذاشت شادی کردو رقصید. رهبران این کشورها هم توهین را قورت دادند و به تماشا نشستند.
 فلسفه این رقص از دوران جاهلیت در میان اعراب نشآت می گیرد، در آن زمان مردان پیروز در جنگ ها شمشیر به دست به شادی و میگساری دور آتشی که به پا می کردند می پرداختند و شجاعت و مردانگی خود را به رخ یکدیگر می کشیدند. اگر زنی در این مراسم شرکت کند (نه به عنوان تماشاچی) به این معنا است که مردانگی خود را به رخ دیگر حاضرین می کشد وبه مردان حاضر می گوید "من از شما شجاع تر و مرد تر هستم"، مردان شجاع حاضر هم ملزم به پاسخ به اهانت می باشند، که البته ماجرا فقط در مورد مردان شجاع صدق می کند، آنهایی که جسارت ندارند باید بنشینند و توهین را قورت دهند.


 همزمان با وقتی که شرکت های بزرگ نفت و گاز انگلیسی در ایران تلاش داشتند به پروژه های بزرگ نفتی دست یابند، خانم ترزا می در سفر خود به بحرین انواع و اقسام تهدید ها را نثار ایران کرد تا با استفاده از این کد رمز که چند سالی است لو رفته درب گاوصندوق های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را باز وچپاول نماید. امروزه دیگر در همه جای جهان همه می دانند که اگر می خواهند کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مخصوصا عربستان سعودی را مصطلحا "تیغ بزنند" باید از کلید واژه رمز "ایران" استفاده کنند. این رمز دیگر لو رفته، حساسیت و ترس و وحشت و واهمه این کشورها از این کلید واژه آنقدر زیاد است که کشورهای غربی می توانند با آن تمام دارایی این کشورها را غارت کنند.
علیرغم اینکه هنوز برخی از این کشورها مستعمره های به ظاهر استقلال یافته بریتانیا به حساب می آیند اما مشخص است که با این سخنان نخست وزیر انگلیس برای فروش بیشتر اسلحه کیسه بسیار بزرگی دوخته. انگلیس سالانه ملیاردها دلار سلاح و مهمات جنگی به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می فروشد که طبق گزارش های سازمان های بین المللی بشر دوستانه فقط برای کشتار و سرکوب مردم از آنها استفاده می گردد. از بحرین گرفته تا یمن هزاران انسان بی گناه با همین سلاح های انگلیسی کشته و زخمی شده اند و دولت انگلیس که مدعی حمایت از حقوق بشر و حقوق انسان در کشورهای مختلف است همه این رفتارها را نادیده می گیرد.
خانم ترزا می مهمان فردی بود که بیش از 90 درصد محکومان به حکمش وی را قبول ندارند و با استفاده از بیگانگان در حال سرکوب شهروندان بحرین است. نگفتم "شهروندان خود" چون پادشاه بحرین خود یک غریبه است و توسط همین انگلیسی ها بر مردمان بحرین مسلط شده. وی عامل استمعار انگلیس است و نه عامل مردم بحرین و همه می دانند که اگر حضور نظامی انگلیس و عربستان سعودی نبود وی به هیچ وجه نمی توانست پادشاه این مردم به حساب آید.
 بر کسی پوشیده نیست که نخست وزیر انگلیس تلاش دارد پس از رفراندوم خروج از اتحادیه اوروپا شرایطی را بوجود آورد که کشورش با ورشکستگی سیاسی و اقتصادی مواجه نگردد و بهترین راه برای نجات را بازگشت به سمت مستعمره های دیرین می داند. بسیاری از مستعمره های دیرین مانند هند و کشورهای شرق آسیا و استرالیا و کانادا و… خود را مستقل می دانند و حاضر نیستند زیر بار تامین ضرر های خروج انگلیس از اتحادیه اوروپا بروند و پول مفت ندارند که به انگلیس بدهند، اما کشورهای عرب حوزه خلیج فارس همچنان گاو شیرده خوبی برای انگلیس به حساب می آیند و به همین دلیل انگلیس بدش نمی آید مجددا اینان را به جرگه خود بازگرداند.
شاید خانم می بر مسایل داخلی کشور خود و یا حتی اوروپا تسلط داشته باشد اما این قدم وی نشان داد که وی کاملا با مسایل بین المللی مخصوصا خاورمیانه بیگانه است و بد نیست به مشاوره کارشناسان وزارت امور خارجه و تشکیلات اطلاعاتی انگلیس که در خاورمیانه استخوان ترکانده اند مراجعه کند شاید کمک آنها بتواند درک بهتری برای وی از خاورمیانه ایجاد کند.
 نیاز نیست خانم می به حمایت از عرب های حوزه خلیج فارس در مقابل ایران بر خیزد، ریشه همه جنگ ها و خونریزی ها و خصومت ها و دشمنی ها و… در این منطقه به انگلیس بر می گردد و اگر انگلیس دست از سر این منطقه بردارد قطعا مشکلات منطقه به خودی خود حل خواهد شد و دخالت انگلیس در این منطقه مانند بنزین (ونه روغن) ریختن روی آتش می باشد.
به دلیل اینکه ایالات متحده تقسیم بندی قبلی منطقه بر اساس توافق انگلیس و فرانسه ، موسوم به توافق سایکس پیکو، را قبول ندارد تلاش دارد مرز ها را مجددا بر هم بریزد و منطقه را بر اساس منافع خود مجددا تقسیم کند. چون در آن تقسیم بندی سهمی برای ایالات متحده در نظر گرفته نشد.
پس ورود انگلیس با حضور ایالات متحده در این منطقه مخصوصا ایالات متحده ای که قرار است تاجری به نام ترامپ قدرت را در آن به دست گیرد، تضاد پیدا می کند و همانگونه که ایالات متحده سال گذشته زیر پای فرانسه در این منطقه را خالی کرد زیر پای انگلیس را خالی خواهد کرد و قطعا اجازه نخواهد داد انگلیس در منافع ایالات متحده شریک شود.
دوران اقتدار و قلدری انگلیس به پایان رسیده و دیگر این کشور آن انگلیس صد سال پیش نیست که بتواند برای ایرانی ها در منطقه شاخ و شانه بکشد. آمریکا که به مراتب از انگلیس قدرت مند تر است تلاش می کند با ایران درگیر نشود، انگلیس که جای خود دارد.
البته ایرانی ها هم متوجه هستند که سخنان نخست وزیر انگلیس فقط جهت "تیغ زدن" عرب ها است و به این دلیل فقط نظاره می کنند و پوزخند می زنند. اگر ایرانی ها امروزه از افغانستان گرفته تا دریای مدیترانه و از دریای خزر گرفته تا خلیج عدن و از آسیا گرفته تا آفریقا حضور دارند به این دلیل است که ایران وابسته به توانمندی های خود است و نه اینکه برای تامین امنیت خود نیاز داشته باشد دست بوس دیگران برود.
ایالات متحده مجبور شد دو جنگ افغانستان و عراق را تجربه کند تا متوجه شود علیرغم حضور نظامی خود در این دو کشور ایرانی ها روی زمین قدرت را در دست دارند. امروزه دیگر بر کسی پوشیده نیست که در سوریه و عراق نیروهای وابسته به ایران هستند که روی زمین در حال مبارزه با تروریست ها می باشند و طبق همه تعاریف نظامی هر کس زمین را در اختیار داشته باشد قدرت را در اختیار دارد.
اشتباهی که حتی همین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می کنند این است که کافی است ایران راه را برای همین گروه های تندروی اسلامگرا باز بگذارد تا مانند مور وملخ بر سر همین رهبران عرب خراب شوند.
 سرکار خانم نخست وزیر باید بدانند که اگر ایران این راه را باز نمی کند به این دلیل است که منافع ملی ایران اقتضا نمی کند داعشی ها در کشورهای همجوارش بر حکومت ها مسلط شوند.
خانم نخست وزیر بد نیست بدانند همانگونه که کلید واژه گاو صندوق های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس "ایران" است کلید واژه حضور در منطقه نیز "ایران" است و بزرگتر از انگلیس هم برای حضور در منطقه از این کلید واژه استفاده می کنند.
عماد آبشناس/اسپوتنیک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*