اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85145
تاریخ انتشار: 1395/09/19 18:36
روح الله پروازی: مدتیست که جهت تامین مخارج سنگین درمانی (تاکنون حدود 50 میلیون هزینه نمودم)متقاضی وام کم بهره هستم اما موفق به دریافت وام نشدم -عصرجهان:قابل توجه آنانی که به راحتی صدها میلیون و بلکه میلیارد های تومان وام کم بهره اون هم بدون ارائه وثیقه ی مطمئن دریافت می کنند و بر هم نمی گردانند

گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان از شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی-در بسیاری از شهرهای توسعه یافته دنیا همانند وین، استکهلم، آمستردام، لندن، کوالالامپور،توکیو، پاریس و....... شهرداری تنها مسئول عمران شهری نیست. بلکه وظایفی دیگری به مانند تصمیم گیری در مسایل شهری، وضع مالیاتهای محلی، ارائه خدمات درمانی و پزشکی، مراقبت از معلولان، دایر نمودن مراکز بهداشت کودکان، توسعه صنعت و تجارت، آموزش بیکاران، خدمات پستی، تاسیس واحدهای تصفیه آب و فاضلاب، تأمین آب، برق، گاز رسیدگی به امور مدرسه‌ها شامل تمامی مرحله‌های آموزش پائین‌تر از دانشگاه و … عهده دار است و به طور کلی مسئولیت شهر با شهردار است
در این کشورها از شهردار با واژه واژه ی لاتین مایور" Mayor"   بمعنای برتر(بالاترین مقام رسمی در حکومت محلی شهرها یا کلانشهر ها) نام برده می شود
اما در ایران بیشتر شهردار و شهرداری را بعنوان مسئول عمران شهری می شناسند و دستگاه های اداری دیگری به موزات شهرداری ایجاد و به انجام وظیفه می پردازند.
چند مدتیست شورای شهر و شهرداری لیکک دبیرخانه فرهنگی اجتماعی شهرداری لیکک را راه اندازی کردند تا علاوه بر عمران شهری در پی شناسائی برخی از آسیب های اجتماعی جامعه شهری هستند که متاسفانه جامعه شهری لیکک در حال تجربه بحران های بسیاری در حوزه اجتماعی است.
در همین راستا مهندس امین جهانیانی شهردار لیکک،محمد روحی فر و غیب الله جاوریان عضو شورای شهر به همراه مجتبی باقریان فعال اجتماعی و مسئول دبیرخانه فرهنگی اجتماعی شهرداری همزمان با هفته معلولان به دیدار تعدادی از معلولان حوزه شهری شافتند.


دیدار با روح الله پروازی
روح الله پروازی که جوانی خوش اندام و شیک پوشی بوده و هست، اما متاسفانه در حین انجام کار و در راه تامین معاش خانواده به دلیل سقوط دستگاه میکسر دچار حادثه می شود و بقیه عمر خود را به ناچار باید ویلچر نشین باشد.
پدر او به استقبال ما آمد روح الله هم قبراق و سرحال بود اما گلایه داشت از اینکه در تامین برخی از هزینه های درمانی درماندم(که تا کنون حدود 50 میلیون هزینه نمودم) آخرین بار حدود 2 ماه پیش به بهزیستی رفتم فاکتور هم ارائه دادم. و دو سه سالیست که منتظر آمدن بودجه ام


روح الله پروازی ادامه داد: مدتیست جهت تامین این مخارج درمانی متقاضی وام کم بهره هستم اما موفق به دریافت نشدم (قابل توجه آنانی که به راحتی صدها میلیون و بلکه میلیارد های تومان وام کم بهره اون هم بدون ارائه وثیقه ی مطمئن دریافت می کنند و بر هم نمی گردانند)
وی که قانع و کم توقع بود افزود: درست است که دستگاه های اجرائی من جمله بهزیستی در شرایط امروزی در تنگنا های مالی قرار دارند اما از مسئولین هم انتظار داریم که ما را درک کنند.


محمد روحی فرد، عضو شورای شهر لیکک در پاسخ به درخواست ایشان  جهت اعطای تسهیلات بانکی با کارمزد پایین برای درمان گفت: هر چند تسهیلات با کارمزد پایین محدودیت و ظرفیت های پایین دارد اما انتظار می رود معلولان دارای شرایط حاد در اولویت این تسهیلات قرار گیرند.
مهندس امین جهانیانی شهردار لیکک و روح الله پروازی همکلاس بودند
دیدار با غلامرضا و هاجر رکابی
منزلشان دقیقا در انتهای خیابان دین و دانش و درست چسبیده به اراضی کشاورزی در حال کشت بود.قصه اینان با قصه روح الله تفاوت داشت.
دو خواهر و برادر معلول که خواهر دیگر پرستار آنان بود. غلامرضا که خنده بر لب داشت تعریف می کرد که تا دوره راهنمائی مشکلی نداشتم اما کم کم احساس ضعف در پاهایم نمودم به پزشک مراجعه، ولی به دلیل بالا بودن هزینه های درمانی، درمان کامل نشد و از ناحیه پا به دلیل سیاه شدن نخاع و یا دیسک معلول شدم اما دست هایم بسیار قوی است و انگار زور پاهایم به دست هایم منتقل شد لذا به کمک عصا می توانم رفت و آمد کنم.


خواهر ایشان که پرستار خواهر و برادر معلول خود بود اظهار داشت متاسفانه این بیماری که قوای حرکتی را تضعیف می کند معمولا در سن 18 تا 20 سالگی نخاع یا دیسک آنان ضعیف و سیاه می شود و دچار عوارض حرکتی می شوند که البته این بیماری در ابتدای شروع عارضه، قابل درمان است اما هزینه بَر و چنین افرادی دستشان به طرف شما توانمندان جهت دریافت کمک دراز است.


وی از مسئولان و خَیران درخواست داشت که در تامین هزینه های درمانی و "کار درمانی" آنان را یاری کنند و افزود: یکی دیگر از اعضای همین خانواده هم به نام ولی رکابی دچار همین عارضه شد
شایان ذکر است فرزند هاجر رکابی دانشجوی دانشگاه دولتی در رشته مهندسی مکانیک است
علمدار تقوی خبرنگار و مدیر مسئول آوای ماغر با غلامرضا رکابی همکلاس بود
دیدار با صغری پی سپار
 صغری پی سپار در پی وقوع یک سانحه رانندگی دچار آسیب نخاعی شد و یلچرنشین شد اما خانه نشین نشد
صغری پی سپار دانشجوی ترم آخر رشته حقوق با معدل بالای 19 است وی اظهار داشت بهزسیتی در ابتدا معادل 70 درصد شهریه را پرداخت می نمود اما 100 درصد شهریه سه ترم آخر را پرداخت نمودند.
محمد روحی فر در این دیدار اظهار داشت: وی مدارک تحصیلی خود را بعنوان دانشجوی ممتاز ارائه دهند تا از محل بودجه فرهنگی به ایشان کمک گردد.


مهندس امین جهانیانی شهردار لیکک در مجموع این سه دیدار ضمن گفتگوی کوتاه با معلولان افزود: شهرداری لیکک در صورت تصویب شورای شهر آمادگی دارد به خانواده های معلولین دارای شرایط خاص زمین به صورت رایگان واگذار نماید. و سایر مواردی درخواستی در کارگروه فرهنگی اجتماعی طرح می گردد
مجتبی باقریان فعال اجتماعی و مسئول دبیرخانه فرهنگی اجتماعی شهرداری لیکک در این دیدار اظهار داشت: هزینه درمانی و کار درمانی معلولان اینچنینی بعضا بسیار زیاد است که در قالب بودجه های قطره چکانی دولتی نمی گنجد لذا از خیرین استدعا می شود به این قشر از جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشند و از افراد و رسانه ها تقاضا می شود موضوعات مستند سازی شوند تا انشالله دستگاه های اجرائی و خیرین در فرصت های آتی به یاری این مددجویان بشتابند و این دبیرخانه در حد توان پیگیر مطالبات معلولان می باشد و در خصوص درخواست ویلچر برقی توسط یکی از معلولان اعضای کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرداری لیکک پیگیر این مطالبه و دیگر مطالبات معلولان هستند


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


کیف و میل
|
Iran
|
1395/09/19 23:41
  +1

  -0
پاسخ
پشت پرده صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت و گو با امیر خجسته؛
ده نفر تا 1500 میلیارد تومان وام گرفته اند/مدیریت مبالغ، گاهی توسط همسر دوم برخی افراد دخیل صورت گرفته است

متأسفانه این صندوق خانوادگی، گاه توسط همسر دوم برخی از افراد دخیل مدیریت شده و شبکه ای در سیستم نفوذ کرده اند. افراد کلیدی که این کار را انجام داده اند، حدود سی نفرند که از این میزان، ده نفر اشخاص اثرگذار بوده که هر یک، بین 500 تا 1200 میلیارد تومان از صندوق ذخیره وام دریافت کرده اند.
سال‌هاست که عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، مورد انتقاد است و این صندوق با ده‌ها شرکت زیرمجموعه از بانک تا پتروشیمی در ارائه خدمات قابل قبول به جامعه مخاطبانش توفیقی نداشته، در حالی که سرمایه‌های این صندوق با کسر 5 درصد از حقوق فرهنگیان و واریز 5 درصد سهم دولت کسب شده است.

به گزارش «تابناک»، هم اکنون پس از گذشت بیش از دو دهه از تشکیل این صندوق، نه تنها سودی عاید سرمایه گذاران اصلی آن نشده، بلکه بخش قابل توجهی از سرمایه های معلمان نیز توسط باندهای فامیلی به تاراج رفته است.
امیر خجسته در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: صندوق ذخیره فرهنگیان، توسط عده ای خاص، سرنگون و با بی رحمی تمام غارت شده و بر پایه بررسی ها، بانک س، که یکی از زیرمجموعه های این صندوق به شمار می رود، 8800 میلیارد تومان حیف و میل کرده است.
وی گفت: همه این مبلغ به صورت وام های معوق و وام های سوخته بوده که با تضامین بسیار ضعیف مانند چک و سفته به افراد واگذار شده است. البته باید گفت، افراد کلیدی که این کار را انجام داده اند، حدود سی نفرند که از این میزان، ده نفر اشخاص اثرگذار بوده که هر یک، بین 500 تا 1200 میلیارد تومان از صندوق ذخیره وام دریافت کرده اند.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*