اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85250
تاریخ انتشار: 1395/09/24 13:13
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش ازدواج و افزایش طلاق در کهگیلویه و بویراحمد فاجعه است

عصرجهان-حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی پیش از ظهر امروز در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) اظهار کرد: در قرآن کریم در آیات متعددی آمده کسانی که پیامبر و آل پیامبر(ص) را محور زندگی خود قرار دهند رستگار خواهند شد.
رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کسانی که داعیه پیامبر را دارند و خادم‌الحرمین هستند اما جانی‌ترین انسان‌ها هستند و با حمایت آمریکا داعش را می‌پرورانند و در مقابل اسلام قد علم کردند تا اسلام را به دیدگاه خود تفسیر کنند و ام القرای جهان اسلام ایران اسلامی را از مسیر خود دور کنند.
وی در ادامه سخنان خود به موضوع طلاق و افزایش آن در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاق یکی از چالش‌های اجتماعی و تهدید کننده کانون جامعه است و با توجه به هجمه‌های دشمن برای از بین بردن کانون خانواده افزایش طلاق نگران کننده است.
مسوول ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد خانواده را منشا صعود انسان در جامعه دانست و بیان کرد: اگر خانواده دچار مشکل باشد جامعه ما به سعادت نخواهد رسید که همه مسؤولان استان باید برای استحکام بنیان خانواده اعتبار و وقت لازم را اختصاص دهند.
مزارعی با بیان اینکه قانون خانواده در جامعه به فراموشی سپرده شده، گفت: چقدر از اعتبارات استانی و کشوری برای پیشگیری از هم گسستگی خانواده اختصاص داده شده در حالی که یک تا دو درصد اعتبارات فرهنگی باید در این حوزه هزینه شود.
رئیس‌کل دادگستری 80 درصد خشونت‌های جامعه را ناشی از مشکلات خانواده‌ها دانست و افزود: برای جلوگیری از افزایش طلاق باید عوامل استحکام خانواده قبل از ازدواج و بعد از ازدواج شناسایی و در این خصوص کار انجام شود.
وی با اشاره به اینکه چقدر جوان‌ها را در انتخاب صحیح در ازدواج کمک کردیم، گفت: ازدواج‌های دانشجویی یکی از مخربترین‌های ازدواج‌ها است و این گفته من به دلیل کارهای آماری و علمی دو دهه گذشته است.
این مسؤول با اشاره به سنخیت و کفریت شرعی در ازدواج باید به خوبی تبیین شود، گفت: برای کاهش آمار طلاق کانون و مراکز مشاوره ازدواج تشکیل شود و در کنار مجاز بودن آزمایش اعتیاد مراجعه به این کانون هم اجباری شود.
مزارعی با بیان اینکه حجاب و شئونات اسلامی رعایت شود، گفت: پوشش زنان و دختران در جامعه نباید زمینه انحراف دیگران را فراهم کند که در کنار دادگاه‌های خانواده مشاوره‌های در مساجد، کانون‌های فرهنگی و ... تشکیل شود.
رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد زن و شوهری که از هم جدا می‌شوند را ورشکسته اجتماعی دانست و افزود: تعداد آمار طلاق در سال 91، 1007 مورد به ثبت رسیده که این آمار در سال گذشته به یک هزار و 410 افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: در سال 91، 8 هزار 934 مورد ازدواج به ثبت رسیده اما  در سال 94، 6 هزار و 931 ازدواج به ثبت رسیده که افزایش طلاق و کاهش ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد فاجعه است و این استان رتبه سوم و چهارم طلاق را دارد.
مزارعی عنوان کرد: اگر روند موجود کنترل نشود در آینده با چالش جدی مواجه خواهیم بود که باید با اقدامات لازم کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت پیشگیری از طلاق انتخاب شود/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*