اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85289
تاریخ انتشار: 1395/09/27 02:16
فولاد 3–نفت 0
شاگردان نعيم سعداوي در ادامه بازی های خوب خود این بار مقابل تیم صنعت نفت آبادان با نتیجه 3 بر 0 به پیروزی رسيدند

عصرجهان-هفته چهاردهم لیگ برتر – استادیوم غدیر اهواز
جمعه 26 آذر 95 – ساعت: 15
فولاد خوزستان 3 – صنعت‌نفت آبادان 0
گل‌ها: ساسان انصاری (42 و 58- پنالتی) ایوب والی (65)
داور: احمد صالحی
کمک داوران: سعید قاسمی و محمدرسول ذورقی
اخطار: حمید بوحمدان، ماتیاس چاگو، احمد عبدالله‌زاده (فولاد) – محمدزبیر نیک‌نفس، رضا نوروزی، علی عبدالله‌زاده (نفت)
تماشاگر: پنج هزار نفر


فولاد خوزستان: وحید طالب‌لو، سروش سعیدی، ایوب والی، عبدالله کرمی، سینا مریدی، حمید بوحمدان، ماتیاس چاگو (81- هادی حبیبی‌نژاد)، احمد عبدالله‌زاده، اسماعیل شریفات (87- مجتبی نجاریان)، عبدالله ناصری (64- بهرام رشیدفرخی) و ساسان انصاری
سرمربی: نعیم سعداوی
صنعت‌نفت آبادان: حسن هوری، فرشاد فرجی (66- رضا جبیره)، علی عبدالله‌زاده، حسین بغلانی، مجتبی ممشلی، محمدزیبر نیک‌نفس، حکیم نصاری، محمد پورمحمد، برونو اولیویرا (81- حسین ساکی)، محمد شادکام و رضا نوروزی
سرمربی: نادر دست‌نشان
خلاصه بازی
دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و صنعت‌نفت آبادان با نتیجه سه بر صفر به‌سود سرخ‌پوشان فولاد خاتمه یافت.
حساسیت امتیازات دربی خوزستان باعث شده بود تا دوتیم در نیمه اول کمی محتاط بازی کنند و توپ بیشتر در میانه میدان ضربه بخورد. در این نیمه چند موقعیت گلزنی هم خلق شد اما با وجودی که تیم صنعت‌نفت موقعیت‌های بیشتری داشت، این سرخ‌پوشان فولاد بودند که با یک گل زده نیمه اول را به‌سود خود پایان دادند.
نفت آبادان در دقیقه 12 صاحب اولین فرصت جدی شد اما ضربه زمینی محمد شادکام از کنار دروازه فولاد عبور کرد و در دقیقه 34 رضا نوروزی نتوانست از ارسال زیبای برونو اولیویرا استفاده کند و توپ را از مقابل دروازه فولاد خوزستان به بیرون زد. وحید طالب‌لو دروازه‌بان فولاد هم در چند صحنه با خروج‌های به‌موقع و بازی با پا در نقش یک مدافع پوششی برای تیمش ظاهر شد و اجازه خلق موقعیت‌های بیشتر را به زردپوشان نفت نداد.
یاران فولاد خوزستان که رساندن توپ به ساسان انصاری در پشت مدافعان میانی نفت را در برنامه داشتند، در آخرین دقایق نیمه اول از همین راهکار به گل رسیدند و ضربه انصاری در پی ارسال شریفات پس از برخورد به بدن مدافع تیم صنعت‌نفت به درون دروازه این تیم غلطید تا سرخ‌پوشان اهوازی این نیمه را برنده به رختکن بروند.
اولین ضربه به دروازه نیمه دوم را ایوب والی زد اما ضربه سر این بازیکن در آغوش حسن هوری جای گرفت. بعد از این صحنه بازیکنان نفت آبادان با روی آوردن به بازی تهاجمی برای جبران گل خورده تلاش کردند و در دقیقه 56 تا آستانه فتح دروازه فولاد پیش رفتند اما ضربه محمد شادکام که از بالای دستان طالب لو عبور کرده بود، از دهانه دروازه فولاد توسط عبدالله کرمی برگشت داده شد.
تیم فولاد متعاقب این صحنه در یک ضدحمله سریع با حرکت ترکیبی شریفات، عبدالله زاده و انصاری که با خطای پنالتی بازیکن نفت روی انصاری قطع شد، صاحب ضربه پنالتی و گل دوم شد. فولاد که بعد از زدن گل دوم روحیه بالایی گرفته بود و کاملاً متفاوت با نیمه اول بازی می‌کرد، در دقیقه 65 توسط کاپیتان والی که در این دیدار مشتاق گلزنی نشان می‌داد، به گل سوم رسید تا با خیال آسوده بازی را دنبال کند.
بازیکنان صنعت‌نفت در بیست دقیقه پایانی برای جبران گل‌های خورده سراپا حمله شدند و یاران فولاد ضمن دفاع از گل‌های زده به‌دنبال استفاده از ضدحملات بودند اما تلاش دوتیم در دقایق پایانی منجر به گل نشد و بازی با همان سه گل به‌سود فولاد خاتمه پیدا کرد.
فولاد خوزستان که هفته گذشته در غیاب تماشاگران موفق به شکست دادن استقلال خوزستان شده بود، دومین پیروزی متوالی را برابر تیم‌های هم‌استانی به‌دست آورد و 22 امتیازی شد.
شرح گل‌ها
1-0 (فولاد): حرکت اسماعیل شریفات از جناح چپ و پاس عرضی وی در پش مدافعان میانی صنعت‌نفت به ساسان انصاری رسید و ضربه گلزن فولادی‌ها پس از برخورد به سینه حسین بغلانی مدافع زردپوشان به درون دروازه این تیم چرخید.
2-0 (فولاد): ضدحمله سریع فولاد را اسماعیل شریفات آغاز کرد و در ادامه توپ به احمد عبدالله‌زاده رسید تا ساسان انصاری را درون محوطه جریمه نفت صاحب توپ کند اما خطای نیک‌نفس باعث اعلام ضربه پنالتی برای فولاد شد و این ضربه را ساسان انصاری در خلاف جهت حرکت حسن هوری تبدیل به گل دوم فولاد کرد.
3-0 (فولاد): ماتیاس چاگو پش ضربه آزاد ایستاد و توپ را به درون محوطه جریمه صنعت‌نفت ارسال کرد تا ایوب والی با ضربه سر محکم دروازه زردپوشان را باز کند.
در حاشیه
* هواداران فولاد خوزستان قبل از بازی اقدام به تشویق بازیکنان تیم نفت کردند و زردپوشان آبادانی با رفتن به سمت هواداران فولاد به تشویق آن‌ها پاسخ دادند.
* گروهی از هواداران صنعت‌نفت با حضور در استادیوم غدیر اهواز اقدام به تشویق شاگردان دست‌نشان کردند.
* حسن هوری، رضا نوروزی و حکیم نصاری، سه بازیکن تیم نفت آبادان که سابقه بازی برای فولاد خوزستان را داشته‌اند، برابر تیم سابقشان به میدان رفتند.
* حکیم نصاری بازیکن صنعت‌نفت قبل از بازی به سمت نیمکت فولاد رفت. در همین حال، وحید طالب‌لو و احمد عبدالله‌زاده به سمت نادر دست‌نشان سرمربی نفت آبادان رفتند.
* با توجه به تغییر زمان مسابقه، تعدادی از تماشاگران دقایقی از نیمه اول مسابقه را از دست دادند. ورود تماشاگران به ورزشگاه غدیر تا اواخر نیمه نخست ادامه داشت.
* از بین چهار بازیکن خارجی نفت آبادان فقط برونو اولیویرا هافبک اهل کشور برزیل در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته بود.
* ارنست ان‌فور مهاجم خارجی فولاد که هنوز نتوانسته است برای این تیم بازی کند همانند هفته‌های گذشته از جایگاه بازی را تماشا می‌کرد.
* نادر دست‌نشان نسبت به اعلام ضربه پنالتی به‌سود فولاد خوزستان اعتراض داشت و اعتراضش را به ناظر مسابقه اعلام کرد.
* سرمربی و نیمکت نشینان تیم نفت آبادان در دقیقه 74 اعتقاد به اعلام یک ضربه پنالتی به سود تیمش داشت اما داور دستور به ادامه بازی داد. در پی این اعتراضات بازی برای دقایقی متوقف شد و داور دستور به اخراج غلامحسین امین‌فر سرپرست تیم نفت از روی نیمکت داد.منبع/خوزستان اسپورت


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*