اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85359
تاریخ انتشار: 1395/10/01 20:22
معاون میراث فرهنگی خوزستان:
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، گفت: ۱۰۰ روستای گردشگری در خوزستان شناسایی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، تبار قریب با بیان اینکه توسعه‌ گردشگری روستایی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف گذاری‌های این اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان است، اظهار داشت: خوزستان ظرفیت بسیاری در توسعه‌ی گردشگری روستایی دارد که در گام نخست 100 روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت‌ توسعه‌ گردشگری گفت: امروزه گردشگری روستایی، با هدف توسعه‌ پایدار جوامع محلی در نواحی روستایی، به عنوان ابزاری جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی و یکی از مهمترین مشاغل مدرن در مناطق روستایی ارتقاء یافته است.
قریب بیان کرد: با توجه به ویژگی بارز گردشگری روستایی به مثابه یکی از مردمی‌ترین اشکال گردشگری، می‌توان انتظار داشت که این صنعت از یک سو به رشد اقتصادی و تنوع فعالیت‌های روستایی و از سوی دیگر با جذب مازاد نیروی انسانی، به ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای ساکنان روستاها کمک کند و فرصتی برای توسعه همه‌جانبه قلمداد شود.
وی اضافه کرد: روستاها به دلیل ویژگی‌ها و ماهیت وجودیشان به طور مستقیم به طبیعت پیرامون خود وابسته و متکی هستند به طوری که تغییرات در این بستر مکانی، در گذر زمان شکل می‌گیرد. همین ویژگی روستا برنامه‌ریزی اکوتوریسم را در چنین محیطی امکان پذیر می‌سازد.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد امکانات گردشگری در این روستاها با همکاری استانداری در حال انجام است، خاطرنشان کرد: دوره‌های توانمندسازی جوامع ملی و دهیاران در برنامه‌های این اداره‌کل قرار دارد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*