اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85394
تاریخ انتشار: 1395/10/03 22:43
در هفته پانزدهم لیگ برتراتفاق افتاد؛
استقلال خوزستان پس از دو شکست پیاپی در برابر فولاد خوزستان و گسترش فولاد تبریز و پشت سرگذاشتن دوران محرومیت از حضور تماشاگران خود در سه بازی گذشته در ورزشگاه غدیر اهواز در حضور اندک هوادارانش به یک برد شیرین و روحیه بخش خانگی دست یافت و با جمع آوری 18امتیاز موقتا در رده ی نهم جدول لیگ برتر قرار گیرد

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان/محمد ابولیان(نوروزی)
استقلال خوزستان 1-0 صبای قم

*گل :حسن بیت سعید دقیقه 89
اخطار: فرشاد سالاروند(استقلال)،حامدلک،هاشم بیگ زاده
*داور: حسین اکرامی،حسن انتظاری،فرزاد بهرامی
*چهارچوب رقابت: هفته پانزدهم لیگ برتر جام خلیج فارس
*روزبرگزاری: جمعه 3 دیماه 95
*ساعت برگزاری: 15:15
*ورزشگاه: غدیراهواز
*زمین: هموار
*تماشاگر: نزدیک به هفتصدنفر
 *استقلال خوزستان
وحیدشیخ ویسی،محمدطیبی،حسن بیت سعید،مهدی زبیدی (61 فرشادسالاروند)،سیدجلال عبدی، ابولفضل علایی،علی اصغرعاشوری(80یونس دلفی)،مهدی رحیم زهیوی،سلمان بحرانی،مهدی مومنی85حسین بهرامی)،پیمان شیرزادی
*سرمربی:سیروس پورموسوی
 *صبا قم
 حامدلک،قاسم دهنوی،احمدحسن زاده (78امید جهانبخش)،رضا عنایتی،هاشم بیگ زاده،عبدالکریم اسلامی (79 مجیدعلی یاری)،حمیددیوسالار،داودبهادری(87مهدی محمدزاده)،کیوان امرایی ،سیدمهدی حسینی،پویاسیدپناهی
*سرمربی:عبدالصمدمرفاوی
*جریان گل:دقیقه 89درپشت محوطه جریمه صبا بیت سعید صاحب یک موقعیت مناسب شد که با شلیکی از راه دور قفل دروازه میهمان و حامدلک را بازکرد.


*بازیکن برترمیدان:حسن بیت سعید
در آخرین هفته از دور رفت رقابتهای فوتبال لیگ برترجام خلیج فارس استقلال خوزستان پس از دو شکست پیاپی در برابر فولاد خوزستان و گسترش فولاد تبریز و پشت سرگذاشتن دوران محرومیت از حضور تماشاگران خود در سه بازی گذشته در ورزشگاه غدیر اهواز در حضور اندک هوادارانش به مصاف صبا قم رفت و در یک بازی محسوس و برتر که با خلق بیش از انگشتان دو دست بروی دروازه حریف ایجاد کرد در نهایت با تک گل پیروزی بخش و دیرهمگام حسن بیت سعید که در دقیقه ی 89به ثمررسید به یک برد شیرین و روحیه بخش خانگی دست یافت و با جمع آوری 18امتیازموقتا تا قبل از برگزاری بازی های حریفان خود در ادامه مسابقات این هفته دو پله ای در جدول رده بندی صعود نماید و جای گسترش فولاد در رده ی نهم را ازآن نماید.
 *حاشیه های بازی
*قبل از آغاز این دیداربه مناسبت فرارسیدن چهلمین روز شهدای حادثه تروریستی توسط گروه داعش در حله عراق که به کشته شدن هموطنان خوزستانی انجامید بازی با یک دقیقه سکوت برگزارشد.
*بهمن روشنایی و سیروس پورموسوی و دیگر بازیکنان استقلال خوزستان به رسم احترام به سمت نیمکت مربیان خوزستانی تیم میهمان، عبدالصمد مرفاوی و کریم بوستانی رفتند و به کادر جنوبی سفیدپوشان قمی خواش آمدگویی کردند.
*نبی اله احمدپور در کنار گزارشگر پرشور و تلاش رادیو خوزستان بعنوان کارشناس در لابلای گزارش وی به تحلیل این بازی پرداختند.
*نیمکت آبی پوشان خوزستانی و حتی تیم میهمان به سوتهای پی درپی و توقف های مرتب در جریان این مسابقه درطول ماراتن 112دقیقه ای این دیدارنسبت به حسین اکرامی قاضی میدان معترض بودند.
*دقایق حساس بازی
*دقیقه 2درپی اشتباه مدافع صبا توپ در حالی که با دستان بیت سعید برخورد کرده بود این بازیکن با تعقیب توپ آن را به گل تبدیل کرد اما داوراین گل را بواسطه خطای هند این مهاجم فرصت طلب مردود اعلام کرد.
*دقیقه 4بانواختن ضربه ی کرنر توسط تیم میزبان، ابولفضل علایی در دهانه دروازه صبا برای گلزنی یک گام کم آورد.تا این موقعیت عالی برای آبی پوشان از دست برود.
*دقیقه 17بازی پاس عالی بیت سعید در محوطه جریمه صبا با حرکت فوق العاده و تکنیکی زبیدی که با پشت پا انجام شد توسط تیم میهمان دفع گردید.
*دقیقه 18ضربه ای مهدی مومنی پس از اصابت به دیواره خط دفاعی صبا برگشت  خورد که این موقعیت را علی اصغر آشوری بی ثمراز بالای دروازه ی میهمان هدر داد.
*دقیقه 44بیت سعید یک موقعیت مناسب دیگر را در محوطه جریمه حریف از دست داد.
**دقیقه 1-45ضربه ایستگاهی زهیوی با واکنش گلر پرتلاش سفیدپوشان صبا دفع و به ضربه کرنر تبدیل شد.
* دقیقه 1-45ضربه ناگهانی زهیوی در محوطه جریمه صبا با واکنش گلر پرتلاش سفیدپوشان همراه و دفع شد تا فقط ضربه کرنر نصیب آبی پوشان گردد.
*دقیقه 59خروح به موقع شیخ ویسی ازمحوطه جریمه آبی پوشان مانع از ایجاد خطر جدی توسط بازیکن صبا بر روی دروازه میزبان شد.
*دقیقه 62بانفوذ زهیوی به محوطه جریمه صبا ضربه وی به توپ با دستان مدافع میهمان برخورد کرد که داور اعتقادی به اعلام خطای پنالتی نداشت.
*دقیقه 67ضربه ی زیبای بحرانی با واکنش و دفع عالی حامد لک روبرو و به کرنرتبدیل شد.
*دقیقه69شلیک مومنی از پشت محوطه جریمه صبا توسط لک دفع و در آغوش کشیده شد.
*دقیقه 76ضربه ی زمینی کیوان امرایی با برخورد به شیخ ویسی یک ضربه ی کرنر به صبا تقدیم کرد.
*دقیقه 2+90ضربه ی ایستگاهی آبی پوشان بانوک انگشتان حامد لک از زیر طاق دروازه ی صبا دفع و تبدیل به ضربه ی  کرنر برای استقلال شد.
*دقیقه 6+90دفع به موقع مدافعان آبی پوش مانع به ثمررسیدن گل تساوی توسط بازیکن تعویضی مرفاوی شد.
*دقیقه 8+90با سوت حسین اکرامی قاضی این بازی بانتیجه یک بر صفربه سود میزبان به صدا درآمد.
پورموسوی:مستحق برد بودیم
سید اکبر پورموسوی با حضور در نشست خبری بعد از دیدار با صبای قم گفت:یک بار دیگر از شما خبرنگاران که مشکلات ما را طی یک نیم فصل منعکس کردید تشکر می‌کنم و از کارشناسان خوب فوتبال خوزستان که با انتقادات و راهنمایی‌شان ما را یاری کردند تشکر می‌کنم. این برد شیرین و حساس را به مردم خوزستان و مسئولان و عوامل باشگاه تبریک می‌گویم. اگر نمی‌بردیم فوتبال روی بدش را به ما نشان می‌داد. بازی را خوب آغاز کردیم و در تمامی نقاط زمین تیم برتر میدان بودیم. آنان هم با مدیریت خوب ما را تحت فشار قرار دادند ولی با تیزهوشی بازیکنانم توانستیم نتیجه را به سود خود رقم بزنیم.
وی در مورد صحبتهای صمد مرفاوی گفت: به هر حال مرفاوی نظر خودش را گفته‌، او هم مربی باتجربه و با دانشی است. ما در نیمه دوم حداقل 3 موقعیت صددرصد داشتیم و آنان موقعیتی نداشتند. به هر حال جوانمردانه بازی کردیم و دنبال 3 امتیاز بودیم که این اتفاق هم افتاد.
سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در مورد داوری گفت: داور محتاط بود و دیر سوت می‌زد البته اشتباهات داوری هم جزوی از بازی است.
وی در مورد مؤمنی که در این بازی در پست غیرتخصصی به میدان رفت، گفت: چون می‌دانستیم مؤمنی در دیگر پست‌ها هم قابلیت بازی‌کردن را دارد و روی شروع مجدد وزنه سنگین تیممان است از وی استفاده کردیم.
پورموسوی در مورد وضعیت تیمش گفت: ما اکنون با مصطفی ماهی قرارداد بستیم و به‌ دنبال جذب یک بازیکن که قابلیت طراحی را داشته باشد، هستیم. همچنین استاندار چند روز پیش به محل تمرینات آمده و قول مساعدت در عرض چند روز را به ما دادند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*