اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85458
تاریخ انتشار: 1395/10/06 11:31
فرماندار اندیکا تأکید کرد:
فرماندار اندیکا با اشاره به آماده‌باش کلیه نیروهای راهداری و اکیپ‌های امدادی و استقرار امکانات مورد نیاز در محورهای مواصلاتی این شهرستان، گفت: با توجه به حجم شدید بارش‌ها امکان مسدود شدن راه‌های روستایی وجود دارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان ،منوچهر ورناصری با اشاره به بارش‌های شدید در این شهرستان از شب گذشته تاکنون اظهار کرد:‌ ستاد مدیریت بحران استان قبل از اخطاریه‌ای که اوایل هفته جاری صادر کرد، هشدار‌های لازم را به شهرستان‌هایی مانند اندیکا داده است.

 وی افزود: ‌بنابراین از حدود یک ماه قبل در آمادگی کامل قرار داریم، کلیه واحدهای راهداری، ‌شهرداری و ... در حالت آماده‌باش هستند و تمام امکانات لازم مستقر شده‌اند.

 فرماندار اندیکا تصریح کرد:‌ اکنون هیچ کدام از جاده‌ها و محورهای ارتباطی اندیکا دچار مشکل نشده است؛ البته عملیات راهسازی سه کیلومتر از محور اندیکا - ایذه به علت بارش‌ها متوقف شده است، بنابراین توصیه می‌کنیم که حتی‌الامکان از این مسیر استفاده نشود و رانندگان از مسیر‌های جایگزین تردد کنند.

 ورناصری افزود: ‌اکنون در محور اندیکا - ایذه نیروهای عملیاتی جهت انجام تعمیرات مستقر هستند و ممکن است رانندگان با تردد در این محور با مشکل مواجه شوند. بنابراین از این محور با احتیاط کامل تردد و در صورت امکان از مسیرهای جایگزین استفاده شود.

 وی با بیان اینکه مشکل اصلی محورها و جاده‌های ارتباطی اندیکا در زمان بارش باران و برف به گردنه برفگیر تاراز برمی‌گردد، عنوان کرد:‌ گردنه تاراز و محور اندیکا به سمت چهارمحال و بختیاری، امروز با بارش برف مواجه شد. البته این محور هم‌اکنون باز است و تردد از آن انجام می‌شود و نیروهای راهداری به همراه کلیه امکانات و ماشین‌آلات لازم در این محور استقرار دارند.

 فرماندار اندیکا افزود: ‌از رانندگان و شهروندان استان که قصد استفاده از محور تاراز به سمت استان چهار‌محال وبختیاری را دارند، می‌خواهیم که حتماً با هماهنگی نیروهای راهداری و توجه به هشدارهای هواشناسی از این محور تردد کنند و بدون زنجیر چرخ وارد این مسیر نشوند.

 ورناصری با بیان اینکه هم‌اکنون در محور تاراز عملیات نمک‌پاشی انجام می‌شود، گفت:‌ خوشبختانه با توجه به آماده‌باش اکیپ‌های راهداری و استقرار امکانات لازم، در هیچ‌کدام از محورها مشکل خاصی ایجاد نشده است. رانندگانی که از محور تاراز به سمت استان چهار‌محال و بختیاری حرکت می‌کنند به شرط هماهنگی با نیروهای راهداری و استفاده از زنجیر چرخ با مشکلی مواجه نخواهند شد.

 وی با اشاره به خطر ریزش برف در محور بازفت استان چهار‌محال و بختیاری اظهار کرد: از شب گذشته بارش‌های شدیدی در اندیکا داشتیم که علی‌رغم حجم زیاد بارش‌ها، خوشبختانه تا‌کنون تمام محورها حتی محورهای روستایی قابل تردد هستند. البته ممکن است به‌صورت موقت محورهای روستایی به‌ویژه در مناطق عشایری به علت بارش زیاد ‌مسدود شوند.

 فرماندار اندیکا تصریح کرد: اندیکا نزدیک به 600 روستا دارد و نیمی از جمعیت اندیکا در مناطق عشایری ساکن هستند. طبق هشدارهای قبلی مبنی بر وقوع سیلاب احتمالی، از روزهای گذشته با اداره‌کل امور عشایر،‌ بخشداری‌ها و ادارات مختلف هماهنگی‌های لازم انجام شده و در نقاطی که در معرض آبگرفتگی، رواناب‌ها و افزایش سطح آب رودخانه‌ها قرار دارند، برای استقرار امکانات تمرکز شد.

 ورناصری با بیان اینکه بارش‌های کنونی موجب واردآمدن خساراتی به راه‌های روستایی شده است، گفت: پس از پایان بارش‌ها برآورد این خسارات محاسبه می‌شود. در جریان سیل فروردین 94 خسارات بسیار سنگینی به تأسیسات آب‌رسانی اندیکا وارد شد که البته تا حد زیادی مشکلات ناشی از آن رفع شده و خسارت سیل 95 نیز به نسبت کمتر از خسارت سیل 94 بود. البته صدماتی نیز به راه‌های روستایی و محصولات کشاورزی در این سیل وارد شد.

منبع/ایسنا


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*