اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85538
تاریخ انتشار: 1395/10/09 01:20
سرپرست امور بانوان استانداری خوزستان:
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت ایجاد فرصت های شغلی برای بانوان در استان گفت:نرخ بیکاری در بانوان خوزستانی بیش از 2 برابر مردان است.

به گزارش عصرجهان، سیده فرانک موسوی روز چهارشنبه در نشست منطقه ای مشاوران فرمانداران شمال خوزستان در امور بانوان در سالن جلسات فرمانداری شوش با تاکید بر اینکه نمی توان مخفیانه به آسیب های اجتماعی پرداخت گفت:بانوان خوزستانی با توانمندی های فراوانی که دارند فرصت های بسیاری برای اشتغال دارند بطوری که بیش از 53 درصد دختران خوزستانی تحصیلات دانشگاهی دارند که این امر یک فرصت است و اگر به آن پرداخته نشود به یک تهدید تبدیل می شود.
وی افزود:در خصوص زنان سرپرست خانواده طرحهای زیادی در استان خوزستان انجام شده ولی این طرح ها کم است چون آمار بیکاری بانوان در خوزستان بیش از 2 برابر مردان است.


سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه تلاش بر این است تا شاخص های توسعه برای فراهم شدن حضور حداکثری بانوان در عرصه های اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی رشد یابند گفت:خوشبختانه در حال حاضر به مرحله ای از بلوغ فکری رسیده ایم که بستر حضور بانوان در جامعه باید بیشتر شود ولی باید نگرش مردان نیز در این خصوص تغییر یابد.
وی گفت:متاسفانه در حال حاضر فقط یک کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در استان خوزستان وجود دارد و این کمبود ها در حوزه بانوان ناشی از نوع تفکر مردان است که باید به صورت ویژه به این موضوع پرداخته شود.
موسوی با بیان اینکه بهبود وضعیت بانوان در جامعه بدون تغییر نگرش مردان محقق نمی شود افزود:50 درصد مسایل و مشکلات جامعه مرتبط با بانوان است که بخش اعظم ایجاد جامعه ای توانمند توسط بانوان ساخته می شود لذا باید به آسیب های اجتماعی این قشر توجه کرد.
وی به وجود 2 پارک بانوان و 3 کانون فرهنگی اجتماعی بانوان در شهرستان شوش اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد این امکانات به درجه ای از توانمندی برای بانوان برسد/ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*