اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85608
تاریخ انتشار: 1395/10/12 01:44
صنعت نفت آبادان در نیم فصل اول از مجموع 15 بازی انجام گرفته با 4 برد،4 تساوی،7 باخت،14 گل زده،19 گل خورده،تفاضل گل 5- و کسب 16 امتياز در رده 11 لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفت

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان/محسن بابادی-تحلیلگر و آنالیزور فوتبال
صنعت نفت آبادان در نیم فصل اول از مجموع 15 بازی انجام گرفته با 4 برد،4 تساوی،7 باخت،14 گل زده،19 گل خورده،تفاضل گل 5- و کسب 16 امتياز در رده 11 لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفت
در مطلب زیر برآنیم که تحلیلی غیر کمی بر نقاط قوت و ضعف تیم صنعت نفت آبادان داشته باشیم.امید است که این تیم در فاصله مانده به شروع نیم فصل دوم نقاط قوت را تقویت و ضعف در عملکرد ها را برطرف نماید
نقاط قوت:
1 . انگیزه بسیار بالا ، ناشی از صعود مجدد به لیگ برتر پس از سالها دوری از سطح 1 فوتبال کشور و پایان چشم انتظاری در مهد فوتبال کشور .
2 . حفظ حداکثری کادر و بازیکنان تیم صعود کننده .(با عدم تقویت مناسب، در حد 1 تیم دسته اولی لیگ باقی ماند.)
3 . استفاده از بازیکنان جوان، با تجربه، بومی، غیربومی، داخلی و خارجی در کنار هم و بدون هیچ گونه تنش و رقابت ناسالم .
4 . تلاش و میل به پیروزی از همان ثانیه های ابتدایی بازی .
5 . تغییرات تاکتیکی مناسب و به جا ، متناسب با شیوه بازی حریف و نتیجه بازی از جانب نادر دست نشان ، مربی بازیخوان در تمامی دقایق بازی .
6 . آمادگی بدنی مناسب و قابل توجه (خستگی ناپذیری)
7 . تماشاگران پرشور و یکدست زردپوش که اگر مدیریت نشود ، مشمول مواردی خواهد بود که در نقاط ضعف عنوان نموده ام
8 . بازیسازی از خط دفاعی به خط حمله ، ولی نه در قالب کارهای گروهی و ترکیبی ، بلکه بیشتر مبتنی بر تک روی .
نقاط ضعف:
1 . مثل همیشه با چند نتیجه دور از دسترس ، چند دستگی و اختلافات ویران کننده ، مابین تماشاگران ، لیدرها و پیشکسوتان فوتبال آبادان با اهداف خیرخواهانه و مغرضانه  .
2 . تشویقهای هدفمند و تخریب های مغرضانه بازیکنان خاص و کادر ، توسط عده ای تماشاگرنما و لیدرهای افراطی .
3 . صبر و حوصله کم از جانب تماشاگران و متعاقبا انتقال  استرس فروان به بازیکنان در بازیهای داخلی از روی سکوها  ( نتیجه : باختهای اخیر در آبادان )
4 . شتاب زدگی ، بازی عجولانه و همراه با استرس در خط دفاعی و تهاجمی که منجر به از دست دادن موقعیتهای فراوان در فاز حمله و دریافت گل های بسیار ساده شده است .
5 . جذب بازیکنان خارجی پرتعداد و بی کیفیت با میانگین سنی نه چندان پایین و عدم تقویت و جذب بازیکنانی متناسب با لیگ برتر و فاصله زیاد مابین تیم اصلی و بازیکنان ذخیره .
6 . میانگین سنی نه چندان پایین تیمی که اگر بازیکنان سهمیه زیر 23 سال را از میانگین سن تیمی کنار بگذاریم ، نفت تیمی مسن قلمداد میشود . آن هم با توجه به اولین فصل حضور مجدد در لیگ برتر .
7 . تک روی بیش از حد و کم رغبتی به بازی گروهی و کارهای ترکیبی .
8 . دادن فضا و میانه میدان به حریفان و دوندگی فراوان در جهت بازپس گیری توپ که هم زمان و هم انرژی تیم را میگیرد   .
9 . محرومیت و مصدومیت بازیکنان متعدد و تاثیرگذار در ابتدای فصل که از مهمترین دلایل آن ، فرصت ناکافی در استراحت پیش فصل میباشد .
10 . سرعت انتقال بازی سریع ولی غیر هوشمندانه که ناگهان تیم در فاز حمله قرار میگیرد ( بدون پشتوانه و عقبه ) و عدم توجه به کارهای دفاعی و ضدحملات مهلک تیم رقیب  .
11 . بازی بدون تمرکز و آرامش و فقط میل به تهاجم گاه و بیگاه بدون در نظر گرفتن شرایط تیم خودی و حریف و دقایق بازی  
12 . بازی تماما احساسی تا بازی منطقی و حساب شده .
13 . کم دقتی مهاجمان و مدافعان .
14 . دفاع کند و اجازه دادن به مهاجمان حریف جهت فرار و تک به تک شدن با دروازه این تیم .
15 . بازیکنان ضعیف در خط میانی و نیاز به جذب 2 یا 3 هافبک با وظایف مختلف .
16 . علیرغم تلاش فراوان، عدم توانایی و توفیق در خلق موقعیت های 100% گلزنی در یک سوم تهاجمی خویش و عدم دارا بودن مهاجمان شش دانگ .
شایان ذکر است برخی نقاط قوت را به گونه ای دیگر، در قالب نقاط ضعف نیز برشمرده ام . هدف بیان این نکته است که همان مواردی که نقاط اتکا و مثبت تیم  هستند، در صورت عدم مراعات نکات ریز، حساب شده و سو مدیریت، ممکن است به نقاط ضعف و کاستی هایی آسیب رسان تبدیل شوند . بدین سبب موارد مشابهی را که همچون 2 روی 1 سکه هستند، با توضیحی مجزا و با ذکر تفاوتهایی، هم در نقاط قوت و هم در نقاط ضعف آورده ام .
نویسنده: محسن بابادی-تحلیلگر و آنالیزور فوتبال

برچسب ها:
صنعت نفت آبادان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*