اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85610
تاریخ انتشار: 1395/10/12 02:00
دکتر همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس خبر داد:
نماینده اهواز در مجلس گفت: خوشبختانه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اهواز واحد بیمارستان موافقت و حمیدرضا پهلوان مدیرکل امور مجلس نیز مکاتبات لازم را به دفاتر مربوطه انجام داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،با پیگیری دکتر همایون یوسفی،وزیر بهداشت و درمان با احداث بیمارستان و راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اهواز موافقت نمود.
عضو شورای عالی پزشکی کشور از موافقت وزیر بهداشت با راه اندازی رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان خبر داد.
دکتر یوسفی در چندین دیدار که با وزیر بهداشت داشتند وضعیت رشته های علوم پزشکی دانشگاه های استان را تشریح کردند و اظهار داشتند: خوزستان بعد از استان تهران بیشترین جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را به خود اختصاص داده و در مقاطع مختلف رشته های گروه غیرپزشکی از توسعه نسبتا مناسبی برخوردار است ولی متاسفانه در گروه علوم پزشکی با وجود فراهم بودن زیرساخت ها و امکانات، موفق به راه اندازی رشته پزشکی نشده بود.


وی افزود: وجود دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان یکی از دانشگاه های مادر علوم پزشکی با کادر مجرب علمی و شبکه بیمارستانی کامل، نقطه اتکای خوبی برای توسعه بخش پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان است.
عضو کمسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز با داشتن اعضای هیئت علمی کافی، مجرب و توانمند، فضای آموزشی مناسب و سابقه طولانی جذب و تربیت دانشجو در رشته های پرستاری و مامایی در واحدهای اهواز، دزفول، مسجدسلیمان، آبادان و بهبهان یکی از بهترین پتانسیل های راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اهواز به منظور تامین کادر درمانی موردنیاز استان و همچنین احداث بیمارستان تخصصی با تجهیزات پزشکی لازم در این دانشگاه است.
یوسفی عنوان کرد: با وجود چنین پتانسیل هایی در خوزستان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مکاتبات مختلف تقاضا کردم تا ضمن حمایت مدیران و مسئولان منطقه، نسبت به صدور مجوز و تسریع در راه اندازی رشته پزشکی و احداث بیمارستان تخصصی در دانشگاه مذکور اقدام جدی را داشته باشند.
وی خبر داد: خوشبختانه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اهواز واحد بیمارستان موافقت و حمیدرضا پهلوان مدیرکل امور مجلس نیز مکاتبات لازم را به دفاتر مربوطه انجام داد.
نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:قطعا ساخت بیمارستانی جدید و جذب دانشجویان جدید تحول بسیار خوبی را در زمینه پزشکی استان خوزستان ایجاد و در تامین نیروی انسانی این حوزه نیز بسیار موثر خواهد بود.
یوسفی در پایان یادآور شد: طی سال های اخیر دانشگاه های آزاد بسیاری در سراسر کشور رشته های پزشکی را به دانشجویان ارائه می دادند ولی خوزستان از این امکان بی بهره بود و امیدوارم با موافقت وزیر بهداشت کارهای لازم از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرچه سریعتر پیگیری و در نهایت عملیاتی شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*