اخبار عمومی
اعلام وصول 2
85638
تاریخ انتشار: 1395/10/13 11:23
مدیر جهاد کشاورزی اندیکا:
مدیر جهاد کشاورزی اندیکا با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی باید در روند پرداخت بیمه خسارت‌ها تجدید‌نظر کند، گفت: صندوق بیمه با تاخیر در پرداخت خسارت‌ها عملکرد قابل قبولی ندارد به همین دلیل رغبت کشاورزان سال به سال برای بیمه‌کردن محصولات کم می‌شود.

عصرجهان-بهنام القاسی مدیر جهاد کشاورزی اندیکا اظهار داشت: میزان سطح زیر‌کشت در اندیکا نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است و در حال حاضر 8 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم، کلزا و جو وجود دارد.
وی با اشاره به خسارت‌های شن و تگرگ سال گذشته در اندیکا افزود: متاسفانه صندوق بیمه کشاورزی با تاخیر در پرداخت خسارت‌ها عملکرد قابل قبولی ندارد  به همین دلیل  رغبت کشاورزان سال به سال برای بیمه کردن محصولات خود کم می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی اندیکا با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی باید در روند پرداخت بیمه خسارت‌ها تجدید نظر کند، افزود: صندوق بیمه کشاورزی به صورت موردی خسارت‌های ناشی از تاخیر در بارندگی و کاهش عملکرد را پرداخت کرد؛ صندوق بیمه کشاورزی برای هر هکتار 70 هزار تومان پرداخت کرد.
وی با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی اندیکا از نظر آب، کود و بذر تامین شدند، افزود: امسال برای اولین بار بذر اصلاح شده گندم در سطح اندیکا مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت و در این زمینه حدود 200 تن بذر اصلاح شده گندم خریداری شد.
القاسی  عنوان کرد: هدف از خریداری بذر اصلاح شده گندم این است که کشاورزان به جای کشت سنتی  و کم محصول از بذر اصلاح شده با بازده بیشتر استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه حجم بارندگی در اندیکا خوب بود، گقت: سال گذشته برای نخستین بار 2 هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری و  امسال نیز برای افزایش سطح کشت مکانیزه برنامه‌ریزی شده است.

منبع/تسنیم

برچسب ها:
اندیکا ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*