اخبار عمومی
اعلام وصول 2
95657
تاریخ انتشار: 1395/10/14 16:22
یادداشت دریافتی از یعقوب جان افزا/
این روز ها و به لطف نتایج خفیف تیم ملی در سایه دیسیپلین وارد شده به فوتبال کشور و نبوغ و استعداد های ناب ایرانی دست پروروده مربیان بی ادعا و با دانش ایرانی در رنکنیک فیفا و AFC جایگاه خوبی داریم و اجالتا "حرفه ای" خطاب می شویم! اما خوب آگاهیم که با فوتبال حرفه ای فاصله ها داریم!

عصرجهان/یعقوب جان افزا مربی فوتبال✍
چندین سال است که فوتبال ما کلمه ای به نام "حرفه ای" را یدک میکشد ، که تنها دست آوردش برای ما هزینه های فوق حرفه ای میباشد!
کلمه ای که هنوز برایمان سنگینی میکند اما هر طور شده می خواهیم آن را در ادبیات فوتبالمان نهادینه کنیم!
فوتبالی که در هیچ یک از ابعاد خود در سطح حرفه ای که نیست هیچ، حتی در اکثریت جوانب آن از کشور های سطح دوم آسیا هم عقب تر هستیم چه برسد به فوتبال "حرفه ای" اروپا!
این روز ها و به لطف نتایج خفیف تیم ملی در سایه دیسیپلین وارد شده به فوتبال کشور و نبوغ و استعداد های ناب ایرانی دست پروروده مربیان بی ادعا و با دانش ایرانی در رنکنیک فیفا و AFC جایگاه خوبی داریم و اجالتا "حرفه ای" خطاب می شویم!


فوتبالی که یکی از پرافتخارترین تیم های ملی قاره با عناوینی مختلف و یکی دو جین ستاره را یدک میکشد!
فوتبال ما اگرچه "حرفه ای" خطاب میشود، اما خوب آگاهیم که با فوتبال حرفه ای فاصله ها داریم!
در زمینه های سخت افزاری و زیر ساخت، باشگاه داری، مدیریت فوتبالی و ... نیاز به انقلابی داریم تا بلکه از این مهلکه جان سالم بدر ببریم !
فوتبال ما این سال ها اسیر دوقطبی ها و دوئل هایی شده که همه بر سر اثبات منیت و یا دست پیش گرفتن برای پوشاندن ضعف های افرادی هستند که در سایه مدیریت ضعیف حاکم بر فوتبال همچنان به تاخت و تاز خویش ادامه می دهند و دودش تنها به چشم فوتبال غنی ایران می رود و هزینه اش را نسل های آینده میپردازند و نفعش را آقایان "حرفه ای" میبرند!
هیچکس منکر دانش و تاثیرات مثبت برخی افراد بر فوتبال ایران نمی شود، اما آیا آنچه ما میخواستیم همین بود!
تاثیر بر یک تیم و نتایج یا تغییر در فلسفه و گرایش ها!
آقایان ما از شما تفکر، کاریزما، فلسفه و دیدی نوین برای فوتبالمان می خواستیم، نه نتایج و تنها موفقیت یک تیم و در لوای آن هم بت سازی از خود و رواج جنگ های کلیشه ای!
تیم ملی و باشگاه ها اجزاء اصلی فوتبال هستند و قطعا آینده فوتبال این کشور به آنها وابسته است و چشمان امید زیادی به آنها دوخته شده ! در سایه هزینه های گزافی که برای آنها در حال پرداخت هستیم!
کمی از جایگاه بلندی که برای خود ساخته اید پایین بیایید و با نگاهی دلسوزانه به فوتبال نگاه کنید تا شاید بتوانید مثل اریکو ساکی ها و کرایوف ها برای فوتبال ما دست آورد ها و ارمغان هایی داشته باشد و تاریخ به نیکی در باره شما قضاوت کند!
مدیریت فدراسیون فوتبال در این بی نظمی ها و افسار گسیختگی ها باید تعیین کننده باشد نه میانجی گر و نظاره گر!
 بدون شک تاثیرات منفی این دو قطبی ها سالیان متمادی بر فوتبال ما خواهد ماند و هیچ سودی را عاید فوتبال مان نخواهد کرد!
✍ یعقوب جان افزا



کانال تلگرام عصر جهان


فوتبال
|
Iran
|
1395/10/14 22:13
  +0

  -0
پاسخ

آقایان برانکو و کی روش! بروید جلوی خانه خودتان دعوا کنید!
شاه بیت تمام بیانیه های کارلوس کی روش یک چیز است؛ همه دارند علیه تیم ملی تفرقه می کنند، دست به کارشکنی می زنند و نمی خواهند تیم ملی نتیجه بگیرد.

عصرایران؛ احسان محمدی - خطاب به آنها که انگشت شان را برای شلیک خشاب دشنام روی ماشه کامنت ها قرار داده اند همین پاراگراف اول می نویسم که برای من تیم ملی فوتبال کشورم از هر فردی بزرگتر است؛ از هر مربی و قهرمان و اسطوره ای. با آنکه هیچ افتخاری در جام جهانی ندارد اما برای من محبوب ترین تیم جهان است. ضربان قلبم را تُند و کُند می کند و به آن افتخار می کنم و برایم تلخ است که به کوچه ای تبدیل شود که آدم ها دعوایشان را به آنجا می کشانند، به هم سنگ پرتاب می کنند و در آخر با جیب های پرپول می روند و نصیب ما شیشه های شکسته و سرهای خون آلود می شود.

کارلوس کی روش کارنامه ارزشمندی در فوتبال دارد. در رختکن و کنار زمین به ستاره هایی چون زین الدین زیدان و کریستین رونالدو دستور داده است که ما از جعبه جادو بازی کردن شان را با لذت دنبال کرده ایم یا عکس شان را به دیوار زده ایم. در سال گذشته هم نمایش قابل قبولی با تیم ملی فوتبال ایران داشت. اما نمی توان از تندخویی، پرخاشگری و نگاه تحقیرآمیزش گذشت.

برانکو ایوانکوویچ مرد محترمی است. آرام و خوددار نشان می دهد. تیم ملی مان را در بی دردسرترین صعود تاریخ مان به جام جهانی او رهبری کرد، با پرسپولیس فوتبال زیبایی به نمایش می گذارد و در گفتار و رفتار معمولاً سیاستمدارانه می کوشد کسی را نرنجاند و این روزها محبوب پرسپولیسی هاست. حتی وقتی مدیران احمدی نژادی فوتبال او را در آلمان اخراج کردند و گمان نمی رفت هرگز دوباره به ایران برگردد، برگشت اما چرا او هم به این درجه از عصبانیت رسیده است که در یک گفتگو سه بار با مُشت روی میز می کوبد؟ و کارلوس کی روش را به یک دوئل بی حاصل می کشاند؟

کارلوس کی روش در این چند سال همپای بان کی مون دبیرکل وقت سازمان ملل متحد بیانیه صادر کرده است. علیه مانوئل ژوزه، علیه مهدی رحمتی، علیه کفاشیان، علیه قلعه نوئی، علیه ... کدام سرمربی در کجای دنیا این همه مشغول نوشتن بیانیه است؟ کارلوس کی روش سرمربی فوتبال است یا بیانیه نویس یک حزب سیاسی؟

شاه بیت تمام بیانیه های کارلوس کی روش یک چیز است؛ همه دارند علیه تیم ملی تفرقه می کنند، دست به کارشکنی می زنند و نمی خواهند تیم ملی نتیجه بگیرد.

در اینکه فقدان مدیریت در فوتبال بیداد می کند تردیدی نیست اما آیا فقط کارلوس کی روش دلش برای تیم ملی می سوزد؟ فقط او هوادار تیم ملی است و مابقی مربیان و کارشناسان می خواهند کمر تیم ملی بشکنند؟ اگر بندهای قرارداد کی روش را بخوانید می بینید با چه ظرافتی تنظیم شده که حتی هزینه خشکشویی را هم فدراسیون فوتبال باید بدهد.

حقوق ماهیانه کارلوس کی روش بر اساس بعضی برآوردها ۴۲۰ میلیون تومان در ماه است. این یعنی کی روش روزانه ۱۴ میلیون تومان دریافت می کند. در واقع کی روش هفته ای ۹۸ میلیون تومان، ساعتی ۵۸۳۳۳۳ تومان، دقیقه ای ۹۷۲۲ تومان و ثانیه ای ۱۶۲ تومان می گیرد! نوش جانش! اما برای چه این همه از همه طلبکار است؟ با این عدد و رقم ها او خادم است و ما که نقد می کنیم خائن به تیم ملی فوتبال کشورمان؟

او سال گذشته در بیانیه ای خطاب به دبیرکل فدارسیون فوتبال نوشت: « تجهیزات، صفر. حمایتهای مالی، صفر. کمپ تیمهای ملی، صفر. مرکز تخصصی فوتبال، صفر. زمین تمرینی، صفر و در ازای آن تفرقه در فدراسیون فوتبال در حد عالی و شبهه افکنی و گمانه زنی در سطح اول جهانی و متاسفانه در فدراسیون فوتبال هم اتفاق می افتد. آقای اسدی می تواند یک کار فوق العاده در فوتبال انجام دهد و آن این است که ناپدید شود».

در سراسر دنیا فقط یک سرمربی را معرفی کنید که علیه دبیرکل فدراسیونی که از آن حقوق می گیرد چنین متنی نوشته باشد و هنوز با آن ادامه کار بدهد. اگر این همه فضا تیره و تار است او چرا هنوز مانده و با فوتبال ایران کار می کند؟ الگویش تختی است؟ لوطی است و مرام دارد؟ خراب معرفت است؟

آنها که یک هفته حتی در یک شرکت کوچک همکار خارجی داشته اند می دانند اصل برای آنها «قرارداد» است. اگر شما یک دلار پائین تر از عدد قرارداد بپردازید او به راحتی از شما شکایت می کند و در نهایت تا آخرین دلار را از شما می گیرد و ترک تان می کند و ممکن است به شرکت رقیب که دستمزد بیشتری می دهد برود. در دنیای حرفه ای کار خطایی نیست.

کارلوس کی روش از دیدیه دشام سرمربی فرانسه، فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال قهرمان یورو 2016، مارک ویلموث سرمربی بلژیک و ... بیشتر حقوق می گی

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*