اخبار عمومی
اعلام وصول 2
95701
تاریخ انتشار: 1395/10/15 23:29
دیدار نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان با کشاورزان،ملونان و صاحبان شناورهای تجاری در هندیجان؛
گلمرادی: مشکل آب کشاورزان به نقطه قرمز رسیده است و اگر وزیر نیرو و رئیس سازمان آب و برق خوزستان در این خصوص چاره اندیشی نکنند مجبوریم که صدای کشاورزان و مردم هندیجان را در مجلس با صدای بلند فریاد بزنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان از هندیجان، علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان امروز در شهرستان هندیجان حضور یافت.
بنا به همین گزارش گلمرادی ضمن دیدار با حجت الاسلام ساری اصل امام جمعه هندیجان و زیارت شهدای گمنام از مسیر ورودی گمرک بندرسجافی، رودخانه خشک شده زهره، مزارع خشک شده کشاورزی بازدید و با کشاورزان به گفتگو نشستند.


نماینده مردم هندیجان ماهشهر، امیدیه و هندیجان در دیدار با کشاورزان در خصوص مشکل آب رودخانه زهره گفت: باید توجه داشته باشیم که مشکل آب کشاورزان به نقطه قرمز رسیده و متاسفانه شاهد خشک شدن رودخانه زهره شدیم لذا با توجه به اینکه در بالادست رودخانه شاهد برداشت بی رویه آب می باشیم این امر باعث شده که فریاد کشاورزان هندیجانی بلند شود.
نماینده مردم هندیجان در ادامه عنوان داشت: باید وزیر نیرو، رئیس سازمان آب و برق خوزستان به این امر واقف باشند اگر نتوانند مشکل جدی آب کشاورزان هندیجانی را حل نمایند شاهد عواقب خشکسالی در هندیجان خواهیم بود.
وی افزود اگر دریچه های سد های بالادست رودخانه زهره باز نشوند امسال کشاورزی در هندیجان نابود خواهد شد.


ایشان در خصوص مشکل آب کشاورزی در هندیجان خاطرنشان کرد؛ در بازدیدی که از سد آسک داشتیم بسیار نگران شدم و باید گفت اگر وزیر نیرو و رئیس سازمان آب و برق استان خوزستان در این خصوص چاره اندیشی نکنند مجبور هستیم که صدای کشاورزان و مردم هندیجان را در مجلس به گوش سایر نمایندگان رسانده و با صدای بلند بگوئیم کشاورزی هندیجان فلج شده است.
نماینده مجلس در تماس تلفنی با مدیریت بحران استان ضمن پیگیری آب بخش کشاورزی هندیجان اظهار داشتند هفته آینده جلسه ای در ستاد بحران استان با حضور مسئولین شهرستان هندیجان در این خصوص برگزارشود.


گلمرادی در حاشیه بازدید از گمرک بندر سجافی با ملوانان و صاحبان شناورهای تجاری در خصوص ترخیص کالا به گفتگو پرداخت.
در این دیدار ابتدا تعدادی از صاحبان شناورهای تجاری مشکلاتشان را عنوان نمودند سپس سخنانی گلمرادی  با اشاره به وضعیت نامناسب جاده بندر سجافی اظهار داشتند: با این وضعیت جاده سوانح جاده ای افزایش می یابد و باید راه و شهرسازی فکر اساسی در این خصوص داشته باشند.
گلمرادی در ادامه عنوان نمود: که اگر بخواهیم رونق تجارت در استان و بندر سجافی افزایش دهیم باید دریابانی،گمرک و اداره بنادر کشتیرانی توجه خاص به مشکل شناورهای تجاری و ترخیص کالاهای همراه ملوان داشته باشند.تا از سوئی رضایتمندی مردم افزایش، و اشتغال و توسعه اقتصادی رونق گیرد.
نماینده مردم هندیجان ماهشهر امیدیه در ادامه تصریح داشت‌ با سرمایه گذاری  در گمرک و بندر سجافی می توان اشتغال و توسعه تجارت اسلامی را فراهم ساخت لذا از رئیس گمرک و رئیس بنادر کشتیرانی می‌ خواهم  که در خصوص ترخیص کالا یا سخت گیری نکنند.
 وی در خصوص نیروی دریابانی انتظامی در بندر سجافی گفت: در جلسه ای که با حضور استاندار خوزستان،فرماندار هندیجان و فرماندهی دریابانی استان خوزستان برقرار گردید توصیه نمودیم باید به گونه ای عمل شود تا صاحبان شناورهای تجاری بتوانند کالاهای خود را از گمرک قانونی خارج نمایند دریابانی انتظامی نباید در خصوص ترخیص کالا سخت گیری کنند
گلمرادی در پایان از مسئولین ملی،استانی و شهرستانی خواستند تا مشکلات مردم و تلاش در رفع عقب ماندگی های هندیجان را در اولویت کاری خود قرار  دهند.
 خبرنگار/ناصر حکیمی



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*