اخبار عمومی
اعلام وصول 2
95758
تاریخ انتشار: 1395/10/18 02:21
توضیح بانک درباره ورود دستگاه‌های امنیتی به نهادهای ریاست جمهوری
این رسانه‌ها از یک سو ورود دستگاه‌های امنیتی را به دستگاه‌های شنود و ضدشنود و حتی پارازیت‌انداز تعبیر کردند و آن را با گره زدن به رویدادهای پس از انتخابات 88، به آماده‌سازی دولت برای انتخابات آتی ریاست جمهوری نسبت دادند. در این رسانه‌ها همچنین مطرح شده است که حسن روحانی دفتر خود را از مجموعه پاستور به مجموعه کاخ سعدآباد انتقال داد

عصرجهان–ماجرا از اظهارات رییس قوه قضاییه در جلسه هفتگی با مسئولان عالی قضایی آغاز شد. جایی که هر چند سایت روابط عمومی این قوه بخشی از سخنان آیت‌الله صادق آملی لاریجانی را منتشر نکرد، اما در روایت خبرگزاری صداوسیما که البته ساعتی بعد از انتشار از روی سایت این خبرگزاری حذف شد، اظهاراتی منتشر شد که قوه قضاییه در تکذیب آن‌ها اقدامی نکرد. در این اظهارات رییس قوه قضاییه از ورود دستگاه‌های پیشرفته امنیتی به نهاد ریاست جمهوری سخن گفت و درباره دلیل آن سوال کرد. سخنان رییس قوه قضاییه البته محورهای دیگری هم داشت، اما همین بخش از سخنان آملی لاریجانی محور هجمه‌های جدید رسانه‌های اصولگرا علیه دولت و شخص حسن روحانی شد.
این رسانه‌ها از یک سو ورود دستگاه‌های امنیتی را به دستگاه‌های شنود و ضدشنود و حتی پارازیت‌انداز تعبیر کردند و آن را با گره زدن به رویدادهای پس از انتخابات 88، به آماده‌سازی دولت برای انتخابات آتی ریاست جمهوری نسبت دادند. در این رسانه‌ها همچنین مطرح شده است که حسن روحانی دفتر خود را از مجموعه پاستور به مجموعه کاخ سعدآباد انتقال داده است و این کار نیز در راستای ورود همین دستگاه‌های امنیتی صورت گرفته است. حال معاون کل ‌سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه‌های اصولگرا را رد کرده است.
مرتضی بانک معاون کل ‌سرپرست نهاد ریاست جمهوری در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری در گفت وگو با ایرنا حضور نداشتن رییس‌جمهوری در نهاد را رد کرد و درباره ورود تجهیزات امنیتی به آن مجموعه نیز گفت: مسائل امنیتی نهاد با هماهنگی سپاه و وزارت اطلاعات انجام می‌شود. وی افزود: من مطمئنم که آقای رییس‌جمهوری با همه قوت و قدرت در مجموعه ریاست جمهوری و در محل اصلی ریاست جمهوری همواره حضور داشته و فعالیت می‌کنند و نیازی به حضور در مکان‌های مختلف و متنوع ندارند. معاون کل ‌سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه نمی‌داند این صحبت‌ها با چه رویکرد و براساس چه نشانه‌هایی است، ادامه داد: هرکاری در مسایل امنیتی نهاد ریاست جمهوری شده با هماهنگی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات صورت گرفته و قطعا تخلف نبوده است. بانک خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم که قوای مختلف وقتی می خواهند موضوعی را مطرح کنند، به بازتاب‌های منفی توجه داشته و اسناد و مدارک بیشتری را بررسی کنند. وی با ابراز تاسف از افزایش شایعه‌پراکنی در جامعه گفت: امروز فرصتی برای مخالفان شده تا علیه دولت، تحرکات خود را منسجم کنند و این سخنان نیز ناشی از نزدیک شدن به انتخابات است. این مقام نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: من بعید می‌دانم که قوه قضاییه به سمتی برود که اسیر یک سری جوسازی‌ها و شایعات بی‌محتوا شود و از کار اصلی خودش باز بماند. بانک افزود: قوه قضاییه البته در گذشته در این مسیر حرکت می‌کرده اما امروز باید بیش از گذشته بر آن متمرکز شود و جلوی کسانی که ایجاد شایعه و جوسازی می‌کنند را بگیرند. وی تاکید کرد:دستگاه قضایی با تولیدکنندگان اخبار و فیلم‌های بسیار وقیحی که حتی نسبت به شخص رییس‌جمهوری ساخته می‌شود، برخورد کند و اجازه ندهند که حیثیت و موقعیت مقام ریاست جمهوری و یا قوای دیگر مخدوش شود. اگر امروز شخصیت رییس‌جمهوری مورد خدشه و حمله قرار گیرد، فردا بعید نیست که دیگران نیز با همین مشکل روبرو شوند.
لینک منبع/ http://ebtekarnews.com/?newsid=65650



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*