اخبار عمومی
اعلام وصول 2
95772
تاریخ انتشار: 1395/10/19 00:16
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با بیان اینکه روستای غیزانیه 600 حلقه چاه دارد اما از آب شرب سالم بی‌بهره است، گفت: غیزانیه یکی از بخش‌هایی است که بنده در حدود ۶ماه که مسؤولیت استانداری را به عهده گرفتم جوابی برای مردم این روستا ندارم.

عصرجهان-غلامرضا شریعتی ظهر امروز در نشست کار گروه سلامت استان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد با اشاره به نخاله‌های ساختمانی به عنوان کانون‌های شیوع سالک در استان اظهار کرد: در بازدیدهای مکرری که به اتفاق شهرداری از برخی مناطق شهر اهواز انجام شد مشخص شد نخاله‌ها در سطح وضعیت مناسبی ندارند.
وی با بیان اینکه نخاله‌های ساختمانی چهره شهر را زشت می‌کنند و عامل انتقال بیماری‌ها هستند توضیح داد: برای جمع‌آوری و ساماندهی نخاله‌ها 100 درصد باید طبق یک برنامه مدون و اصولی کار کرد.
استاندار خوزستان توضیح داد: در بازدید از یکی از مناطق اهواز متوجه شدیم دختری 19 ساله زخم درشتی روی صورت آن است که دلیل آن انتقال بیماری سالک از‌‌ همان آلودگی‌ها و نخاله‌های ساختمانی است.
شریعتی گفت: از آنجایی که زخم‌های ناشی از بیماری سالک تا آخر عمر روی صورت انسان باقی می‌ماند همه به عنوان مسؤول در به سرانجام رسیدن حل این مشکل در سطح استان مسؤول هستیم.
وی از مدیران و مسؤولان حوزه سلامت درخواست کرد: در این رابطه از تجربه شهر‌هایی که در حل این مشکل موفق بوده‌اند به صورت یک برنامه مدون و با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی استفاده کنند.
شریعتی تاکید کرد مشکل حل سالک در حداقل زمان ممکن با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در سطح استان حل شود.
وی با اشاره به انبوه نخاله‌های ساختمانی در امتداد جاده ماهشهر، پل فولاد، پل ششم و حتی ملی راه درخواست کرد: طرحی جامع از طرف شهرداری اهواز و معاونت عمرانی با محوریت شهر اهواز و الگو گرفته از یک شهر موفق در داخل یا خارج برای حل مشکل بیماری سالک ارائه شود.
شریعتی ادامه داد: این طرح بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم شود و نتایج طرح به تمام شهرهای استان از جمله شوشتر و دشت آزادگان که درگیر این بیماری هستند ابلاغ شود.
این مسؤول در رابطه با نحوه برخورد با سگ‌های ولگرد به عنوان ناقل برخی بیماری‌ها و یکی از مشکلات مورد اعتراض مردم پیشنهاد کرد: کمیته‌ای متشکل از دادستانی استان، شهرداری، مرکز بهداشت، امور کل اجتماعی و محیط‌زیست ایجاد و درمورد اتلاف، عقیم‌سازی یا نگهداری سگ‌های ولگرد تصمیم‌گیری کرده و نتایج خود را به شورای سلامت ابلاغ کند.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره مشکلات کشتار‌گاه بهبهان متذکر شد: چنانچه ظرف یک ماه آینده کشتارگاه بهبهان تعیین و تکلیف نشود مجوز احداث کشتارگاه دیگری را به بخش خصوصی خواهیم داد.
شریعتی با بیان اینکه مهلت دزفول در رابطه با تعیین تکلیف کشتارگاه تمام شده است بیان کرد: امتیاز احداث کشتارگاه در دزفول به شهرستان اندیمشک داده می‌شود.
وی از سازمان آب و برق استان درخواست کرد: با توجه به مصوبه قبلی شورای سلامت استان ایستگاه پمپاژ مورد نیاز انتقال آب حیات به روستای «عرب سید حسن» مهیا کند.
شریعتی با اشاره به مشکلات روستای غیزانیه گفت: 6کیلو متر خط انتقال آب این روستا توسط شرکت نفت انجام شده و 18کیلومتر دیگر با خرید لوله‌های پلی اتیلن از هفته آینده شروع به کار می‌کند.
رئیس شورای تامین استان با بیان اینکه روستای غیزانیه 600 حلقه چاه دارد اما از آب شرب سالم بی‌بهره است گفت: غیزانیه یکی از بخش‌هایی است که بنده در حدود 6ماه که مسؤولیت استانداری را به عهده گرفتم جوابی برای مردم این روستا ندارم.
استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه 150کیلومتر روستایی در غیزانیه وجود دارد که آسفالت نشده است تاکید کرد: در غیزانیه کار موثری انجام نشده است که بتوان گفت اثر بخشی لازم را داشته باشد.منبع/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*