اخبار عمومی
اعلام وصول 2
95814
تاریخ انتشار: 1395/10/21 21:54
یاداشت دریافتی از محسن بابادی/
بزرگترین بازیکنان دنیا آرزوی حضور در لالیگا بالاخص ورزشگاه های نیوکمپ و سانتیاگو برنابئو را دارند.شیوه های نوین و تاکتیک های جدید فوتبال عموما از لالیگاه منبعث می گردد و اگر نیم نگاهی به لیست تیم منتخب فوتبال جهان یا 30 و حتی 50 بازیکن اول دنیا بیندازیم متوجه می شویم که این فوتبالیست های به نوعی با لالیگا و فوتبال اسپانیا در ارتباط بودند

عصرجهان/ محسن بابادی-تحلیلگر و آنالیزور فوتبال
مراسم انتخاب برترین بازیکن سال 2016 جهان نیز به پایان رسید و همانگونه که انتظار میرفت، کریس رونالدو بزرگ و لیونل مسی کبیر، 2 اسطوره تکرار ناشدنی تاریخ فوتبال جهان، طبق عادت دیرینه 1 دهه اخیر، به همراه تنی چند از بازیکنان دیگر، رقابتی نزدیک داشتند و این بار نیز کریس، با ربودن گوی سبقت از یار وفادار خویش، صاحب این عنوان ارزشمند شد.
فارغ از اینکه نفرات بعدی و سایر شانس های کسب این عنوان چه کسانی بودند و حق آنها بود یا نه، قصد دارم باز هم به حکمرانی فوتبال اسپانیا و لالیگا بر بام فوتبال دنیا اشاره کنم.


فوتبال اسپانیا که طی 1 دهه اخیر، بدون هیچگونه اغراقی تاج سر فوتبال جهان بوده، درست است که با پیر شدن ستاره هایش، در رده ملی با افول مواجه شده و دیگر آن شیر تنومند و غران بیشه فوتبال دنیا نیست، اما در رده باشگاهی، هنوز لالیگا با همان صلابت و بدون هیچ رقیبی، با فاصله زیادی از سایر لیگ ها به آقایی و تسلط خویش بر فوتبال دنیا ادامه میدهد.
لالیگا جایی است که بزرگترین بازیکنان دنیا، هنوز هم بعنوان اولین گزینه بازیگری، این لیگ و بارسا و رئال را با چنگ و دندان انتخاب مینمایند و همچنان تماشایی ترین بازیها در لیگ اسپانیا به وقوع می پیوندد.
در حال حاضر اهمیت این موضوع به حدی است که اگر قرار است اتفاقی جدید یا شیوه نوینی در فوتبال دنیا تولید شود یا رخ دهد، میبایست آن را فقط در لیگ اسپانیا و تیمهای رئال و بارسا جستجو کرد نه هیچ جای دیگری.
حتی لیگ جزیره که امسال با بکار بردن شگردهای فراوان، در سطحی به مراتب بالاتر از سالیان اخیر خویش قرار گرفته، نتوانسته رقابتی شایسته و شانه به شانه با لیگ اسپانیا داشته باشد.
اگر در این زمستان سرد و یخبندان، نیم نگاهی به لیست تیم منتخب جهان یا 30  و حتی 50 بازیکن اول دنیا بیندازیم، ردپایی آتشین از فوتبال اسپانیا را بر برفهای زمستانی فوتبال یخ بسته دنیا مشاهده خواهیم نمود.
اکثر این بازیکنان، یا اسپانیایی هستند، یا در لیگ اسپانیا بازی میکنند و یا سالهای اخیر در لیگ اسپانیا راه و رسم بزرگی را آموخته اند و حال که در سایر کشورها و لیگهای معتبر هستند، نشان از بزرگی و اصالت فوتبالی خویش را همانند سالهای حضور در لالیگا ، حفظ نموده اند .
اگر کمی دقیقتر به لیست سایر بازیکنان نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که تعدادی از آنان نیز، در سایه همبازی بودن با بازیکنان اسپانیایی و درخشش  بازیکنان اسبق لیگ اسپانیا توانسته اند در این لیست جایی برای خود دست و پا نموده و برای خویش آب و نانی فراهم کنند.
به طرفداران فوتبال اسپانیا و کارشناسان فوتبال دنیا مژده میدهم که تمامی این اتفاقات، نوید بخش 1 اسپانیای قدرتمندتر از پیش، در سالهای آتی است.
درست است که دوران درخشش شیرهای پیر بیشه همچون ژاوی ، اینیستا، پویول، کاسیاس، داوید ویا، فابرگاس، راموس و سایر اسطوره ها به پایان رسیده، ولی این شیرهای نر بیشه و سلاطین واقعی مستطیل سبز، پیش از بازنشستگی، آخرین راه و رسم های شکار و فنون تسلط بر دشت را به خوبی به سایر شیرهای جوان بیشه آموخته اند تا نگذارند تاج سروری و سلطه لالیگا بر فوتبال جهان پایان پذیرد و کفتارهای پیر جرات خود نمایی و عرض اندام پیدا کنند.
بدون شک اسپانیا، خصوصا بارسا و رئال در طی 1 دهه اخیر، فوتبال جهان را حداقل نیم قرن به جلو پیش رانده اند و این سیر تکاملی و روند رو به رشد ماتادورها ، کاتالانها و مردم باسک همچنان با شتابی دست نیافتنی و با جهشی تصاعدی به مسیر روشن خویش ادامه میدهد .
 آنچه مسلم است، فوتبال دنیا بیش از آنچه فکر کنیم، به اسپانیا و لالیگا مدیون است .
نویسنده:محسن بابادی-تحلیلگر و آنالیزور فوتبال



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*