اخبار عمومی
اعلام وصول 2
95817
تاریخ انتشار: 1395/10/22 00:30
گزارش مصور/
۲۱ دی ۵۷ در قیام مردم شهرستان لالی سه نفر از غیورمردان ایل بختیاری به فیض شهادت رسیدند و نام خود را برای همیشه جاویدان نمودند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان،بمناسبت سالروزحماسه تاریخی شهدای ۲۱ دی لالی، مراسمی شکوهمند با حضورمهمانان استانی، امام جمعه، فرماندار، ودیگر مسؤلین محترم و همینطور خانواده های معظم شهدا، شهروندان و عشایر غیور بختیاری در سطح شهرستان  و در محل شهادت این عزیزان برگزارگردید.


سخنران این برنامه مهمان استانی و معاونت اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) بود.
سرهنگ حاجتی در ابتدای سخنان خود ارتحال ملکوتی آیت الله هاشمی رفسنجانی را خدمت مقام معظم رهبری و عموم ملت شریف ایران تسلیت گفت، حاجتی در ادامه اظهار داشت که قیام ۲۱دی لالی مربوط به خود لالی نیست،بلکه مربوط به تمام خوزستان و در واقع ایران عزیزماست، و نباید از تاریخ وفرهنگ انقلاب اسلامی محو شود.
درپایان برنامه نیز از خانواده های معظم شهدای این حماسه و همچنین جانبازان حماسه مذکورتجلیل به عمل آورده شد.
گزارش: ناهید رضایی

 

 

 


پی نوشت:
۲۱ دی ۵۷ مردم شهرستان لالی که در آن روزها جمعیت زیادی نداشت در مقابل عوامل رژیم قیام کردند. دباغ فرماندهی وقت ژاندارمری منطقه نیروهای نظامی را به مقابله با تظاهرکنندگان فرستاد و در درگیری پیش آمده سه نفر از غیورمردان ایل بختیاری به نام خیبر حاجی پور، اسکندر حاجی پور و چنگیز حاجی پور به فیض شهادت رسیدند و نام خود را برای همیشه جاویدان نمودند.
یوسف بختیاری عکاس شجاع بختیاری در آن صحنه حضور داشت به شکل شگفت انگیزی اقدام به ثبت این رویداد نمودند.

برچسب ها:
لالی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*