اخبار عمومی
اعلام وصول 2
95822
تاریخ انتشار: 1395/10/22 02:36
خوزستان در سایر رسانه ها؛
طالب لو در فولاد می ماند/ سروش رفیعی به پرسپولیس پیوست/پورموسوی: دورقی تا امروز فرصت بازگشت دارد/معارفه نخستین فرماندار زن خوزستان برگزار شد/پیکر ۸ تن از شهدای حله هنوز شناسایی نشده است

عصرجهان-خوزستان در سایر رسانه ها

یک کشته ، یک مصدوم در حادثه برخورد قطار باری در اندیمشک
برخورد قطار باری با 2 عابر پیاده ساعت 21:20 دقیقه سه شنبه شب در مجاورت جاده سلامت کوی فرهنگیان شهر اندیمشک یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.
در این حادثه پسر جوانی به علت شدت جراحت وارده فوت کرد.
افشین کاویانی رییس فوریت های پزشکی اندیمشک در این خصوص به ایرنا گفت:جوان مذکور در این حادثه بر اثر شدت برخورد قطار در دم جان سپرد.
وی افزود:در حادثه ای دیگر که ساعت 17 عصر سه شنبه رخ داد قطار باری با جوانی 27 ساله در تقاطع راه آهن در خیابان لاجوردی اندیمشک برخورد کرد.
کاویانی با بیان اینکه این حادثه به مصدوم شدن این جوان منجر شد افزود:جوان مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان اندیمشک منتقل شده و بستری گردید.


مدافع سابق تیم ملوان انزلی به تیم صنعت نفت ملحق شد
«عزیز معبودی» مدافع تیم ملوان انزلی که سابقه حضور در بیش از 100 مسابقه را در کارنامه خود دارد با نظر کادر فنی و پس از توافق با مدیریت باشگاه به طلایی‌پوشان آبادان ملحق شد.
دوره نقل و انتقالات بازیکنان لیگ برتر از روز پنجشنبه شانزدهم دیماه 1395 آغاز شد و تا چهاردهم بهمن 1395 ادامه دارد.
پیش از این علیرضا نورمحمدی (مدافع)‌ در فرصت نقل و انتقالات به طلایی‌پوشان منتقل شده بود.


تعطیلی جایگاه عرضه بنزین در گتوند مشکل ساز شد
تعطیلی محل فروش سوخت بنزین در تنها جایگاه سوخت مرکز شهرستان گتوند مشکلات زیادی برای اهالی این شهر و گردشگرانی که از نقاط دور و نزدیک به این شهر آمده اند، ایجاد کرده است.موجب سرگردانی رانندگان شده است.
رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی ناحیه شوشتر و گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:محل فروش سوخت بنزین در جایگاه اختصاصی عرضه سوخت گتوند به علت تعمیرات و زیباسازی تعطیل شده است.
حمید میرعالی اضافه کرد:تعطیلی این جایگاه، موقت است و تا 10روز آینده سوختگیری بنزین دراین جایگاه از سر گرفته خواهد شد.


درگیری اراذل و اوباش در ایذه 5 نفر زخمی بر جای گذاشت
به گزارش فارس ، شامگاه دوشنبه خبر درگیری چند نفر در محله گنجشگیر این شهرستان به سوژه برخی از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی تبدیل شد که در پی آن از درگیری مسلحانه بین اراذل و اوباش و زخمی شدن چند نفر خبر داده شد.
فرماندار ایذه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با تایید خبر درگیری اظهار کرد: این درگیری بین چند نفر از اراذل و اوباش بوده که در پی آن پنج نفر زخمی شدند.
محسن بیرانوند با بیان اینکه یکی از افراد شرکت کننده در این نزاع از مجرمان دارای حبس بوده که پس از مرخصی به زندان باز نگشته و متواری شده است افزود: یک نفر از این افراد که با مجروح شده بود به بیمارستان منتقل مورد عمل جراحی قرار گرفت ولی سایر افراد شرکت کننده در این درگیری از محل متواری شدند.


تقدیم استیضاح وزیر نیرو به هیأت رئیسه مجلس
حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان و رئیس مجمع نمایندگان خوزستان امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به تقدیم متن استیضاح وزیر نیرو با بیش از 40 امضا به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مساله انتقال آب یکی از دل مشغولی‌های مردم استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری بوده که در دولت‌ها به صورت‌های مختلف و گا‌ها مخفیانه انجام شده و در آن نمایندگان مجلس بر زیان‌هایی که در پی دارد اخطار داده‌اند.
وی با اشاره به صحبت‌های دولت یازدهم مبنی بر جلوگیری از انتقال آب افزود: با این وجود می‌بینیم که پروژه بدون توقف یافتن همچنان در حال انجام است و در دو ماه پیش نیز از جانب دبیرخانه هیات دولت به وزیر نیرو، صنعت و معدن و مسؤولان بانک مرکزی ابلاغیه انتقال آب از بهشت آباد داده شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به اعتراض نمایندگان خوزستان به رئیس جمهور در رابطه با ابلاغیه صورت گرفته خاطرنشان کرد: با این وجود نشست‌هایی در پی این اعتراض با رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت و قرار بر این شد تا که یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی این موضوع تشکیل شود.
ناصری‌نژاد با بیان اینکه تاکنون اقدامات تاثیرگذاری برای حل و رسیدگی این مساله انجام نشده است گفت: انجام پروژه‌های انتقال آب بر خلاف مصالح عمومی کشور و همچنین نظریه‌های محیط زیستی است.
وی با بیان اینکه خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌های منطقه یکی از عواقب طرح‌های انتقال آب است عنوان کرد: با توجه به حرکت تالاب‌های شادگان و هورالعظیم به سمت خشک شدن باید منتظر وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست بود.
ناصری‌نژاد با تاکید بر اینکه نباید با لابی‌گری‌ها منافع کشور به خطر انداخته شود اضافه کرد: با توجه به خشک شدن تالاب‌ها هنوز اقدامی برای بارور کردن ابر‌ها انجام نشده است و این امر سبب کاهش باران‌ها شده است.
وی در پایان افزود: عدم تخصیص آب برای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان‌های خوزستان و ایلام از دیگر موارد و مسائل مربوط به استیضاح وزیر نیرو بوده است.


آی. دی کارت ارنست صادر شد
با صدور آی دی کارت ارنست انفور، این بازیکن آفریقایی سرانجام می‌تواند پس از چند ماه برای فولاد خوزستان به میدان برود.
بر همین اساس، نعیم سعداوی می‌توانند در هفته شانزدهم در مقابل ماشین‌سازی از این بازیکن در ترکیب خود استفاده کند.
ارنست انفور در مردادماه سال جاری، با عقد قراردادی یک‌ساله به فولاد خوزستان پیوست اما به‌دلیل اشتباهات مکرر مسؤولان تیم فولاد در ثبت اطلاعات قرارداد این بازیکن در TMS، صدور مجوز وی تا به امروز به طول انجامید.
تیم فوتبال فولاد خوزستان در هفت شانزدهم لیگ برتر فوتبال در تبریز میهمان ماشین سازان است، این تیم در پایان نیم‌فصل نخست این رقابت‌ها، با کسب 22 امتیاز از 15 مسابقه در جایگاه ششم جدول ایستاد.


رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندر ماهشهر: 90 هزار ماهشهری علیه سرخک واکسینه شدند
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندر ماهشهر گفت: طرح واکسیناسیون بیماری سرخک در بندر ماهشهر به پایان رسید و در این طرح 90 هزار نفر در این شهرستان واکسینه شدند.
نایب فدایی اظهار کرد: در تاریخ 8 دی‌ماه با مشاهده چندین مورد مشکوک به بیماری سرخک توسط همکاران ما در خانه‌های بهداشت و مراقبان سلامت طی گزارشات تلفنی، اجرای این طرح آغاز شد.
وی افزود: در قالب نظام سلامت، بر اساس شناسایی و مشاهده علائم بیماری حتی قبل از تأیید، همکاران ما با نظارت کامل در بخش‌های خصوصی و دولتی، اقدامات لازم برای مقابله با شیوع اینگونه بیماری‌ها را انجام می‌دهند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندر ماهشهر در ادامه با ارائه توضیحاتی در مورد بیماری سرخک، خاطرنشان کرد: این بیماری که قابل پیشگیری با واکسن است، از بیماری‌های ویروسی حاد به شمار می‌رود که در حال حاضر در سراسر جهان وجود دارد.
فدایی اضافه کرد: خوشبختانه ما در مرحله حذف این بیماری که عمدتا راه انتقال آن از طریق تنفسی (سرفه و عطسه) است، هستیم، اما باید به خاطر داشت که این بیماری قابل انتظار نیز هست.
معاونت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر به مراحل اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: همکاران ما بلافاصله پس از مشاهده موارد مشکوک اقدام به بستری و درمان افراد بیمار کردند و در ادامه بعد از رصد موارد مشکوک در اطرافیان افراد بیمار، این طرح در سراسر شهرستان انجام گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه موارد مشکوک بیماری در شهرستان در حال افزایش بود و موجب کاهش سطح ایمنی افراد می‌شد، طی جلساتی با معاونت بهداشت دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، مقرر شد دوز یادآور در شهرستان بندر ماهشهر برای حصول اطمینان از عدم شیوع این بیماری انجام شود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندر ماهشهر در ادامه تصریح کرد: به طور معمول هر فرد در دوره عمر خود دو نوبت در 12 ماهگی و 4 الی 6 سالگی در برابر بیماری‌های سرخک، سرخچه و اوریون واکسینه می‌شود ولی برای اطمینان بیشتر در شهرستان بندر ماهشهر، افراد 9 ماه تا 15 سال بدون توجه به واکسیناسیون قبلی، واکسینه شدند.
فدایی با قدردانی از زحمات و تعامل خوب تیم‌های سلامت در اجرای این طرح اضافه کرد: همکاران ما در شهرستان با وجود عدم برنامه‌‌ریزی قبلی برای این طرح، انجام طرح مذکور را در 14 پایگاه سلامت، 11 خانه بهداشت و 11 مرکز سلامت شهری و روستایی سازمان‌دهی کردند.
این مسؤول با اشاره به استقبال خوب مردم شهرستان از این طرح، بیان کرد: به مدت یک هفته تیم‌های واکسیناسیون با اطلاع‌رسانی مناسب قبلی، در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و روزهای تعطیل، 90 هزار نفر را در برابر این بیماری واکسینه کردند و اکنون جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.
وی در پایان با اعلام آمادگی برای انجام واکسیناسیون افراد بازمانده از این طرح، اظهار کرد: در طی این مدت علاوه بر انجام اقدامات لازم درمانی، آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی خوبی بین مردم صورت گرفت که همکاری مسؤولان شهری و صنایع در اجرای مناسب این طرح قابل توجه بود و جای قدردانی بسیار دارد.


مدیرکل بنیاد شهید خوزستان:پیکر ۸ تن از شهدای حله هنوز شناسایی نشده است
عبدالرضا فرجیان در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: در حادثه تروریستی حله تعدادی از شهروندان خوزستانی به شهادت رسیدند که بر اساس مراجعه خانوارها آمار آنها 63 نفر است.
وی افزود: تا کنون 56 تن از شهدای حله از شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، شادگان، دزفول و شوش شناسایی و در چند مرحله پیکر مطهر آنها احراز هویت شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تصریح کرد: در مجموع در چهار مرحله 56 شهید حادثه تروریستی حله در استان خوزستان تشییع شدند، که در مرحله نخست 37 شهید، ‌در مرحله دوم 7 شهید، در مرحله سوم 11 شهید و مرحله چهارم یک شهید بر دستان مردم اهواز و دیگر شهرستان‌ها تا دروازه‌های بهشت بدرقه شد.
وی با ادای احترام به شهدای حله بیان کرد: پیکر مطهر و پاک هشت تن از شهدای گلگون کفن این حادثه تروریستی هنوز شناسایی نشد.


معارفه نخستین فرماندار زن خوزستان برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان کارون با حضور معاون سیاسی استانداری خوزستان، مدیرکل امور بانوان استانداری و جمعی از مسئولان فرهنگسرای مهدیه کوت عبدالله برگزار شد.
در این برنامه معصومه خنفری به عنوان فرماندار جدید کارون و نخستین فرماندار زن تاریخ خوزستان معرفی شد.
همچنین در این آئین از غلام علیدادی فرماندار سابق شهرستان کارون قدردانی به عمل آمد.


پورموسوی: دورقی تا امروز فرصت بازگشت دارد
سیداکبر پورموسوی در گفت و گو با ایسنا ، ‌اظهار کرد:‌یک میلیارد تومانی که از سوی شهرداری اهواز به حساب این باشگاه واریز شد نیز عنوان کرد: ‌این مبلغ بین تعدادی از بازیکنان تقسیم شد و پول بعدی که به دست مان می رسد به سایر بازیکنان پرداخت خواهد شد.
پورموسوی همچنین در خصوص جذب هادی عقیلی گفت: ‌در خصوص شرایط عقیلی با مدیر برنامه هایش صحبت کردیم که به ما گفت در حال حاضر مشکلاتی با کمیته انضباطی دارد که اگر رفع شود، پیشنهاد شما خوب است. باید بگویم به صورت مستقیم مذاکره ای با او نداشتیم ولی تلاش می کنیم که برای باشگاه های آسیا یک مدافع با تجربه جذب کنیم. بازیکنان خوبی در خط دفاع داریم ولی می خواهیم یک بازیکن که تجربه حضور در رقابت های آسیایی را دارد، جذب کنیم.
سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان همچنین در خصوص بازگشت میثم دورقی که با این تیم فسخ قرارداد کرده بود نیز گفت: ‌روز گذشته 8، 9 نفر از بزرگان تیم از من خواستند که دورقی مجددا به تمرینات برگردد و البته خود او تماسی با من نداشت. به هر حال من به خاطر بزرگان تیم پذیرفتم که برگردد ولی نمی‌دانم که او امروز (دوشنبه) به تمرین می آید یا خیر. به هر حال او تا امروز می تواند به تمرینات برگردد، چرا که در غیر این صورت فردا (سه شنبه) بازیکنی به جای او جذب خواهیم کرد.


طالب لو در فولاد می ماند/ سروش رفیعی به پرسپولیس پیوست
به گزارش سایت باشگاه فولاد، در روزهای اخیر برخی رسانه ها با انتشار اخباری کذب به خوانندگان خود اینگونه القاء می کنند که وحید طالب لو در آستانه جدایی از تیم فولاد خوزستان قرار دارد و این در حالی است که به گفته این سنگربان باخلاق تمام هم و غم او موفقیت و سربلندی فولاد خوزستان در دور برگشت از لیگ برتر است.
همچنین و به گزارش ورزش سه، سروش رفیعی، هافبک سابق فولاد خوزستان که دوران سربازی خود را در تراکتور سازی سپری می کرد، ظهر امروز با امضای قرارداد رسمی، به تیم پرسپولیس تهران پیوست.





کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*