1403/02/01 13:19


106054
تاریخ انتشار: 1395/11/08 22:02
کهگیلویه و بویراحمد در سایر رسانه ها؛
دمای منفی2و 6 درجه ای یاسوج/لغو پرواز تهران به یاسوج و بالعکس/ اعتبار سه هزار میلیارد ریالی جاده لنده به بهمئی و خوزستان

عصرجهان/کهگیلویه و بویراحمد در سایر رسانه ها
در محور یاسوج باغچه سادات اتفاق افتاد/گرفتار شدن ده‌ها خودرو در گردنه‌های برف‌گیر دلی‌مو و دیلگون
طی تماس‌های تلفنی برخی از مسافران در محور باغچه‌سادات، ده‌ها خودرو گرفتار برف شده‌اند که نیاز به امدادرسانی دارند.
طبق اطلاع منابع موثق این خودروها که تعداد زیادی سرنشین را شامل می‌شوند در گردنه‌های دلی‌مو و دیلگون گرفتار شده‌‌اند.
از بعد از ظهر امروز همزمان با بارش باران در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، در گردنه‌های استان بارش برف گزارش شده است که رانندگان باید هشدارهای لازم را مد نظر قرار دهند/فارس


صعود واترپلو نفت گچساران به مرحله نیم نهایی لیگ برتر واترپلو
تیم واترپلو نفت و گاز گچساران در قالب هفته پنجم دور برگشت لیگ با نتیجه 15 بر6 تیم شهید نوفلاح را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر واترپلو کشور صعود کرد
 گفتنی است روز گذشته نیز تیم‌های نفت امیدیه و سایپا حریفان خود را شکست داده بودند.
نفت امیدیه نیز با نتیجه 10 بر یک نماینده اصفهان را شکست داد.


کارشناس هواشناسی بیان کرد-بارش برف در برخی گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد/ادامه بارش‌ها تا روز یکشنبه
ولی بهره‌مند کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز بارش برف و باران از اواخر شب گذشته در تمامی مناطق استان گفت: از آغاز بارش برف و باران در استان تاکنون بیشترین بارش باران در شهرستان چرام با بیش از 4 میلی‌متر گزارش شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شهرستان گچساران 3.4، یاسوج 3.3، باشت3، قلعه رئیسی 3 ، سی سخت 2.2، امام‌زاده جعفر 2.2 و دهدشت 2 میلی‌متر باران گزارش شده است.
وی تصریح کرد: در بسیاری از مناطق و گردنه‌های مستعد استان بارش برف گزارش شده که رانندگان و مسافران توصیه‌های لازم را ‌مدنظر قرار دهند.
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بارش برف و باران تا روز یکشنبه در استان ادامه می‌یابد، گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه اوج بارش را در تمامی مناطق استان شاهد خواهیم بود


پرواز تهران به یاسوج و بالعکس لغو شد
مدیر فرودگاه یاسوج گفت که پرواز امروز جمعه تهران به یاسوج و بالعکس به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی لغو شد.
علی محسنیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمان پرواز تهران به یاسوج هشت صبح و یاسوج به تهران نیز 10 صبح هر روز است و قرار بود پرواز امروز با تاخیر انجام گیرد که هر 2 مسیر لغو شد.
وی افزود که تعداد مسافران هر کدام از این پروازها 64 نفر و در مجموع 128 نفر بوده است.
محسنیان بیان کرد: شماره پرواز تهران به یاسوج 3704 و یاسوج به تهران نیز 3705 بوده است.
اکنون باند فعلی فرودگاه یاسوج تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است/ایرنا


باند 4 نفره اشیاء عتیقه در دیشموک کهگیلویه دستگیر شدند
رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه گفت: با همکاری نیروی انتظامی یک باند 4 نفره قاچاقچی اشیاء عتیقه در منطقه اسفندان بخش دیشموک دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
سیاوش زمان روز پنجشنبه در گفت و گو با اصحاب رسانه اظهار داشت: از این باند یک دستگاه گنج یاب پیشرفته کشف و دستگاه آنها نیز توقیف شد.
وی با تقدیر از همکاری نیروی انتظامی بیان کرد: باند اشیای عتیقه افراد غیر بومی و از استان‌های همجوار بوده‌اند.
زمان با تاکید بر همکاری مردم در حفاظت از میراث فرهنگی عنوان کرد: برخورد شدید با افراد متخلف اولویت میراث فرهنگی است.
طی سال‌های جاری تاکنون بیش از 62 تیم قاچاقچی اشیای عتیقه در شهرستان منهدم و به مقامات قضایی معرفی شدند.
شهرستان کهگیلویه بیش از 230 آثار تاریخی و طبیعی دارد/ایرنا


مسئول واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:اهدای عضو معلم ۶۴ ساله بویراحمدی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید
ساسان عباسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیست سومین مورد مرگ مغزی یاسوج در سال 95 ساعت 5 صبح (پنج شنبه 95/11/7) در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج جهت اهدا عضو به اتاق عمل رفت.
مسئول واحد پیوند و هماهنگ کننده اهدای پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: با رضایت خانواده وتلاش گروه پیوند اعضا دانشگاههای علوم پزشکی شیراز و یاسوج کبد و2 کلیه مرحوم غلامعلی قنبری حسن آباد 64 ساله از بدنش جدا و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال یافت.
وی با بیان اینکه مرحوم قنبری از معلمان پیشکسوت استان بود، افزود: این مرحوم از سال 1348 تا 50 در دانش سرای عشایر تحصیل و پس از آن تدریس را در مدارس ابتدایی مناطق عشایری و روستایی محروم استان آغاز و در حین تدریس تحصیل را ادامه ودر سال 72 در رشته فقه ومبانی حقوق موفق به اخذ مدرک لیسانس شد.
عباسی  با بیان اینکه این مرحوم پس از تدریس در دوره متوسطه در سال 79 به کسوت بازنشستگی نائل شد، تصریح کرد: مرحوم قنبری با عشق در راه مبارزه با جهالت و بی سوادی مبارزه و درس پایانی‌اش ایثاری ماندگار و بخشیدن اعضای بدن خود برای ادامه حیات به دیگران شد/تسنیم


اعتبار جاده لنده به بهمئی و خوزستان سه هزار میلیارد ریال است
ستاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که اعتبار مصوب جاده ارتباطی لنده به بهمئی و خوزستان به طول 37 کیلومتر سه هزار میلیارد ریال است و ساخت آن به خروج شهرستان های بهمئی و لنده از بن بست منجر می شود.
 سید موسی خادمی عصر پنجشنبه در دیدار با جمعی از مردم شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی اظهار داشت: طرح مطالعاتی این جاده در حال انجام بوده و از طریق ماده 215 (اعتبارات مناطق محروم) در حال پیگیری است.
وی گفت که افتتاح این طرح مهم رونق و توسعه اقتصادی 2 شهرستان لنده و بهمئی را نیز به دنبال دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: پس از بهره برداری از این جاده مسافت پنج ساعته لنده به بهمئی و خوزستان به 2 ساعت کاهش می‌یابد.
خادمی بیان کرد که مسیر ساخت این جاده به دلیل کوهستانی، سخت گذر بودن و وجود پیچ و خم‌ها و گردنه‌های متعدد نیازمند حفر چند دهنه تونل است.


تساوی نفت و گاز گچساران و نفت اهواز در لیگ برتر فوتبال نوجوانان
دیدار تیم های فوتبال فوتبال نوجوانان نفت و گاز گچساران و نفت اهواز عصر پنجشنبه در ورزشگاه شهدای نفت شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران برگزار شد،2 تیم پس از 90 دقیقه تلاش به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.
گل‌های تیم نفت و گاز گچساران در دقایق 25 و 53 از سوی دانیال خالویی به ثمر رسید.
گل‌های نفت اهواز نیز در این بازی در دقایق 75 و 90 وارد دروازه میزبان مسابقه شد.
با این نتیجه تیم نفت و گاز گچساران 7 امتیازی شد و در رده‌های پایین جدول باقی ماند.
تیم نفت اهواز نیز تاکنون 14 امتیاز در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نوجوانان کشور در این فصل کسب کرده است و هم اکنون در رده سوم جدول هشت تیمی قرار دارد.
نفت و گاز گچساران در فصل 95-96 رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نوجوانان کشور در گروه سوم با تیم‌های صنعت نفت آبادان، فولاد خوزستان، برق جدید شیراز، شاهین شهرداری بوشهر، نفت اهواز و امید گناوه هم گروه است.


مسدود شدن جاده سرفاریاب درکهگیلویه و بویراحمد/گرفتار شدن 40 خودرو دراین محور
بارش سنگین برف جاده باغچه سادات - سرفاریاب این شهرستان در استان را مسدود و کار امداد رسانی به خودروهای گرفتار در این محور را با مشکل مواجه کرده است.
محور برف گیر و کوهستانی باغچه سادات - سرفاریاب به طول حدود 170 کیلومتر یک جاده مهم میانبر است که شهرستان کهگیلویه را به جاده اصلی پاتاوه - دهدشت و همچنین اصفهان و مرکز کشور متصل می‌کند.
تاکنون 40 خودرو در 2مسیر یاسوج به سرفاریاب و چرام به یاسوج گرفتار برف شدند که نیروهای امدادی در حال کمک رسانی به آنان هستند


۹۰ آسیب انتخاباتی در کهگیلویه‌وبویراحمد شناسایی شد
کرامت کریمی مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری آزمون جامع قانون انتخابات ریاست جمهوری به چالش‌های پیش روی انتخابات اشاره کرد و گفت: برای این چالش‌ها یعنی قبل از اخذ رای، خود روز رای گیری و بعد از اخذ رای، راهکارهای مختلفی داریم.
وی با بیان اینکه در آسیب شناسی انتخابات ادوار گذشته نزدیک به 90 آسیب انتخاباتی شناسایی شده است، عنوان کرد: هدف ما این است که با ارائه راهکارها این چالش‌ها را به حداقل برسانیم.
شایان ذکر است آزمون جامع قانون انتخابات ریاست جمهوری که با شرکت معاونین فرمانداران و بخشداران استان در سالن فرمانداری شهرستان کهگیلویه برگزار شد
منابع آزمون جامع قانون انتخابات ریاست جمهوری کتاب حقوق شهروندی، قوانین شورای اسلامی شهر و روستا، قوانین ریاست جمهوری و قوانین 15 گانه است/تسنیم


50 میلیارد ریال تسهیلات به کارخانه آجر دهدشت اختصاص یافت
مجید محنائی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد در جمع خبرنگاران افزود: در بازدید و جلسه ای که در محل کارخانه آجر دهدشت با حضور عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن کشور، نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی و مقامات ملی، استانی و محلی برگزار شد، در راستای کمک به توسعه اشتغالزائی با پرداخت تسهیلات 50 میلیارد ریال برای این کارخانه موافقت شد.
وی اضافه کرد: مقرر شد، شروع بهره برداری هر دو خط تولیدی این کارخانه 30 آبان ماه سال 1396 باشد/ایسنا


کاهش 30 کیلومتری محور دهدشت - بهبهان با احداث تونل خائیز/ کار مطالعات بزودی آغاز می شود
عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس گفت: بدنبال نشستی که هفته گذشته با مسئولان وزارت راه و شهرسازی داشتیم دستور مطالعه احداث تونل خائیز در محور ملی پاتاوه - دهدشت صادر شد.
وی با تشریح برگزاری نشست های مستمر با مسوولان استانی و کشوری در این ارتباط، اظهار داشت: هفته گذشته نشستی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی داشتیم که بعد از آن نشست، دستور مطالعه احداث تونل خائیز دهدشت صادر شد.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی افزود: احداث تونل خائیز نیازی به ماده 215 هم نداشته و به پروژه ملی پاتاوه - دهدشت وصل می شود.
هاشمی پور گفت: کار مطالعه احداث این تونل برعهده شرکت مهندسی مشاور اتحاد راه خواهد بود که بزودی آغاز می شود.
وی مهمترین مزیت احداث تونل خائیز حدفاصل دهدشت - بهبهان را کوتاه شدن 30 کیلومتر این محور عنوان کرد/ایلنا


افشاگری معاون معزول میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد / مدیرکل ترسید !
" سیدروح الله وحدتی " معاون معزول میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختلاف ما با مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از زمانی شروع شد که شایعاتی مبنی بر گنارگذاشتن وی بدلیل بازنشستگی شان در سیستم اداری انتشار یافت و مدیرکل فکر می کرد این شایعات کار بنده است.
وی با تشریح دیگر دلایل عزل خود از معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: مدیرکل میراث فرهنگی استان فکر می کرد شایعات کنارگذاشتن وی در سیستم کار بنده بوده و از سویی از اینکه بنده جایگزین وی شوم به شدت واهمه داشت.
معاون عزل شده صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: واهمه و ترس مدیرکل میراث از جایگزینی بنده بجای ایشان روزبه روز زیادتر شد تا اینکه بدون هیچگونه هماهنگی با سازمان مرکزی میراث و مسئولان استانی، اقدام به عزل اینجانب کرد.
وحدتی گفت: بنده با تخصیص اعتبارات صنایع دستی به سایر حوزه ها مخالفت شدید داشتم و این مخالفت سبب نارضایتی مدیرکل نیز شده بود که به اختلافات بین ما دامن زد.
وی افزود: مدیرکل میراث فرهنگی چندین بار از من خواست استعفاء دهم اما استعفاء ندادم چون دلیلی براستعفاء نمی دیدم و از سویی نیز خود مدیرکل از اینکه بنده جایگزین وی شوم بشدت احساس خطر می کرد.


مهندس غریب پور مدیر موفق ملی شد
در اجلاس مدیریت و فرصت های سرمایه گذاری مهندس خداداد غریب پور مدیرعامل کهگیلویه و بویراحمدی شرکت سرمایه‏ گذاری گروه توسعه ملی موفق به تندیس و نشان مدیر موفق ملی شد.
خداداد غریب پور مدیرعامل فعلی شرکت سرمایه‏ گذاری گروه توسعه ملی که پش از این در شرکت های پتروشیمی شازند و سیمان صیدکو توانمندی های خود را نشان داده بوده اکنون نیز توانسته این هلدینگ عظیم اقتصادی را با موفقیت به جلو ببرد.
در پتروشیمی شازند غریب پور توانست اولین ها را به نام خود ثبت کند، اولین تعمیرات اساسی با استفاده از توان داخلی شرکت در شرایط تحریم، بیشترین تولید در تاریخ شرکت و اولین شرکتی که توانست به مدد رفع تحریم ها پول های بلوکه شده خود را آزاد کند و دهها موفقیت دیگر .
در هلدینگ سیمان نیز توانست علیرغم شرایط رکود صادارت را رونق بخشد و موجبات افزایش تولید شود.
امروز غریب پور به عنوان یک مدیر ملی با فرمول خاص خود توانسته بدون اشکال شرکت های اقتصادی کشور را به موفقیت برساند.
شاید عمده عامل موفقیت مهندس غریب پور را باید در شعارهای وی جستجو کرد.
غریب پور شعارهای معروفی دارد که تمام مجموعه هایی که با وی همکار بوده اند با آن آشنایی دارند.
شاید راز موفقیت غریب پور در چهار شعارش خلاصه می شود که در زیرآورده شده است و جالب این که این شعارها سردر سایت ها و شرکت هایی است که غریب پور در آنها فعالیت داشته است  :
 توکل بر خدا-کار تیمی-مسئولیت پذیری-انجام درست کار درست


یاسوج با منفی2و 6 درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان
طی 24 ساعت گذشته گچساران با بیشینه دمای 19.5 درجه سانتی گراد گرمترین و یاسوج با کمینه دمای منفی 2.6درجه سانتی گراد سردترین مناطق استان بوده اند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG