1403/01/10 17:25


149648
تاریخ انتشار: 1396/06/11 01:34
"دمیتری پسکوف"سخنگوی پوتین امروز (جمعه) گزارش روزنامه ودوموستی را تکذیب کرده و اعلام کرده کرملین هیچ لیستی از نامزدهای زن یا مرد به عنوان رقبای تزیینی پوتین در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، تهیه نکرده است.

عصرجهان-کاخ کرملین لیستی از رقیبان احتمالی و مطلوب ولادیمیر پوتین برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی تدارک دیده است که در میان آنها نام هفت زن دیده می شود.
روزنامه "ودوموستی" چاپ مسکو با انتشار گزارشی نوشت: کرملین دوست دارد چند زن را به عنوان رقیب پوتین در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری روسیه بگمارد که به انتخابات سال آینده روسیه تنوع داده و نمادی از زنان مدرن روسیه را به نمایش بگذارد.
بر اساس این گزارش، از میان این زنان 3 زن از دومین حزب بزرگ دومای روسیه و نیز یک مجری مشهور 35 ساله تلویزیون " تی ان تی" روسیه دیده می شود.
نام " کسنیا سوبچاک" روزنامه نگار 35 ساله و مجری معروف یک برنامه پربیننده شبکه تلویزیونی " تی ان تی" روسیه در بین هفت زنی است که گفته می شود کرملین آنها را برای رقابت با پوتین مطلوب یافته است.

کسنیا سوبچاک
زنانی که ممکن است رقیب انتخاباتی پوتین باشند (+عکس)

با وجود این شایعات، سوبچاک روز جمعه در صفحه اینستاگرام خود درباره گزارش های مربوط به احتمال نامزدی اش در انتخابات آتی ریاست جمهوری نوشت: من نمی دانم چه کسانی در تصمیم گیران بالای کشور درباره نامزدی من صحبت کرده اند، اما من سال هاست که سیاست را تعقیب کرده ام و تنها به یک تشخیص درباره آن رسیده ام؛ سیاست امروز شما آقایان یک لکه ننگ است."
از میان دیگر نام هایی که در لیست ادعایی روزنامه " ودوموستی" وجود دارد می توان به نام هایی چون " ناتالیا ولیکایا" رییس اتحادیه سوسیال دموکرات زنان، " ایرینا ولینتز" رییس کمیته ملی والدین و نیز " ایرینا پتلیِوا" عضو شورای مرکزی حزب روسیه واحد است.

ناتالیا ولیکایا
زنانی که ممکن است رقیب انتخاباتی پوتین باشند (+عکس)
گفتنی است آخرین باری که یک زن در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نامزد شد در سال 2004 بود که " ایرینا خاکامادا" معاون سابق رییس دومای روسیه بود که تنها موفق به جذب نزدیک به 4 درصد آرا شد. در سال 2000 نیز یک زن در انتخابات شرکت کرد. " الا پامفیلوا" که هم اینک عضو کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه است در سال 2000 تنها موفق به کسب 1 درصد آرا شد.

نتایج نظر سنجی ها نشان می دهد ولادیمیر پوتین همچنان با فاصله ای بالا نسبت به دیگر رقبای احتمالی محبوب ترین سیاستمدار و دولتمرد روسیه است. همچنین نتایج نظر سنجی ها نشان می دهد مردم روسیه تا 15 سال آینده تمایلی به انتخاب یک زن به عنوان رییس جمهور ندارند و تا 15 سال آتی تنها 33 درصد روس ها یک زن را مناسب کسب جایگاه ریاست جمهوری می دانند.
"دمیتری پسکوف"سخنگوی پوتین امروز (جمعه) گزارش روزنامه ودوموستی را تکذیب کرده و اعلام کرده کرملین هیچ لیستی از نامزدهای زن یا مرد به عنوان رقبای تزیینی پوتین در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، تهیه نکرده است.

ایرینا ولینتز

منبع/عصرایران

 




Copy Right 2013 Artmis.ORG