1403/01/31 00:48


170034
تاریخ انتشار: 1396/07/01 01:13
در مرکز شهر قم اتفاق افتاد
رضا سیار - فرماندار قم - تأکید کرد: علت این حادثه نشت گاز و رعایت نکردن نکات ایمنی بوده است و به هیچ عنوان موضوع امنیتی نیست

عصرجهان-به‌دنبال انفجار مهیبی که روز پنجشنبه در یک میهمان پذیر واقع درحوالی حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم رخ داد، ساختمان دو طبقه ویران شد و 20 نفر در ویرانی بنا زیر آوار ماندند. از این عده 15 نفر مجروح شدند و امدادگران اجساد پنج نفر را هم از زیر خرابه‌ها بیرون آوردند.به گفته معاون اداره کل میراث فرهنگی استان قم، این حادثه دلخراش حوالی ظهر پنجشنبه در «خانه مسافر آفتاب» واقع در کوچه آبشار روبه روی صحن جواد الائمه حرم حضرت معصومه(س) اتفاق افتاد که علت آن انفجار کپسول گاز به علت سهل‌انگاری یکی از مسافران ساکن میهمانخانه بود.وی گفت: این خانه مسافر با درجه کیفی 2 دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری قم بود و براساس گزارش آتش‌نشانی، تنها سهل‌انگاری یکی از مسافران باعث وقوع این حادثه دلخراش شده است.وی یادآور شد: پیش از این نیز در قم شاهد وقوع حادثه‌ای مشابه بوده‌ایم که باز گذاشتن شیر گاز در یک واحد اقامتی توسط یکی از مسافران باعث وقوع انفجار شده بود. بنابراین به همه مسافران، زائران و گردشگرن توصیه می‌شود هنگام اقامت در واحدهای اقامتی موارد ایمنی را هنگام استفاده از وسایل برقی و گازی رعایت کنند. مسافران در صورت بروز هرگونه مشکل در وسایل برقی و گازی هتل خودسرانه نسبت به تعمیر و رفع عیب وسایل اقدام نکنند بلکه فقط موضوع را با مدیریت و کارکنان هتل در میان بگذارند.کریمی -سخنگوی آتشنشانی قم- نیز اعلام کرد: ترکیدگی کپسول گاز، موجب تخریب ساختمان مسکونی شد.سرپرست اورژانس کشور نیز تأیید کرد: در جریان انفجار گاز در این میهمانپذیر 5 نفر کشته شده‌اند.
بازداشت مسئول و صاحب مسافرخانه/ دادستان عمومی و انقلاب قم نیز اعلام کرد: پرونده قضایی برای بررسی حادثه انفجار مذکور تنظیم شده و مسئول و صاحب مسافرخانه برای تحقیقات و بررسی پرونده بازداشت شده‌اند.مهدی کاهه گفت: موضوع و علت حادثه در دست بررسی و تحقیق است و براساس گزارش‌های مقدماتی، علت حادثه انفجار کپسول گاز بوده است.
اتاق‌های خالی هتل‌ها و فعالیت مسافرخانه‌های بدون مجوز/ دبیر جامعه هتلداران قم هم با ابراز نگرانی از شرایط این خانه مسافرها گفت: یکی از نگرانی‌های ما شرایط نابسامان این اماکن است. جامعه هتلداران قم از خالی بودن اتاق هایشان گله مندند و بارها خواستار برخورد مسئولان میراث فرهنگی با پدیده خسارت بار فعالیت «خانه مسافر» شده‌اند.
حادثه امنیتی نیست/ همچنین رضا سیار - فرماندار قم -  تأکید کرد: علت این حادثه نشت گاز و رعایت نکردن نکات ایمنی بوده است و به هیچ عنوان موضوع امنیتی نیست/ایران
 




Copy Right 2013 Artmis.ORG