1403/01/10 01:24


180434
تاریخ انتشار: 1396/07/25 16:19
واژه‌ها شرمسار در برابر جنایت رخ‌داده؛
به گفته همسایگان این خانواده، آن‌ها بعد از شنیدن فریادهای اهورا به در خانه می‌روند و با زدن زنگ درصدد اطلاع از فریادهای دلخراش کودک برمی‌آیند اما پدرخوانده اهورا در را به روی کسی باز نمی کند. کمی بعد آن‌ها با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و ماموران با شکستن در وارد خانه شده و کودک غرق در خون به بیمارستان منتقل می‌شود.

روز یکشنبه ۲۳ مهرماه حاضران در شعبه ۱۰۶ جزایی رشت با ارجاع پرونده‌ای تکان‌دهنده روبه‌رو شدند. شرح کوتاه ماجرا این بود:« ناپدری جوان به کودکی ۳ ساله تجاوز کرده است»

به گزارش عصرجهان به نقل از گیل نگاه، بعد از انتقال کودک خردسال با خونریزی از ناحیه، دهان، بینی، مقعد و … به یکی از بیمارستان‌های رشت، موضوع به‌عنوان کودک‌آزاری به شعبه ۱۰۶ جزایی رشت ابلاغ می‌شود. کمی بعد خبر می‌رسد که کودک زجردیده توان مقاومت در برابر آسیب‌های جسمی وارده را نداشته و جانش را ازدست‌داده است.

تجاوز ناپدری به پسر 3 ساله در رشت /بازداشت مادر و ناپدری (+عکس)

بعد از احضار مادر کودک به دادگاه او اعلام می‌کند که از همسر دومش که باعث مرگ کودکش شده شکایتی ندارد! اما به دلیل مرگ کودک، قاضی، پدر اهورا و ناپدری‌اش را احضار کرد و سپس برای بررسی‌های بیشتر برای مادر و ناپدری حکم جلب به جرم قتل عمد و زندان صادر کرد.

به دلیل آن‌که موضوع پرونده از کودک‌آزاری به قتل تغییر کرد شعبه ۱۰۶ جزایی رشت ماجرا را به دادسرا ارجاع داد تا این ماجرای غم‌انگیز دریکی از شعبات این دادسرا بررسی و سپس موضوع به دادگاه کیفری استان ارجاع شود.

تجاوز ناپدری به پسر 3 ساله در رشت /بازداشت مادر و ناپدری (+عکس)

تماس گیل نگاه برای کسب اطلاعات بیشتر از جزییات ماجرا از سوی اداره کل بهزیستی گیلان حاکی از عدم اطلاع این ارگان از وقوع چنین فاجعه‌ای در رشت بود؛ که یکی از دلایلش می‌تواند درگذشت اهورا باشد که ماجرا را به دادگاه کشاند.

همچنین تماس گیل نگاه با منابع مطلع در دادگستری هم ضمن تایید کلیات قتل این کودک، تشریح جزئیات ماجرا را به فردا سه‌شنبه ۲۵ مهرماه موکول کردند.

براساس اطلاعات غیر رسمی رسیده به گیل نگاه مادر اهورا سال گذشته از همسرش جدا شد و با مرد دیگری که باعث قتل اهورا شد ازدواج کرد و زندگی آن‌ها زیر یک سقف دریکی از کوچه های خیابان لاکانی رشت آغاز شد. همچنین اخبار تایید نشده از درگیر بودن قاتل اهورا با مواد مخدر حکایت دارد. در روز حادثه که ۲۲ مهرماه اعلام‌شده، کودک با ناپدری در خانه تنها بود که از سوی او مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرد.

به گفته همسایگان این خانواده، آن‌ها بعد از شنیدن فریادهای اهورا به در خانه می‌روند و با زدن زنگ درصدد اطلاع از فریادهای دلخراش کودک برمی‌آیند اما پدرخوانده اهورا در را به روی کسی باز نمی کند. کمی بعد آن‌ها با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و ماموران با شکستن در وارد خانه شده و کودک غرق در خون به بیمارستان منتقل می‌شود.

تجاوز ناپدری به پسر 3 ساله در رشت /بازداشت مادر و ناپدری (+عکس)

رییس کل دادگستری گیلان ضمن تایید آزار جنسی و ضرب و جرح اهورا، ضربه مغزی علت اصلی مرگ این کودک ۳ ساله است

احمد سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری گیلان از وقوع یک فقره کودک آزاری منجر به قتل خبر داد و گفت: ناپدری یک پسربچه حدوداً ۳ ساله پس از آزار و اذیت جسمی این کودک، سر طفل را به دیوار می‎کوبد که در اثر این اقدام کودک فوت می کند. (گزارش اختصاصی گیل نگاه را از این اتفاق اینجا بخوانید)

به گزارش میزان، سیاوش‎پور خاطرنشان کرد: ناپدری طفل در بازجویی اظهار داشته که هیچگونه سابقه و مشکل روانی نداشته و در زمان اقدام به این عمل مجرمانه مواد مخدری نیز مصرف نکرده است اما به منظور بررسی دقیق این ادعا پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شد.
رئیس کل دادگستری گیلان در پایان گفت: پرونده در بازپرسی در مرحله تحقیقات مقدماتی است و جسد طفل به منظور بررسی به پزشکی قانونی ارسال شده است؛ همچنین وضعیت روانی متهم نیز توسط کادر روانپزشکی در پزشکی قانونی بررسی خواهد شد.

رضا جعفری معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان تشریح کرد؛

بهزیستی گیلان کودک آزاری اهورا را به دادسرای عمومی رشت اعلام کرد/ اهورا به علت خونریزی مغزی و آسیب به ریه در کما بود/متهم پرونده اهورا از ازدواج قبلی خود دختری ۲/۵ ساله دارد

به دنبال  انتشار گزارش یک کودک آزاری در رشت که با مرگ دردناک اهورای ۲/۵ ساله همراه شد رضا جعفری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گیلان در گفت وگو با گیل نگاه توضیح داد که این ارگان حمایتی از ابتدا در روند ماجرا قرار داشت و گزارش وقوع کودآزاری را به دستگاه قضایی اعلام کرد.

جعفری در این ارتباط گفت: طی گزارش واصله به خط ۱۲۳ مبنی بر یک مورد کودک آزاری در تاریخ ۲۲ مهرماه توسط انتظامات بیمارستان پورسینا، در خصوص کودک اهورا قاسمی، ۲/۵ ساله، که به علت ضربه مغزی در کما بود، تیم اورژانس بهزیستی به این بیمارستان اعزام شد.

خونریزی مغزی و آسیب شدید به ریه کودک

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گیلان افزود: طی مصاحبه ای که با پزشک بخش ترومای بیمارستان پورسینا انجام گرفت ایشان بیان داشتند که بعلت ضربه شدید مغزی، کودک دچار خونریزی مغزی شده؛ همچنین طی عکسبرداری که از بدن کودک انجام گرفت محرز شد که ریه کودک به علت نامعلومی به شدت آسیب دیده است.

جعفری افزود: طی مصاحبه ای که با مادر کودک هم انجام گرفت او هم اظهار داشت زمان وقوع حادثه در منزل حضور نداشته است.

متهم کودک آزاری؛ اهورا موقع رفتن به سرویس بهداشتی تعادلش را از دست داد

این مقام بهزیستی استان سپس از گفت وگو با ناپدری اهورا خبر داد وگفت: این فرد هم در خصوص چرایی این اتفاق بیان داشت که کودک زمان رفتن به سرویس بهداشتی تعادل خود را از دست داده و محکم به زمین خورده و ضربه مغزی شده است.

متهم پرونده اهورا از ازدواج قبلی خود دختری ۲/۵ ساله دارد

جعفری با ذکر این نکته که ناپدری اهورا در خصوص ازدواج اول خود که منجر به طلاق شد هم به کارشناسان ما توضیح داد که از ازدواج قبلی خود یک دختر ۲/۵ ساله دارد که حضانتش با همسر اولش است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گیلان توضیح داد که متهم فعلی پرونده کودک آزاری اهورا، در پاسخ به سوال کارشناس اورژانس اجتماعی در خصوص جدایی از همسر اول خود بیان داشت که علت جدایی از همسراولش به دلیل اعتیاد زنش بود.

جعفری اضافه کرد که بعد از شنیدن این اظهارات کارشناس تیم اورژانس اجتماعی سریعا به بخش ترومای بیمارستان پورسینا مراجعه و در خصوص وقوع تعرض جنسی از پزشک بیمارستان خواستار  معاینه و آزمایشات مربوطه شد و در طی معاینه وقوع کودک آزاری جنسی تایید شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گیلان با ابراز تاسف از وقوع کودک آزاری افزود: متاسفانه بدلیل شدت و عمق آسیب، اهورا پس از ساعاتی که در کما بود فوت کرد و گزارش پرونده توسط کارشناس تیم اورژانس به حضور معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب رشت ارسال شد و ایشان گزارش مربوطه را به شعبه ۶ بازپرسی ارجاع؛ و توسط کارشناس، پرونده در اختیار شعبه ۶ بازپرسی قرار گرفت.

جعفری در پایان گفت: در ادامه پیگیری در راستای کسب اطلاع از سرانجام پرونده قضایی مورد کودک آزاری جسمی و جنسی در خصوص کودک ۲.۵ ساله اهورا قاسمی توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی ۱۲۳ رشت صورت می پذیرد.




Copy Right 2013 Artmis.ORG