1403/01/10 11:00


180513
تاریخ انتشار: 1396/08/03 20:28
محمود نظری رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت: هدف از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی ساختن نیروهای خلاق برای آینده کشور است و افراد منتخب در شورای دانش آموزی می توانند حرف ها را به مدیر و مسئولین منتقل و به عنوان نماینده دانش آموزان پیگیر خواسته های معقول و به حق آنها باشند.

عصر جهان-جلسه انتخابات شورای دانش آموزی با حضور رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت، مسئولین، اولیائ و مربیان و دانش اموزان در مدرسه فرزانگان این شهر برگزار شد.
محمود نظری در این مراسم با اشاره به آیه « و امرهم شورا بینهم » اظهار داشت: ما مسلمانان به قرآن به عنوان کتاب آسمانی و معجزه پیامبر اکرم «ص» اعتقاد داشته و آن را به عنوان چراغ راه و تابلوی راهنمای زندگی خود می دانیم.
وی افزود: خداوند در قرآن به موضوع مشورت در امور تأکید فرموده اند و بر همین اساس ما باید در امور مختلف با یکدیگر مشورت کنیم زیرا بدون شک تضارب آرا، هم اندیشی و همفکری می تواند ما را به هدف خود نزدیک نماید.
نظری با اشاره به انتخابات شورای دانش آموزی ابراز داشت: در این روز انتخابات شورای دانش آموزی در سراسر کشور برگزار می شود که در شهرستان باشت نیز به صورت نمادین و همزمان با سایر مدارس این شهرستان این مراسم در مدرسه فرزانگان برگزار می شود.
این مسئول فرهنگی در شهرستان باشت هدف از حضور دانش آموزان در مدرسه را تنها درس خواندن و کسب نمره ندانست و گفت: هدف از تحصیل دانش آموزان پرورش روح و جسم و قرار گرفتن در مسیر کمال است که این وظیفه بر عهده نهاد اموزش و پرورش است.
نظری تربیت را شامل علوم مختلف، تربیت، اخلاق و سیره پیامبران و امامان دانست و افزود: این مباحت می بایست در مدرسه آموزش داده شود زیرا در صورت عدم یادگیری، شخص بعد از فراغت از تحصیل و بدلیل عدم آشنایی با مسائل اجتماعی و معرفتی به فردی گوشه گیر تبدیل خواهد شد.
وی خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: ما و خانواده ها آموزش و تربیت اجتماعی شما را برعهده داریم و باید در این امر مهم تلاش خود را انجام دهیم زیرا عدم تربیت صحیح ممکن است مانع از انجام مسئولیت شما در آینده شود.
نظری آموزش مطلوب با برنامه های چند بعدی و فارغ از چارچوب درس و آموزش های کلیشه ای را از برنامه های مفید در جهت کمال فکری و شخصیتی دانش آموزان بیان کرد.
وی انتخابات دانش آموزی را امری مهم توصیف و ابراز امیدواری کرد که دانش آموزان با فکر و مشورت در انتخابات شورای دانش آموزی شرکت کنند.
نظری بیان کرد: افراد منتخب در شورای دانش آموزی می توانند حرف ها را به مدیر و مسئولین منتقل و به عنوان نماینده دانش آموزان پیگیر خواسته های معقول و به حق آنها باشند.
وی نقدپذیری و تحلیل گری را از خصوصیات دانش آموز پرورش یافته عنوان کرد و افزود: دانش آموز پرورش یافته مطالب را شنیده، آنها را تجزیه و تحلیل و در صورت وجود اشکال با رعایت احترام نقد می کند.
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت با بیان اینکه ممکن است معلمان در برخی مسائل از اطلاعات کافی برخوردارنباشند، افزود: انتقاد سازنده و با رعایت جایگاه و شأن معلم و دانش آموزی می تواند به رسیدن به اهداف آموزشی کمک نماید.
نظری انتخابات شورای دانش آموزی را مقدمه ای برای پرورش نیروهای فعال برای آینده دانست و گفت: افرادی که به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی حضور دارند نیز زمانی در همین مدارس به تحصیل علم پرداخته اند و این مسیر را طی کرده اند.
وی دانش اموزان را به توکل و امید به خدا در کارها توصیه کرد و گفت: اگر در راه خدا گام بردارید بدون شک مشکلات شما حل خواهد شد.
نظری همچنین از کاندیداهای شورای دانش اموزی خواست که با مطالعه اساسنامه با وظایف خود آشنا شوند.
گفتنی است رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت در این مراسم ضمن قدردانی از پرسنل مدرسه فرزانگان در هماهنگی برای برگزاری این مراسم از زحمات خانم آذر بخت مدیر سابق و فرهنگی بازنشسته این مجموعه قدردانی و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک در مراسمی از این بانوی فرهیخته تجلیل بعمل  آید.
خبرنگار/پوران پور




Copy Right 2013 Artmis.ORG