1403/01/09 20:47


180676
تاریخ انتشار: 1396/08/18 14:02
.

سمیر جعجع با تاکید بر اینکه استعفای حریری زاییده شرایط امروز نیست، عنوان داشت، در صورت عقب‌نشینی حزب الله از اقدامات کنونی‌اش حریری از تصمیم استعفایش برمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، سمیر جعجع، رهبر حزب القوات البنانیه تاکید کرد: بحرانی که لبنان در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند حاصل امروز نیست بلکه از زمان‌های گذشته شروع شده است.

وی که یکی از چهره‌های برجسته گروه ۱۴ مارس بوده و به مواضعش علیه حزب الله لبنان معروف است در مصاحبه با شبکه ام ‌تی وی این کشور عنوان داشت: من از استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان تعجب نکردم. برخی طوری به این مساله نگاه می‌کنند که انگار زاییده امروز است اما این اقدام نتیجه انباشه شدن اقدامات خلاف قانون گروه ۸ مارس و حزب الله لبنان است! من احساس می‌کردم که این اتفاق بیفتد فقط زمانش را نمی‌دانستم.

جعجع تاکید کرد: عربستان اعلام کرد که پذیرفته تا اوضاع در لبنان را حل و فصل کند اما نمی‌توان پذیرفت که لبنان در محور ایران یا در هیچ محور دیگری حضور داشته باشد. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این مساله به پست ریاست جمهوری کشانده نشود. حریری در حال حاضر استعفا داده و این استعفا به صورت علنی اعلام شده اما من معتقدم که وی در صورت عقب‌نشینی حزب الله از اقداماتش و درگیری‌های منطقه‌ای براساس توافقنامه طائف از این استعفا بازمی‌گردد.

جعجع درخصوص تحولات منطقه و بحران سوریه عنوان داشت: درگیری‌ها در منطقه به بالاترین حد خود رسیده است و آیا درست است که لبنان را درگیر بحران‌های منطقه‌ای بکنیم. حزب الله با یکی از محورهای منطقه‌ای می‌جنگد و هرکس می‌خواهد با حزب الله بجنگد قصد دارد از طریق لبنان با این گروه بجنگد. اوضاع در منطقه بسیار سخت است و درگیری‌های بزرگتر در سوریه بعد از پایان یافتن مشکل داعش میان محور آمریکا و محور روسیه از سوی دیگر آغاز خواهد شد. ما خواهان دور نگه داشتن لبنان از درگیری‌های منطقه‌ای هستیم. میشل عون، ‌رئیس‌جمهور لبنان روابط برجسته‌ای با حزب الله دارد و باید با این گروه درخصوص نتیجه درگیری‌ها در سوریه و مداخله در دیگر کشورها گفت‌وگو کند.

منبع: ایسنا

 

 

 




Copy Right 2013 Artmis.ORG