1403/01/09 19:57


180687
تاریخ انتشار: 1396/08/19 10:37
این شرکت در ماه می امسال کار ساخت یک مرکز تولید بویینگ 737 را در شهر جوشان در شرق چین آغاز کرد و انتظار می رود یک مرکز تحویل نیز احداث کند

در جریان دیدار هیات های تجاری چین و آمریکا در پکن، طرفین امروز جمعه توافق نامه هایی را امضا کردند که براساس آن چین از شرکت هواپیمایی بویینگ 300 فروند هواپیما به ارزش 37 میلیارد دلار خریداری می کند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پکن ، این هواپیماها از مدل های 737، 777 و 787 بویینگ است و چین می گوید به دلیل توسعه بازار پروازی این کشور به هواپیماهای بیشتری در دهه های آینده نیاز دارد.

سازمان هواپیمایی چین خاطرنشان کرده است که شرکت ها و خطوط هوایی این کشور در نقاط مختلف برای سهولت در پروازهای خود به چنین هواپیماهایی نیاز دارند.

بویینگ نیز در گزارشی این خرید را مورد تایید کرده و آورده است این شرکت آمریکایی با چین از دیرباز همکاری نزدیکی داشته است و بازار بزرگ چین برایش اهمیت زیادی دارد.

این شرکت در ماه می امسال کار ساخت یک مرکز تولید بویینگ 737 را در شهر جوشان در شرق چین آغاز کرد و انتظار می رود یک مرکز تحویل نیز احداث کند.

بویینگ پیش بینی می کند که چین برای 20 سال آینده به هفت هزار و 240 فروند هواپیما نیاز دارد که ارزش آنها معادل یکهزار و 100 میلیارد دلار است.

شرکت های چینی و آمریکایی روز پنجشنبه و همزمان با دومین روز از سفر' دونالد ترامپ ' رئیس جمهوری آمریکا به چین نیز 19 قرارداد تجاری و سرمایه گذاری به ارزش 250 میلیارد دلار امضا کردند. 

این قراردادها در حوزه های انرژی، مواد غذایی، حمل و نقل و خرید تجهیزات امنیتی از جمله بالگرد است. 

از جمله این قراردادها می توان به قرارداد خرید لاستیک توسط شرکت دوچرخه های عمومی 'موبایک' از 'DowDuPont' آمریکا، خرید گوشت توسط شرکت تجارت الکترونیک JD از ایالت مونتانا، قرارداد خرید سویا از آمریکا و خرید هلی کوپتر توسط 'Reignwood star' پکن از 'Bell' امریکا اشاره کرد. 

چین قول داده است که با امضای قراردادهای تجاری بیشتر با آمریکا و تمرکز بر سرمایه گذاری، بخشی از کسری تجاری آمریکا را در برابر پکن که به 347 میلیارد دلار رسیده است، کاهش دهد. 

وزارت بازرگانی چین هم در بیانیه ای آورده است که دو کشور باید با تمرکز بر بخش هایی که اشتراکات زیادی در آنها دارند و با باز کردن مسیر صادرات فن آوری های پیشرفته آمریکا به چین، منازعات تجاری را حل و فصل کنند. 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به منظور دیداری سه روزه از چین، روز چهارشنبه وارد پکن شد. 

ترامپ قبل از چین، به ژاپن و کره جنوبی هم سفر کرده بود




Copy Right 2013 Artmis.ORG