1403/02/06 19:51


180726
تاریخ انتشار: 1396/08/21 00:24
در مراسم باشکوهی که برای گرامیداشت سیزدهمین سالگرد درگذشت یاسر عرفات برگزار شد رئیس تشکیلات خودگران فلسطین بر پیمان اتحاد فتح و حماس و تشکیل دولت مشترک تاکید ورزید.محمود عباس، رئیس دولت فلسطین طی پیام تصویری گفت: "از توافق میان فتح و حماس حمایت کرده و به راه خود ادامه می دهیم".

ادامه سخنان رئیس دولت فلسطین به شرح زیر است؛
«از توافق میان فتح و حماس حمایت کرده و به راه خود ادامه می دهیم. از تلاش های مردم مصر برای انجام توافق میان این دو گروه فلسطینی قدردانی می کنیم. تا رسیدن به یک حاکمیت واحد و غیر وابسته، حاکمیت یک قانون و به یک ارتش واحد و قدرتمند به راه وفاق ملی ادامه می دهیم. هیچ کس نمی تواند به اندازه ما به فکر مردم غزه باشد. نه دولت جداگانه در غزه و نه دولتی بدون غزه وجود دارد.


عرفات خواستار تشکیل دولت فلسطین مستقل، آزاد و غیر وابسته بود و ما نیز راه او را ادامه خواهیم داد. پس از تشکیل دولت اسرائیل که فلسطینیان از آن به عنوان روز نکبت یاد می کنند، اخراج فلسطینی ها از سرزمین خود آغاز شد. مردم فلسطین هنوز در پی به دست آوردن حق خود که همانا دولت مستقل و آزاد است، پایبند هستند. فلسطینی‌ها هویت ملی خود را حفظ کردند و با این هویت در پی اهداف خود هستند.»
- به تفرقه‌ سیاسی باز نمی گردیم
أحمد حلس، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز در این مراسم با پراهمیت خواندن توافق میان جنبش فتح و حماس، گفت: "دولت وفاق ملی آخرین انتخاب ما است و به تفرقه های سیاسی باز نخواهیم گشت".
از سوی دیگر طالب ولید العواد، عضو دفتر سیاسی حزب مردم فلسطین نیز گفت که باید دست‌های پشت پرده در مرگ یاسر عرفات، مشخص شوند.
وی در ادامه با تاکید بر ادامه کار و اقدامات مشترک در چارچوپ توافق صورت گرفته، گفت که تحولات اخیر در منطقه می تواند آغازی برای ایجاد مانع در اقدامات مشترک و توافق باشد.




Copy Right 2013 Artmis.ORG