1403/01/30 22:56


180736
تاریخ انتشار: 1396/08/21 00:54
توافق روحانی و لاریجانی برای ایجاد تغییرات اساسی در ساختار دولت/
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: ما در کمیسیون اقتصادی این تغییرات را مورد بررسی قرار خواهیم داد و کمیسیون باید تا قبل از بررسی بودجه این موضوع به صحن علنی برای تصویب ارائه شود.

به گزارش سایت خبری عصر جهان، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه ها، با اشاره به نشست امروز سران قوای سه‌گانه در قوه قضاییه گفت: در این جلسه علی لاریجانی و حسن روحانی رؤسای قوای مقننه و مجریه به بحث و بررسی پیرامون ایجاد تغییرات در ساختار دولت پرداختند و به توافقات ضمنی در این‌باره رسیدند.


وی افزود: براساس این توافق وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و امور راهداری تقسیم می‌شود و سازمان شهرداری‌ها از وزارت کشور به وزارت مسکن منتقل خواهد شد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارداشت: همچنین براساس این توافق بنا شد تا امور مربوط به برق از وزارت نیرو جدا و به وزارت نفت ملحق شود و نام وزارت نفت به وزارت انرژی تغییر کند.
عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین توافق شد تا وزارتخانه‌ای ایجاد شود که تنها به امورات مربوط به روستاهای کشور رسیدگی کند و حوزه عملکردش به این بخش معطوف باشد.
وی افزود: علاوه بر این، سازمان محیط زیست و همچنین منابع طبیعی و بخش آب آب‌وفاضلاب شهری و روستایی و آب‌منطقه‌ای یک وزارتخانه دیگری را تشکیل دهند.
وی افزود: دیگر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه توسعه صادرات و بازرگانی تقسیم شود و در مورد وزارت ورزش و جوانان نیز حوزه جوانان از ورزش منفک و در قالب سازمان ملی جوانان به کار خود ادامه دهد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: ما در کمیسیون اقتصادی این تغییرات را مورد بررسی قرار خواهیم داد و کمیسیون باید تا قبل از بررسی بودجه این موضوع به صحن علنی برای تصویب ارائه شود/فارس




Copy Right 2013 Artmis.ORG