1403/01/10 09:12


180751
تاریخ انتشار: 1396/08/22 01:41
زلزله‌ وسیعی که برخی استان‌های کشور را لرزانده تاکنون دو نفر کشته و 138 نفر مصدوم در پی داشته است.

به گزارش عصر جهان به نقل از  ایلنا، شامگاه امشب استان‌های خراسان‌رضوی، تهران، کرمانشاه، فارس، لرستان، همدان، ایلام، زنجان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، قزوین، خوزستان، اصفهان، بوشهر و اردبیل لرزیدند. 

براساس این گزارش و بنا به اخبار دریافتی، شدیدترین کانون این زلزله در استان‌های کرمانشاه و ایلام بوده است.

تاکنون 138 نفر مصدوم شدند که 7 نفر در سردشت، قصر شیرین 59، سنندج 23 نفر، کرمانشاه 5 نفر، شوش یک نفر، ایلام 42 و خرم آباد یک نفر بودند. 

دستور شخص رییس‌جمهور برای پیگیری ابعاد زلزله

رییس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور از آمار بالای مجروحان زلزله در قصر شیرین خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از دستور شخص رییس‌جمهور برای پیگیری ابعاد زلزله در کشور به در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: وزیر کشور نیز دستور ویژه‌ای برای پیگیری ابعاد زلزله به مدیریت بحران داده است. در حال حاضر شورای مدیریت بحران در استان کرمانشاه تشکیل شده و استان‌های همجوار نیز برای ارائه خدمات درمانی و امدادرسانی در حالت آماده‌باش هستند.

نجار متذکر شد: در ارتباطی که با فرماندار قصر شیرین داشتم، وی گفت تعداد مجروحان قابل توجه اعلام شده و احتمال اینکه تعدادی زیر آوار باشند، وجود دارد. در حال حاضر از تعداد تلفات و مجروحان احتمالی سایر استان‌ها اطلاعی نداریم اما در حال پیگیری هستیم. رییس سازمان مدیریت بحران با اعلام اینکه کشور آماده امدادرسانی است، تاکید کرد: مردم خونسردی خود را حفظ کنند.

 تیم‌های هلال‌احمر در حالت آماده‌باش

مردم نگران نباشند/ تیم‌های هلال‌احمر در حالت آماده‌باش

به گزارش ایلنا، مرتضی سلیمی معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تیم‌های هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند. او ادامه داد: مردم نگران نباشند. به علت عمق کم زمین‌لرزه این زلزله در سایر استان‌ها احساس شده است.

قطع برق قصرشیرین میزان خسارات را غیرقابل تشخیص کرده است

فرماندار قصر شیرین درباره تعداد مجروحان و کشته‌های حادثه زلزله بیان داشت: تا این لحظه 25 نفر مجروح و 2 نفر کشته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرامرز اکبری درباره زلزله غرب ایران و وضعیت قصر شیرین بیان داشت: زلزله‌ای که دو ساعت پیش اتفاق افتاده تعدادی از شهرهای استان از جمله قصر شیرین و سرپل‌ذهاب را با خساراتی مواجه کرده است. در این نقاط برق قطع است و به همین خاطر میزان خسارات قابل تشخیص نیست.

فرماندار قصر شیرین در ادامه گفت: در دقایق اولیه حادثه همراه با تعدادی از اعضای ستاد بحران استان به مراکز درمانی مراجعه و به مداوای مجروحین کمک کرده‌ایم.

اکبری درباره تعداد مجروحان و کشته‌ها نیز بیان داشت: تا این لحظه 25 نفر مجروح و 6 نفر نیز کشته شده اند.

دستور وزیر کشور براى رسیدگى فورى به زلزله‌زدگان

دستور وزیر کشور به استاندار کرمانشاه براى رسیدگى فورى به مصدومان و زلزله‌زدگان

وزیر کشور دقایقى پیش در تماس تلفنى با استاندار کرمانشاه بر ضرورت بسیج همه امکانات و رسیدگی فوری به مصدومان و زلزله زدگان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانى‌فضلى در این تماس تلفنى گزارشی از آخرین وضعیت رسیدگی به مصدومان و میزان خسارات وارده به مناطق زلزله زده را دریافت کرد و از تمام نیروهای امدادی خواست با فوریت نسبت به بستری و مداوای حادثه دیدگان اقدام و همه مساعی خود را برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان بکار گیرند.

مصدومیت 35 نفر در زلزله

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی خالدی اعلام کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتری در ثلاث بابا جانی کرمانشاه گزارش شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: تعداد 35 نفر در این زلزله مصدوم شدند. از این مصدومان 7 نفر از شهرستان سردشت، 20 نفر در سنندج، یک نفر در شوش و 7نفر در شهرستان ایلام بودند. بیمارستان شهدای سرپل ذهاب نیز در این زمین لرزه آسیب دیده است.

اعزام تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به همدان، کردستان و اراک

سرپرست اورژانس کشور گفت: 14 نفر مصدوم تاکنون در ارومیه اعلام شده؛ 2 مصدوم در سنندج؛ 10 مصدوم در شوش؛ یک مصدوم در ایلام گزارش شده است.

سرپرست اورژانس کشور درباره جزییات حادثه زلزله در کشور گفت: تیم‌های ارزیاب در آماده‌باش و در حال اعزام به دانشگاه‌های همدان، کردستان و اراک هستند. تیم‌های پشتیبان از همدان و ایلام به کرمانشاه اعزام شده‌اند.

مرز مهران در حالت اضطراری

مرز مهران در حالت اضطراری قرار گرفت/ چادرهای هلال احمر آماده اسکان زوار

فرماندار شهرستان مهران تاکید کرد: پس از وقوع زمین لرزه در استان ایلام، مرز مهران در حالت اضطراری قرار گرفته است.

مراد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ایلام، درخصوص وضعیت شهرستان مهران گفت: پس از وقوع زمین لرزه در استان ایلام، مرز مهران در حالت اضطراری قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه هلال احمر در مرز مهران در حال چادر زدن برای زوار است، اظهار داشت: متاسفانه در پی وقع این زلزله تعدادی از ساکنان شهر مهران دچار مصدومیت شهر شده‌اند. 

فرماندار شهرستان مهران افزود: این زلزله به تعدادی از منازل شهر مهران نیز آسیب‌هایی وارده کرده است. ناصری عمق زلزله شهرستان مهران را 3.6 دهم ریشتر اعلام کرد.

اعزام تیم‌های ارزیاب هلال‌‌احمر به قصر شیرین

اعزام تیم‌های ارزیاب هلال‌‌احمر به قصر شیرین

معاون عملیات هلال احمر گفت: عازم کرمانشاه هستیم تا بتوانیم گزارش‌های کامل‌تری را ارائه کنیم.شاهین فتحی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال‌احمر به مناطق استان کرمانشاه ازجمله شهرهای قصرشیرین اعزام شدند. تعدادی از شهرهای کرمانشاه درگیر این حادثه بودند و گزارش‌های اولیه حاکی از این است که برق تمام روستاهای اطراف قصر شیرین و کرمانشاه قطع و سیستم های مخابراتی دچار مشکل شده و برخی از روستاها خسارت دیدند.

تعطیلی مدارس کرمانشاه

در اثر وقوع زلزله مدارس کرمانشاه فردا تعطیل است اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: به‌دلیل خطرات احتمالی وقوع زلزله، فردا دوشنبه مورخ 22 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان در گروه صبح و ظهر تعطیل است.

اطلاعیه آموزش و پرورش در پی وقوع زلزله

آموزش و پرورش در پی وقوع زلزله اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، در پی وقوع زلزله در استان‌های غربی کشور و احتمال ایجاد خسارت در ساختمان مدارس، مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس خصوصا استان‌های ایلام، کرمانشاه و لرستان حتما قبل از حضور دانش آموزان در مدرسه، نسبت به کنترل وضعیت بنای مدرسه اقدام نمایند و از عدم احتمال ریزش سقف و دیوار و ... اطمینان حاصل نمایند. بدیهی است مدارس خشتی و فرسوده در این میان از اولویت برخوردارند. بدون‌شک تعطیلی احتمالی مدارس در برخی استان‌ها نافی ضرورت این امر روزهای بعد از تعطیلی نخواهد بود.

مردم در خانه های خود نمانند

مدیرکل بحران استان ایلام از وقوع دو پس‌لرزه در ایلام خبر داد احمد کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وقوع زلزله در استان ایلام گفت: پس از زلزله اصلی که در استان رخ داد شاهد وقوع دو پس لرزه دیگر با شدت 4.3 و 3.2 ریشتری بودیم.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس پس از وقوع زلزله گفت: تمامی مدارس و مهدهای کودک فردا تعطیل هستند. همچنین کارکنان ادارات در صورتی که با تاخیر سرکار حاضر شوند، مدیریت با آنها همکاری کنند. وی در پایان به مردم توصیه کرد: امشب را در خانه‌های خود نمانند و چنانچه اتفاق خاصی رخ دهد به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

اعزام ۳۵ تیم به قصرشیرین و گیلانغرب

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: 35 تیم امدادی از استان کرمانشاه به شهرهای قصر شیرین و گیلانغرب اعزام شده اند. به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی سلیمی در رابطه با آخرین جزئیات امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده گفت: کانون زلزله حلبچه بود. این زلزله بین ۷.۶ تا ۷.۲ ثبت شده و امیداواریم بتوانیم در سریع‌ترین زمان امدادرسانی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ۳۵ تیم به قصر شیرین و گیلانغرب اعزام شده‌اند، اظهار داشت: همچنین قطع برق در روستاها و برخی مناطق قصرشیرین رخ داده است. تجهیزات ابتدا از کرمانشاه به مناطق حادثه‌دیده اعزام می‌شود و تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین زمان اسکان اضطراری و نجات را انجام دهیم. شهرهای کردستان، ایلام و همدان هم در حال حاضر در آماده‌باش هستند و در صورت نیاز از خدمات آنها استفاده می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه در ساعت ۶.۳۰ دقیقه صبح و با روشن شدن هوا، پنج فروند بالگرد به پرواز درمی‌آیند تا وضعیت منطقه را ارزیابی کنند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند و امشب را در مناطق امن سپری کنند. 

کرمانشاه بار دیگر لرزید

طبق اعلامیه اورژانس کشور کرمانشاه دقایقی پیش مجددا لرزید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این لرزش 4.1 ریشتر گزارش شده است. همچنین اتوبوس آمبولانس اراک هم راهی کرمانشاه شد.

تعداد مصدومان به 79 نفر رسید

سازمان اورژانس کشور اعلام کرد تاکنون 138 نفر مصدوم شدند که 7 نفر در سردشت، قصر شیرین 59، سنندج 23 نفر، کرمانشاه 5 نفر، شوش یک نفر، ایلام 42 و خرم آباد یکنفر بودند. در این زمین لرزه 2 نفر در قصر شیرین جان باختند. تاکنون 7 دستگاه اتوبوس آمبولانس از دانشگاه‌های همجوار به کرمانشاه اعزام شده است. هم‌چنین 20 دستگاه آمبولانس نیز اعزام شده و 10 فروند بالگرد در آماده باش است.

زلزله در آذربایجان‌غربی خسارت جانی و مالی نداشت

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: زلزله در آذربایجان‌غربی خسارت جانی و مالی نداشت.

به گزارش ایلنا، علیرضا رادفر گفت: در برخی نقاط قطعی برق را شاهد بودیم که با حضور به‌موقع اکیپ خدمات رسانی برق وصل شده است. در بعضی شهرهای جنوب استان به‌دلیل همجواری با مرکزیت زلزله ترک خوردگی‌هایی در منازل رخ داده است.

نیروهای امدادی استان مرکزی در حالت آماده باش

نیروهای امدادی استان مرکزی در حالت آماده باش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: زلزله در تمامی نقاط استان احساس شده است.

به گزارش ایلنا، فرخی افزود: با اطلاعی که از طریق فرمانداران دریافت شده تاکنون مشکل یا خسارت خاصی گزارش  نشده است.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها و نیروهای مرتبط استان درحال آماده‌باش کامل قرار دارند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی در پایان گفت: درحال حاضر نیز مرکز مدیریت بحران استانداری فعال و در حال رصد وضعیت کل استان هستیم.

امیدواریم راه روستاها بسته نشده باشد

امیدواریم راه روستاها بسته نشده باشد/ 138 نفر تا الان مصدوم شدند

سرپرست سازمان اورژانس کشور آخرین وضعیت زلزله در استان‌های غربی کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند درباره آخرین وضعیت زلزله گفت: در حال حاضر در مسیر به سمت قصر شیرین هستیم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آمار مصدومان گفت: 138 نفر در این زمین لرزه 138 نفر مصدوم شدند که به آمار آنها به تفکیک سردشت 7، سنندج 23، کرمانشاه 5 نفر، قصر شیرین 59، شوش یک نفر و خرم آباد هم یک نفر است.

او افزود: تاکنون 60 مجروح در بیمارستان قصر شیرین در حال دریافت خدمات درمانی هستند. امدادرسانی ادامه دارد و هماهنگی‌ها با نیروی زمینی ارتش نیز انجام شده است.

کولیوند ادامه داد: به تعداد کافی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: دسترسی به روستاها با توجه به بسته شدن مسیر کمی دشوار است و امیدواریم راه نیز باز شود تا آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌ها به روستاها نیز دسترسی داشته باشند. در قصر شیرین نقاطی از شهر و بیمارستان نیز آسیب دیده است.

آمادگی ۵ فروند بالگرد برای اعزام به مناطق زلزله‌زده

مرتضی سلیمی رییس سازمان از آمادگی ۵ فروند بالگرد برای اعزام به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: آغاز اسکان اضطراری در شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث بابجانی و قصر شیرین شروع شده است.

ثبت ۱۸ پس لرزه در منطقه

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تا ساعت ۰۰:۳۰ بامداد اعلام کرد: تاکنون ۱۸ پس لرزه (با احتساب زمین لرزه ۷.۳ ریشتری) این منطقه را لرزانده  است. بزرگترین پس لرزه ۴.۶ ریشتربوده است.

هیچ خسارت یا صدمه‌ای به فرودگاه اهواز وارد نشده است

روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که هیچ خسارت یا صدمه‌ای به فرودگاه اهواز وارد نشده است. به گزارش ایلنا، متن این اطلاعیه به این شرح است:  به دنبال وقوع زلزله؛ مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان به همراه مارشالر و سایر همکاران عملیاتی ساعت ٢٣:٥٠ از محیط فرودگاه و باند بازدید کردند و مشخص شد که هیچ خسارت یا صدمه‌ای به فرودگاه اهواز وارد نشده و الحمدالله مشکل خاصب در پروازها به وجود نیامده و پرواز اهواز به تهران شرکت کیش‌ایر ساعت ١٥ دقیقه بامداد در حال مسافرگیری بوده و پرواز ترکیش ایر از استانبول نیز در حال نزدیک شدن به اهواز است.

آخرین وضعیت تاسیسات‌گازی در پی وقوع زلزله‌های شدید

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در پی وقوع زلزله هایی شدید در استان های مختلف کشور آخرین وضعیت تاسیسات گازی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران درپی وقوع زلزله در استان‌های مختلف کشور درباره تاسیسات گازی این مناطق اظهار کرد: در ایلام و کرمانشاه مشکل خاصی در تاسیسات گازی این استان ها وجود ندارد. در مناطق دیگر هم مواردی اعلام نشده و جای نگرانی نیست. بوجارزاده افزود: همکاران شرکت ملی گاز در شهرهایی که لرزش داشته اند در آماده باش هستند.

ارسال 500 تخته پتو به مناطق زلزله

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از ارسال 500 تخته پتو از شهر سنندج به مناطق زلزله زده خبر داد. نجار رییس سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جزییات حادثه زلزله 7.3 ریشتری در حوالی مرز کرمانشاه گفت: مناطقی از غرب و مرکز کشور براثر این زلزله لرزیده‌اند. ارزیاب‌ها به منطقه اعزام شده‌اند.

 او ادامه داد: استان‌های همجوار هم از لحاظ درمانی هم کمک‌رسانی در حال آماده‌باش هستند و با توجه به اینکه از مناطق زلزله زده درخواست پتو شده بود از شهر سنندج نیز 500 تخته پتو به این مناطق ارسال شد.

 رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شورای هماهنگی ستاد بحران کشور به ریاست وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شده است. مردم در مناطق زلزله زده لطفا آرامش خود را حفظ کنند و اطلاعات لازم از مناطق زلزله از خبرگزاری‌ها و صدا و سیما دریافت کنند.

آسیبی در حادثه زمین‌لرزه در اراک گزارش نشده است

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در پی وقوع زمین لرزه در اراک اطلاعیه‌ای صادر کرد.  متن این اطلاعیه به این شرح است:  خوشبختانه هیچگونه آسیب و خسارت در این حادثه زمین‌لرزه گزارش نشده است، اما سازمان در آماده‌باش کامل به سر می‌برد. با توجه به وقوع پس‌لرزه‌های احتمالی با دستور رئیس سازمان تمامی خودروهای آتش‌نشانی از آشیانه خارج شده به حالت آماده جهت امدادرسانی می‌باشند. شدت زلزله در شهر اراک پایین بوده و هیچ گونه آسیبی به زیرساخت‌های شهری وارد نشده جای نگرانی وجود نداشته و شهروندان می‌توانند به دور از تشویش از تمامی امکانات شهری از جمله امدادرسانی بهرمند باشند.

ادارات کرمانشاه فردا تعطیل است

همه ادارات کرمانشاه فردا تعطیل است. همچنین دانشگاه های استان کرمانشاه نیز فردا دوشنبه در نوبت صبح و عصر تعطیل شدند.

احتمال جان باختن 6 نفر در زلزله استان‌های غرب کشور

سخنگوی اورژانس کشور درباره آخرین مصدومان قصر شیرین گفت: 60 نفر در قصر شیرین مصدوم شدند. مجتبی خالدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت و آمار مصدومان زمین لرزه استان‌های غرب کشور گفت: در حال حاضر فوت 6 نفر توسط پزشکان تایید نشده است. اما احتمال می‌ر‌ود فعلا 6 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده باشند.

او افزود: آمار مصدومان در حال افزایش است و فعلا نمی‌توان خبر دقیقی درباره این موضوع اعلام کرد. اما طبق آخرین خبر تاکنون 60 مجروح در بیمارستان قصر شیرین در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

آخرین وضعیت اپراتورهای تلفن همراه در مناطق زلزله‌زده

زلزله در کرمانشاه و ایلام و پس لرزه‌های متعدد در قصر شیرین و سرپل ذهاب شبکه ارتباطی این مناطق به دلیل حجم بالای ترافیک درخواستی برای تماس یا استفاده از بستر اینترنت همراه دچار اختلال شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، با توجه به زلزله رخ داده در کرمانشاه و ایلام و پس لرزه‌های متعدد در قصر شیرین و سرپل ذهاب شبکه ارتباطی این مناطق به دلیل حجم بالای ترافیک درخواستی برای تماس یا استفاده از بستر اینترنت همراه دچار اختلال شده است اما در پی این زلزله آسیبی به زیرساخت شبکه ارتباطی وارد نشده است و قطعی وجود ندارد.

بهنیا مدیرکل ICT کرمانشاه به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: هیچ‌گونه خسارتی زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی استان کرمانشاه ایجاد نشده اما برای مناطق  قصر شیرین و سرپل ذهاب نگران هستیم که مشکلات زیادی ایجاد شده باشد. به‌زودی با بررسی‌های کارشناسی میزان خسارات احتمالی منتشر می‌شود.

بر اساس اطلاعات ارسالی از سوی کارشناسان حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در استان کرمانشاه، وضعیت ارتباطی نسبت به مناطق قصر شیرین و سر پل ذهاب است اما  مشترکان همراه اول  به دلیل مشغول بودن بسیار زیاد شبکه نمی‌توانند پس از چند بار تلاش تماس حاصل کنند که با کاهش حجم ترافیکی در برخی از زمان‌ها این مکالمات وصل می‌شوند؛ این در حالی است که اپراتور ایرانسل تماس‌ها را یک در میان قبول می‌کند و مردم در حال استفاده از خدمات مکالمه رایگان یک ساعته ایرانسل هستند.

شنیده‌های غیر رسمی حاکی از مشکلات گسترده ارتباطی برای وصل شدن به شبکه  ارتباطی در مناطق قصر شیرین و سر پل ذهاب است که باعث نگرانی بیشتر مردم از بی‌خبری و عدم اطلاع رسانی سلامت خود به خانواده‌ها شده است.

یک کارشناس حوزه ارتباطات در استان ایلام در گفتگو با ایلنا با بیان این که مردم از مکالمات طولانی و غیر ضروری پرهیز کنند، گفت: حجم ترافیک شبکه در با توجه به حجم بالای مکالمات برای اطلاع رسانی وضعیت سلامت و ... بالارفته است که همین مسئله باعث شده تا تماس‌ها در وصل شدن و ارتباط با شبکه دچار اختلال و قطعی‌های کوتاه مدت باشند. هم اکنون به مردم توصیه می‌شود تا از مکالمات طولانی و غیر ضروری خودداری و از بسترهای دیگر اخبار را دنبال کنند تا بدین وسیله بار شبکه ارتباطی کشور در این مناطق کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: همانطور که وزیر ارتباطات خبر داد،  بستر زیر ساختی برای افزایش کانال‌های ارتباطی به منظور افزایش میزان قبول حجم مکالمات در اپراتورهای موبایل در حال انجام است. یک موضوع مهم تعداد بالای سیم کارت‌های همراه اول در استان است که باعث شده تا حجم ترافیکی شبکه همراه اول نسبت به ایرانسل در استان بشتر باشد،  باید امیدوار بود تا همراه اول کانال‌های ارتباطی را افزایش و خدمات رایگانی را برای مناطق زلزله زده ارائه دهد.

ساعت 1:30/  30 کشته و 200 مصدوم در استان کرمانشاه

30 کشته و 200 مصدوم در استان کرمانشاه/ احتمال افزایش آمار وجود دارد

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه احتمال افزایش آمار مصدومان و جان‌باختگان وجود دارد گفت: تاکنون 30 نفر در این استان کشته و 200 نفر مصدوم شده‌اند.

نیک‌کردار در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: تاکنون در این استان 30 نفر جان خود را از دست داده‌اند و حدود 200 نفر مصدوم شده‌اند. اما با توجه به اینکه حادثه بسیار عظیم بوده است احتمال افزایش آمار مصدومان و جان‌باختگان وجود دارد.

 او ادامه داد: راه‌های مسدود شده باز شدند و کار امداد رسانی آغاز شده و سه اردوگاه در شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و کلارک ایجادکرده‌ایم.

 معاون عمرانی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم به اطلاعیه‌های رسمی که از طرف ستاد بحران منتشر می‌شود توجه کنند چراکه بازار شایعات داغ است به طور مثال یکی از شبکه‌های خارجی اعلام کرده بود که بین ساعت 12 تا 2 نیمه شب زلزله دوباره در این منطقه خواهد آمد. البته پس لرزه‌ها به طور مداوم این منطقه را می‌لرزانند.

‌ نیک‌کردار گفت: مردم هوشیار باشند و در مکان‌های امن مستقر شوند و آرامش خود را حفظ کرده و در مسیر امداد رسانی نباشند.

 

گفتنى است، امشب ساعت ۲۱:۴۸ دقیقه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۷.٢ ریشتر حوالی ازگله استان کرمانشاه را لرزاند.

-این خبر تکمیل می‌شود...




Copy Right 2013 Artmis.ORG