1403/01/31 03:44


180883
تاریخ انتشار: 1396/09/02 00:24
جلسه ای با حضور بخشدار مرکزی و معاون راهنمایی و رانندگی شهرستان باشت با دستور کار یکی آشنایی هرچه بیشتر دهیاران با قوانین راهنمایی و رانندگی و تکریم و معارفه دهیاران سعادت آباد، تل مویزی و بیدک علیاء برگزار گردید

عصر جهان-جلسه ای با حضور مهرداد انبازپور بخشدار مرکزی و سروان الهی معاون راهنمایی و رانندگی شهرستان باشت با دعوت قبلی از رئیس شورای اسلامی بخش، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای تل مویزی و سعادت آباد در محل بخشداری مرکزی شهرستان باشت برگزار گردید.


در ابتدا جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید مزین گردید. باتوجه به اینکه جلسه با دو موضوع ؛ یکی آشنایی هرچه بیشتر دهیاران با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به دعوت راهنمایی و رانندگی شهرستان و دیگری تکریم و معارفه دهیاران سعادت آباد، تل مویزی و بیدک علیاء برگزار گردید مشروح نقطه نظرات به شرح ذیل آمده است.


 انبازپور – بخشدار مرکزی:
ضمن عرض سلام و خوشامدگویی به همه اعضاء حاضر در جلسه و تبریک حلول ماه ربیع الاول و آغاز هفته بسیج، درگذشت تعدادی از هموطنان در غرب کشور به علت وقوع زلزله را به بازماندگان و ملت شریف ایران و اعضاء حاضر در جلسه تسلیت و تعزیت نمودند. و از سفر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و سایر مسئولانی که به استانهای کرمانشاه و ایلام داشتند و با حضور خودشان باعث التیام  مردم این دو استان شدند تقدیر و تشکر ویژه نمودند . همچنین ایشان از مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی که در همان ساعات اولیه وارد عمل شدند و با ایثار و فداکاری التیام بخش مردم زلزله زده شدند و به عینه شعر سعدی(رحمت الله علیه) که؛ بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش زیک گوهرند عملیاتی نمودند تقدیر و تشکر نمودند. باتوجه به اینکه قانون شوراها وظایفی را برای شوراهای اسلامی مشخص نموده یکی از وظایف شوراها انتخاب فردی ذیصلاح بعنوان دهیار روستا به استناد بندم ماده 76 قانون مزبور می باشد که باتوجه به این قانون از مجموع 12 شورای اسلامی بخش مرکزی، 9 مورد از شوراهای اسلامی رای به ابقاء دهیاران قبلی دادند و شورای اسلامی روستاهای سعادت اباد و تل مویزی خواستار تعیین دهیار جدید شدند و روستای بیدک علیا که فاقد دهیار بود و دهیار جدید توسط شورای اسلامی بخش مرکزی معرفی گردیدند که براساس اصل 103 قانون اساسی و ماده 49 ایین نامه اجرایی تشکیلات شوراها و نحوه انتخاب دهیار پس از طی مراحل اداری و انجام استعلامات لازم از طریق مراجع ذیصلاح اقدام به صدور احکام دهیاران گردید.  و سپس اظهار داشتند دهیارانی که تکریم می شوند نباید ناراحت و دلخور باشند چرا که بار مسئولیت و امانت از دوش آنها برداشته می شود و دهیارانی هم که معارفه می شوند نباید خوشحال و مسرور باشند چرا که امانت و مسئولیت سنگینی به دوش انها گذاشته میشود و باید در برابر قانون و مردم پاسخگو باشند و این تغییر و تحولات یک امر طبیعی و در تمام سطوح مختلف دولتی می باشد و فقط مختص دهیاران نیست و بقول معروف: آنچه دیدی برقرار خود نماند/ آنچه بینی هم نماند برقرار.
و درادامه به دهیاران جدید این فراز از بیانات مقام معظم رهبری را که فرمودند: خدای متعال را همواره ناظر و حاضر کار خود بدانید و خدمتی را که مردم به دوش شما نهاده اند به عبادتی بزرگ و موجب تقرب به خداوند مبدل نمایید، توصیه نمودند. همچنین ایشان از زحمات دهیاران سابق با اهداء لوح یادبود و تجلیل از این عزیزان تقدیر و تشکر نمودند. اقای رستمی دهیار سابق روستای سعادت آباد طی اقدامی خیرخواهانه هدیه دریافتی خود را به زلزله زدگان استان کرمانشاه اهداء نمودند.


سروان الهی – معاون محترم راهنمایی و رانندگی شهرستان:
در پایان جناب سروان الهی معاون محترم راهنمایی و رانندگی شهرستان آموزش های لازم در خصوص قوانین و مقرارات رانندگی را برای دهیاران تشریح نمودند و اظهار داشتند با توجه به اینکه دهیاران مدیران محلی سطح روستاها می باشند درخواست نمودند تا با رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی در سطح شهرستان الگویی خوب و مفید برای اهالی روستا و دیگر شهروندان باشند.
خبرنگار/فتح الله پوران پور

 

 

 

 

 




Copy Right 2013 Artmis.ORG