1403/01/09 17:59


180909
تاریخ انتشار: 1396/09/05 16:46
شرکت خودروسازی سایپا در مراسمی که دیروز شنبه چهارم آذر (۲۵ نوامبر) برگزار شد، از خودروی مشترکی با شرکت سیتروئن فرانسه رونمایی کرده است

به گزارش ایلنا فریبرز شهباز، مدیر عامل مجموعه مشترک سایپا و سیتروئن گفته است: "در ابتدا ۲۰ درصد قطعات سیتروئن تولید داخل خواهد بود و سپس ظرف دو سال به ۷۰ درصد خواهد رسید. حداکثر ظرفیت تولید در سه شیفت ۲۰۰ هزار دستگاه [در سال] خواهد بود."

گفته شده که هم‌اکنون تعدادی از مهندسان شرکت سیتروئن در کاشان و در حال آموزش و تجهیز خط تولید هستند.

یان مارتین که از طرف شرکت سیتروئن فرانسه در این مجموعه مشترک ماموریت دارد، گفته: "موتور این خودرو در حال حاضر فقط در اسلواکی تولید می‌شود و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا است و کاشان دومین مرکز تولید این موتور است."

او همچنین گفته: "ما ایران را به سبب سابقه ۵۰ ساله‌ای که با هم داریم برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردیم. ما از تولید ژیان تا زانتیا خاطرات خوبی داریم.

بنا بر اعلام شرکت سایپا‌، به غیر از این خودرو دو محصول دیگر سیتروئن در کاشان تولید خواهد شد.

بر همین اساس ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای تولید و توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش این محصولات در نظر گرفته شده است.

توافق اولیه این پروژه مشترک تابستان سال پیش به امضا رسید که هدف آن تولید سالانه ۱۵۰ هزار اتومبیل ظرف پنج سال در بازار ایران اعلام شد.

در همان زمان گفته شده بود که هدف قرارداد، عرضه خودرو از سال ۲۰۱۸ میلادی در کارخانه ای در کاشان خواهد بود.

پژو-سیتروئن اولین شرکت خودروسازی اروپایی بود که بعد از رفع تحریم‌های هسته‌ای، برای بازگشت به ایران قرارداد امضا کرد.

پیش از وضع تحریم‌های اتمی علیه ایران این شرکت در کنار رنو یکی از فعال‌ترین خودروسازان حاضر در ایران بود.

تولید خودرو در ایران از ۱.۶۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۱ به ۷۴۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۳ کاهش یافت، اما پژو-سیتروئن پیش‌بینی کرده که این رقم تا سال ۲۰۲۲ از دو میلیون خواهد گذشت




Copy Right 2013 Artmis.ORG