1403/01/10 16:40


180932
تاریخ انتشار: 1396/09/07 21:23
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس استان خوزستان تخریبی است گفت: باید این هشدار را به مسئولان مرکزنشین داد که شرایط استان خوزستان برای مقابله با پدیده‌های طبیعی شرایط خوبی نیست.

عصر جهان-محمد تقی‌زاده امروز در نشست خبری با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان با توجه به پیش‌رو داشتن برگزاری مانور زلزله اظهار داشت: با توجه به آمار فوق‌العاده بالای نیروی انسانی در آموزش و پرورش باید آموزش و پرورش به شکل جدی به موضوع آموزش درباره چگونگی رفتار به هنگام حوادث ورود کند.

وی ضمن عرض تسلیت به زلزله‌زدگان کرمانشاه افزود: یکی از اقدامات خوبی که در این زمینه و در آموزش و پرورش خوزستان انجام شد آغاز کار کمک رسانی به هموطنانمان در کرمانشاه بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به آسیب وارده به مسکن فرهنگیان در استان کرمانشاه بیان کرد: در حادثه زلزله کرمانشاه حدود 8 فرهنگی و 30 دانش‌آموز جانشان را از دست داده‌اند و مسکن فرهنگیان نیز در این منطقه دچار آسیب جدی شده از این رو با کمک فرهنگیان علاقه‌مند خوزستانی برای بازسازی مسکن فرهنگیان کرمانشاه اعتباری جمع‌آوری می‌شود.

وی به خوزستان اشاره کرد و گفت: با آسیب شناسی‌های انجام شده مشخص شد کشور ما همواره در برابر بلایای طبیعی آسیب‌پذیر بوده بنابراین کار نرم افزاری و سخت افزاری باید انجام شود.

هشدار به مسئولان مرکزنشین

تقی‌زاده با بیان اینکه 30 درصد مدارس خوزستان تخریبی هستند، عنوان کرد: باید این هشدارها را به مسئولان مرکزنشین داد که شرایط استان خوزستان برای مقابله با پدیده‌های طبیعی شرایط خوبی نیست.

وی ادامه داد: نه تنها هیچ منابع مالی برای بازسازی این مدارس وجود ندارد بلکه هیچ گونه اعتباری برای تعمیر این مدارس نیز وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه باید به طور جدی به مسئله بازسازی مدارس پرداخت، تصریح کرد: حتی منابع مالی کافی نیز برای آموزش چگونگی رفتار در هنگام بروز بلایای طبیعی با وجود اینکه آموزش یک مسئله مهم و جدی است را نداریم.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون دانش آموز در سطح استان خوزستان داریم، خاطرنشان کرد: بحث کیفی سازی ساختمان‌ها باید در اولویت قرار بگیرند.

فقط مانور برگزار می‌کنیم

تقی‌زاده تاکید کرد: 250 هزار دانش‌آموز خوزستانی زیر سقفی درس می‌خوانند که هر لحظه با کوچکترین حادثه‌ای خطر ریزش این سقف وجود دارد.

وی به برگزاری مانورهای آموزشی در برابر بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: از این دست مانورها زیاد برگزار می‌شود؛ ما از برگزاری این مانورها نتیجه عملی می‌خواهیم در حالی که نتیجه عملی به دست نمی‌آید. سال‌ها است که داریم مانور برگزار می‌کنیم ولی هیچکس نیامده بگوید 30 درصد مدرسه تخریبی را چه می‌خواهید کنید.

حتی ماسک هزار تومانی هم نمی‌دهند

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه هر سال میزان مدارس تخریبی بیشتر می‌شود، بیان کرد: حتی ماسک هزار تومانی در اختیار دانش‌آموزان گذاشته نمی‌شود و آموزش و پرورش خوزستان نیز منابع مالی برای تامین این مسئله را ندارد. دانش آموزان خوزستانی در طی سال تحصیلی به دلیل گردوخاک 20 روز کمتر از دیگر دانش‌آموزان درس می‌خوانند. دانش‌آموزان اولویت اول قرار بگیرند.

وی درباره منابع مالی آموزش و پرورش خوزستان گفت: منابع مالی و پشتیبانی برای احداث مدارس از سه حوزه وزارت آموزش و پرورش؛ منابع درون استانی و کمک خیرین به دست می‌آید و این در حالی است که سال گذشته در زمینه کمک خیرین 100 میلیارد تومان اعتبار کسب شده ولی از دو حوزه دیگر فقط 23 میلیارد تومان منابع مالی تخصیص داده شده است.

تقی‌زاده تاکید کرد: متاسفانه برای برطرف کردن مشکلات آموزش و پرورش خوزستان از جمله بازسازی مدارس عزم ملی وجود ندارد و خوزستان نیازمند یک نگاه ویژه است چرا که شاخص‌های ما به لحاظ همین بی‌توجهی‌های مرکز آسیب‌دیده است/تسنیم




Copy Right 2013 Artmis.ORG