1403/01/31 08:24


181049
تاریخ انتشار: 1396/09/20 10:11
ایران در رتبه 124
شاخص "ورشکستگی و تعطیلی شرکت ها" برای هر کشور متفاوت بوده و بستگی به آمار رسمی ثبت شده در این رابطه دارد. براساس این شاخص چشم اندازی برای زمان تعطیلی و یا ورشکستگی یک فعالیت اقتصادی در هر کشور می توان متصور شد.

پول نیوز؛ مازیاردانیالی- اخیرا بانک جهانی گزارشی را با عنوان "فضای کسب و کار 2018" منتشر کرده که در آن رده بندی برترین کشورهای جهان از منظر شرایط آسان برای آغاز کسب و کار داخلی مورد توجه قرار گرفته است. در تهیه این رده بندی 11 شاخص مدنظر قرار داشته است که می توان به مواردی مانند:

شرایط لازم برای آغاز کسب و کار، دریافت مجوز ساخت و ساز، هزینه و مراحل دریافت اشتراک الکتریسیته(برق) توسط شرکت ها، دریافت مجوز ساخت و ساز، ثبت دارایی ها، تهیه فضای فیزیکی برای استقرار شرکت ها، حمایت از سرمایه گذاران و امنیت سرمایه گذاری، تجارت جهانی کالا(قوانین مربوط به تجارت کالا در مرزهای کشور)، شرایط دریافت وام و اعتبار، قوانین مالیاتی، شرایط قراردادها، ورشکستگی و تعطیلی شرکت ها اشاره کرد.

گفتنی است هر کدام از این معیارهای ارزیابی خود به زیرمجموعه هایی متنوع تقسیم می شوند. برای مثال مورد اول که بدان اشاره شد یعنی "شرایط لازم برای آغاز کسب و کار" به زیرگروه هایی شامل کیفیت مراحل قانونی، زمان، حداقل هزینه و حداقل سرمایه لازم برای آغاز یک فعالیت تجاری تقسیم می شود.

شاخص "تجارت جهانی کالا" نیز مربوط به قوانین و مقرارتی است که براساس آن شرکت ها می توانند نسبت به صادرات یا واردات کالا اقدام کنند. البته هزینه ها نیز که در نهایت به هزینه تمام شده برای کالا مرتبط است مدنظر قرار دارد.

شاخص "ورشکستگی و تعطیلی شرکت ها" نیز برای هر کشور متفاوت بوده و بستگی به آمار رسمی ثبت شده در این رابطه دارد. براساس این شاخص چشم اندازی برای زمان تعطیلی و یا ورشکستگی یک فعالیت اقتصادی در هر کشور می توان متصور شد.

در صدر این رده بندی کشور نیوزلند با بالاترین شاخص کسب شده و امتیاز 86.55 قرار گرفته است.


رده دوم به سنگاپور با امتیاز 84.57 اختصاص دارد.


و ادامه لیست به قرار زیر است:

دانمارک

امیتاز: 84.06


کره جنوبی

امتیاز: 83.92


هنگ کنگ

امتیاز: 83.44


آمریکا

امتیاز: 82.54


انگلیس

امتیاز: 82.22


نروژ

امتیاز: 82.16


گرجستان

امتیاز: 82.04


سوئد

امتیاز: 81.27

#لیست کامل گزارش مذکور در ادامه آمده است:

 کشورهای برتر جهان با آسان ترین شرایط برای شروع تجارت(+عکس)

در این رده بندی نام کشور ایران در رتبه 124 قرار گرفته است.




Copy Right 2013 Artmis.ORG