1403/01/31 18:35


181124
تاریخ انتشار: 1396/09/26 22:03
در دیدار مسئولین و دانش آموزان قرآنی با امام جمعه شهر باشت عنوان شد؛
به مناسبت هفته قرآن رییس آموزش و پرورش شهرستان و دانش آموزان قرآنی با امام جمعه باشت دیدار کردند و از 350 نفر از دانش اموزان قرآن پروژه تجلیل شد.

عصر جهان-به مناسبت هفته قرآن رییس آموزش و پرورش شهرستان و دانش آموزان قرآنی با امام جمعه باشت دیدار کردند
محمود نظری مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت در این دیدار دانش آموزان قرآنی را مایه افتخار آموزش و پرورش باشت دانست و ابراز داشت: این دانش آموزان با عملکرد خود در زمینه فراگیری قرآن مایه افتخار شهرستان باشت هستند.


وی افزود: شایسته است که بیشتر از گذشته هم بر حسب وظیفه دینی و سازمانی خود و هم وظایف اخلاقی که بر عهده داریم به قرآن و دانش آموزان قرآنی توجه نماییم و در کانون توجه قرآن در محیط های فرهنگی و دالقرآن قرار گیر یم.
نظری با تقدیر از اقدامات معاونت و کارشناس قرآن اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت، گفت: به همت همکاران ما در آموزش و پرورش شاهد رونق بیشتر و تغییر و تحول محسوس در موضوع توجه به نماز و قرآن در سطح مدارس هستیم که می طلبد با تلاش همگانی در جهت نهادینه شدن این دو فریضه مهم تلاش نماییم.
این مسئول فرهنگی در شهرستان باشت به برنامه های مد نظر در هفته قرآن نیز اشاره کرد و گفت: در روز پنجشنبه و در آخرین روز هفته قران مراسم تجلیل از برگزیدگان قرآنی و پذیرفته شدگان علمی در دانشگاه های دولتی در دو سال گذشته برگزار می شود.
نظری ادامه داد: در این مراسم که در سالن شهید رجایی شهر باشت برگزار می شود از 350 نفر از دانش اموزان تجلیل خواهد شد.


وی هدف از دیدار با امام جمعه باشت را استفاده از رهنمودهای حجت الاسلام عبودی و همچنین تجدید عهد و پیمان حهت تلاش و استفاده از ظرفیت های شهرستان در جهت ترویج فرهنگ نماز و قرآن برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبودی امام جمعه باشت نیز در این نشست فعالیت های قرآنی در این شهرستان را رو به رشد توصیف کرد و گفت: شهرستان باشت در زمینه فعالیت های قرآنی دارای ظرفیت بالقوه ای است و می طلبد که همه دلسوزان قرآنی در کنار اموزش و پرورش جهت پیشرفت این امر تلاش کنند.
وی کسب رتبه های برتر استانی و کشوری توسط دانش آموزان قرآنی شهرستان باشت را نشانه پیشرفت دانست و ادامه داد: حضور دانش آموزان در مؤسسات قرآنی حرکتی ارزشمند است و هر کس که دلداده قرآن است باید تلاش کند تا شاهد رشد قرآن در بین جامعه و مردم باشیم.
حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه حضور قرآن در زندگی می تواند خطرات و آسیب های اجتماعی را کاهش دهد، گفت: اگر نوجوانان و جوانان در محافل انس با قرآن حضور داشته باشند یقیناً دیگر در محافل غیرقرانی حضور نخواهند داشت.


وی قرآن را متحول کننده زندگی انسان دانست و ادامه داد: قرآن انسان را به سمت خوبی سوق می دهد و همانگونه که بیشتر آیات قران به رحمت خداوند اشاره شده و بخشی از آیات راجع به عذاب است.
امام جمعه شهر باشت آیات قرآن را موجب نشاط و شادی انسان توصیف کرد و گفت: رفتن به سمت قرآن موجب عزت، خوشنامی و سعادت انسان می شود و باعث سعادت انسان در دنیا و آخرت خواهد شد.
حجت الاسلام عبودی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به مسئولین آموزش و پرورش ، گفت: بچه های قرآنی را تشویق مضاعف کنید و سعی شود در مجلس و محافل مهم از این دانش اموران تقدیر نمایید.
وی با بیان اینکه کار خوب باید ترویج شود، ادامه داد: در مدارس به دانش آموزان قرآنی در فعالیت پرورشی و قرآنی بهای بیشتری داده شود زیرا این کار موجب جذب بیشتر دانش آموزان می شود.
حجت الاسلام عبودی موضوع تبلیغات را راهی مؤثر در جهت ترویج فعالیت های قرآنی دانست و افزود: در این راه اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز می توانند یاریگر باشند.
وی یکی دیگر از راه های ترویج قرآن در مدارس را موضوع بندی آیات برشمرد و تصریح کرد: در بحث فعالیت های قرآنی از مؤسسات قرآنی نیز به عنوان ظرفیت مناسب برای ترویج قرآن استفاده شود.
خبرنگار/فتح الله پوران پور

برچسب ها:
باشت ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG